Het is nu di apr 16, 2024 7:26 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
oprichting S.A.S 
Auteur Bericht
ik ben Michiel
Bericht oprichting S.A.S
Onlangs heb ik een documentaire gekocht over de S.A.S. Deze eenheid is opgericht door kapitein Stirling in 1941. De eenheid bestaat nog steeds en ik denk dat ik ga beginnen met deze eenheid te beschrijven. Ik heb nog niet zoveel informatie en ik vraag of iemand mij wil helpen.


vr mei 05, 2006 8:18 pm
IA002
Bericht 
.... Ik ben Pietje...:- jongens hoe vaak nog: de SAS is N I E T opgericht door Stirling....


vr mei 05, 2006 8:22 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Door wie dan?


vr mei 05, 2006 8:24 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Ik weet ook nog dat de S.A.S in de beginfase bestond uit 66 man. Dit waren 60 gewone manschappen en 6 officieren. Ze moesten veel dingen bedenken en ze moesten zelfs een basis van een andere eenheid in pikken. de rechterhand van Stirling was een voormalig Ierse voetballer. Maar ik tast voornamelijk in het duister over de commandostructuur in het begin en de eerste operaties. Ook weet ik dat ze in het begin verplaatst werden door de LRDG.


vr mei 05, 2006 8:36 pm
IA002
Bericht 
gewoon in Londen ! De SAS is niet opgericht maar ontstond simpel door een reorganisatie van commando troepen. De eerste SAS eenheid was 11 SAS (voor die tijd No.2 Commando) welk later weer is hernoemt in 1st Parachute Battalion.


vr mei 05, 2006 8:40 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Hebben ze daarna dan de opdracht gegeven aan Stirling om de S.A.S op te richten? En was dit in opdracht van Auchinleck?


vr mei 05, 2006 8:51 pm
IA002
Bericht 
dat weet ik niet, maar het ging mij er alleen om om even aan te geven dat Stirling niet de oprichter is van de SAS - die bestond reeds in 1940. Een fout die bijna in elk boek staat (omdat er kennelijk veel van elkaar wordt overgeschreven en weinig onderzoek wordt gedaan).
Ik heb verder geen kennis van Stirling... wel van No.2 Commando en 11 SAS :D en zodoende weet ik dus dat 11 SAS reeds in oktober 1940 ontstond uit de reorganisatie van van de commando troepen.
11 SAS voerde één kleine operatie uit - operatie Collosus - een aanval op een aquaduct in Italie... zie daarvoor ook o.a. op http://www.army.mod.uk/para/regimental_ ... ations.htm


vr mei 05, 2006 9:01 pm
ik ben Michiel
Bericht 
bedankt. Verdere informatie is nog altijd welkom


vr mei 05, 2006 9:11 pm
Nicodemus
Bericht 
Weet je al wie 'Paddy' Mayne is?


za mei 06, 2006 5:40 pm
97Th Division
Bericht 
Is er niet al een documentaire over de SAS op discovery geweest laatste tijd of is dat die wat je gekocht hebt kom even niet meer op de naam van de naam


za mei 06, 2006 5:44 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Ik weet al wie Paddy Mayne is denk ik. Hij was na de dood van kapitein Jock Lewis de rechterhand van Stirling. En hij was een voormalig Iers rugbyspeler.


za mei 06, 2006 5:47 pm
ik ben Michiel
Bericht 
De documentaire die ik heb gekocht is in de reeks van "Glaidiators from WW2"
En dan gewoon S.A.S. Ze begint met de bestorming van de Iraanse ambassade door de S.A.S in 1980.


za mei 06, 2006 5:49 pm
97Th Division
Bericht 
Oke bedankt voor de tip Michiel dan weet ik al welke het is :wink:

Mvg Airborne


za mei 06, 2006 5:52 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Is niks maar weet je wat de LRDG is want ik lees overal dat die bij de eerste acties de S.A.S naar haar doelen bracht. Ik weet wel al waar LRDG voor staat namelijk: Long Range Dessert Group.


za mei 06, 2006 5:59 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Kent iemand nog een goede site over de S.A.S het liefst in het in het Nederlands maar Engels of Frans zou ook nog wel lukken


zo mei 07, 2006 8:23 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group