Het is nu do maart 28, 2024 12:52 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Rol Italië in 2e Wereldoorlog 
Auteur Bericht
-Spitfire-
Bericht Rol Italië in 2e Wereldoorlog
Italië vocht mee in de 2e Wereldoorlog aan Duitse zijde ik had daar 3 vragen over:
1.Wat was de rol van Italië in de 2e Wereldoorlog?

2.Waar hebben ze gevochten?

3.Wat was hun reden om aan de kant van de Duitsers te gaan vechten?


vr jun 16, 2006 9:40 pm
ik ben Michiel
Bericht 
1. Hun rol in de Tweede Wereldoorlog was vooral belangrijk in de Middellandse Zee. Ze hadden in theorie zowel op zee als op land veel te bieden. Ze konden de zwakke Franse kolonies aanvallen en de zwakke Britten ook. Hun vloot kon ook de Britse heerschapij in de Middellandse Zee aanstasten en zo Malta en het Suez-kanaal innemen.

2. Ze vochten in Noord-Afrika en in Etiophie. Ook hebben ze een korps aan het oostfront gehad. Er was ook een onderdeel vliegtuigen die meededen aan de slag om Engeland. Maar deze hebben wel rake klappen gehad van de Britten net als hun vloot.

3.Hun reden om mee te doen was dat Mussolini een rijk wilde stichten rond de Middellandse Zee net als de Romeinen hadden. Mussolini was ook vreselijk jaloers op Hitler en wilde zijn successen evenaren.


vr jun 16, 2006 10:38 pm
Harro
Bericht 
2. Vergeet Albanië niet, waar ze eind 1940 / begin 1941 net als in Noord-Afrika behoorlijk in de knoei zaten.


vr jun 16, 2006 11:21 pm
IA013
Bericht 
En Griekenland, Oost Afrika, en in Spanje tijdens de burgeroorlog...


za jun 17, 2006 4:52 am
ik ben Michiel
Bericht 
Sorry vergeten. Ze hebben inderdaad heel hard op hun donder gehad van Grieks-Britse legers op de balkan.


za jun 17, 2006 3:28 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group