Het is nu do maart 28, 2024 7:48 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Let's Build: US 1st Infantry Division 'Big Red One' 
Auteur Bericht
madlove
Bericht 
hallo stiwot fanaten
ik zoek gegevens over prv r. Puhalovok 26 regiment anti tank
ik wil mijn dodge wc 51 uitvoeren met kenmerken van deze eenheid ,dus wie weet meer en alle items over de big red one zijn welkom omdat ik bij dit voetuig ook een logboek wil maken over deze divisie .dus foto;s en ander items zijn welkom .
greetz madlove


di jul 14, 2009 1:52 am
Johan WILLAERT
Bericht 
madlove schreef:
hallo stiwot fanaten
ik zoek gegevens over prv r. Puhalovok 26 regiment anti tank
ik wil mijn dodge wc 51 uitvoeren met kenmerken van deze eenheid


Welke periode/campagne?

North-Africa, Sicilië, Normandië of later????

Markeringen waren verschillend voor elke campagne...


di jul 14, 2009 9:01 am
madlove
Bericht 
van elke move die ze gemaakt hebben tot en met hun rol als bezettings macht. weet dat ze ook in 160 - 1964 checkpointcharlie onder hun hoede hadden in berlijn.
gr madlove


di jul 14, 2009 11:08 am
Johan WILLAERT
Bericht 
madlove schreef:
van elke move die ze gemaakt hebben tot en met hun rol als bezettings macht. weet dat ze ook in 160 - 1964 checkpointcharlie onder hun hoede hadden in berlijn.
gr madlove


De Antitank Company van het 26th Inf Regt beschikte over 1 WC51 Truck gedurende WW2, toebehorend aan het Company HQ

Basismarkeringen zouden zijn:

1-26-I AT-3

Tijdens de verschillende campagnes waren de markeringen verschillend uitgevoerd...


di jul 14, 2009 5:08 pm
wo2-freak
Bericht 
Ik weet er enorm weinig van, maar ik weet wel dat er een film is met de titel:
The Big Red One

Ook is er een film met de titel: The Devil's Brigade

Toevallig heb ik die laatste besteld, misschien dat jullie er wat aan hebben. Zo niet, tja, dan niet :lol:


di jul 14, 2009 8:40 pm
Johan WILLAERT
Bericht 
Als je dan toch naar filmpjes wilt kijken, kies dan geen miskleunen als 'The Big Red One', of films die een totaal andere eenheid en campagne belichten zoals 'The Devils' Brigade', maar gebruik originele archiefbeelden waarop voertuigen daadwerkelijk te zien zijn zoals deze:

http://www.combatreels.com/InvasionOfNo ... olume1.cfm

http://www.combatreels.com/LiberationWEuropeVolume1.cfm

Historische kennis verwerven is nog steeds meer dan computergames spelen en films bekijken.....


wo jul 15, 2009 8:39 am
madlove
Bericht 
hey hey rustig aan jongens ....ik wil gewoon info hebben over a mijn voertuig uit te rusten en b info over deze divisie en het liefst ook nog over de 26 reg de film big red one heb ik al in bezit de andere heb ik nog niet dus .....graag een kopie????
welke gevechts uniformtype droegen zij in 1944 ? ... en dat soort dingen
dus geen gekakel maar alle info is welkom ...
greetzz madlove


wo jul 15, 2009 11:28 am
Johan WILLAERT
Bericht 
Die DVD's zijn makkelijk verkrijgbaar op de sites die ik vermeld heb.

Voor het jaar 1944 kan je de campagnes van de BRO in drie verdelen.

Jan-Mei: Training en voorbereiding D-Day in Engeland
Jun-Aug: Invasie en Frankrijk
Sep-Dec: Bevrijding en rust

Gedurende de volledige periode werd vooral het M1941 uniform gedragen (wool trousers, leggins, shoes, M41 Field Jackets/Tanker Jackets)), waarbij vooral in de laatste maanden van het jaar sommige elementen van het M1943 tenue verschenen.

Hieronder GI's van de BRO onderweg naar Normandie (de zwarte soldaat rechts is niet van de BRO en draagt een HBT set)

Afbeelding

De voertuigen waren in de drie periodes verschillend gemarkeerd.
Terwijl in het begin de markering standaard was, werden bumpers wit geschilderd voor D-Day, en werden een aantal specifieke tactische markeringen op de voertuigen aangebracht.
Tevens werden voertuigen voorzien van M5 Vesicant Paint (detectie van chemische agentia).
In de zomer van 1944 werden deze witte markeringen meer en meer achterwege gelaten, en viel men terug op de standaard markeringen of zelfs geen markeringen...

Het tactisch insigne van de AT Company van het 26IR was een gele cirkel met daarin drie horizontale zwarte strepen, met boven de strepen de afkorting AT

Hieronder een welbekend voorbeeld van een Jeep van het Divisional HQ onderweg naar Normandie (gele cirkel met zwarte ster op bumper en zijkanten...). Rechts op d ebumper vind je eveneens de drie gekleurde strepen met 5-digit nummer die de eenheid aanduiden.

Meer info over deze strepen lees je hier:
http://www.med-dept.com/forum2/viewtopi ... sd=a#p2300
en hier
http://www.med-dept.com/pom/

Afbeelding


Net zoals bij de andere US eenheden op de D-Day waren de helmen van de BRO gemarkeerd met divisional insigne.
Hieronder een voorbeeld van een origineel gemarkeerde liner uit mijn collectie.

Afbeelding

Heel veel info vind je terug in het boek 'Spearheading D-Day' geschreven door Jonathan Gawne.
http://www.amazon.com/SPEARHEADING-D-DA ... 859&sr=8-1


wo jul 15, 2009 1:21 pm
Dennis N
Bericht 
Één en ander verwijderd en iedereen leefde nog lang en gelukkig....


wo jul 15, 2009 2:39 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group