Het is nu do maart 28, 2024 11:18 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
structuur van legers in wo2 
Auteur Bericht
Rick
Bericht 
Topic titel veranderd in structuur van legers in wo2.

Rick


za okt 02, 2004 11:09 am
dvdhoven
Bericht 
De Marine en het korps Mariniers kent nog steeds de rang Luitenant ter Zee 3e klasse, deze komt overeen met een 2e Luitenant bij land- en luchtmacht
Even de Luitenants ter Zee van de Marine en Mariniers:
Luitenant ter Zee 3e klasse - 2e Luitenant
Luitenant ter Zee 2e klasse jongste categorie - 1e Luitenant
Luitenant ter Zee 2e klasse oudste categorie - Kapitein
Luitenant ter Zee 1e klasse - Majoor
Kapitein-Luitenant ter Zee - Luitenant-Kolonel
Kapitein ter Zee - Kolonel


za okt 02, 2004 4:50 pm
robbbbbbbbie
Bericht 
ik zit zelf in de AMO (Algemene Militaire Opleiding) en ik kan je verzekeren dat er geen 3de luitenant bestaat(misschien vroeger). wel 3 sterren als rangteken, maar dat betekent kapitein/ ritmeester


wo dec 29, 2004 2:20 pm
Johan WILLAERT
Bericht 
karlijn schreef:
ik zou graag wat meer over de operatie Blackcock weten, welke gevechten/eenheden er deelnamen.


http://home.hetnet.nl/~h.gootzen/


JOhan


wo dec 29, 2004 2:35 pm
ErnstJan
Bericht 
Desiree schreef:
Ik denk dat je over operatie Blackcock het best een nieuw thread kan openen.


8)


wo dec 29, 2004 2:55 pm
Roel R
Bericht 
robbbbbbbbie schreef:
ik zit zelf in de AMO (Algemene Militaire Opleiding) en ik kan je verzekeren dat er geen 3de luitenant bestaat(misschien vroeger). wel 3 sterren als rangteken, maar dat betekent kapitein/ ritmeester


Misschien heeft iemand 3de luitenant verward met vaandrig?


wo dec 29, 2004 2:58 pm
ErnstJan
Bericht 
nee, was echt 3e luitenant. :mrgreen:


wo dec 29, 2004 2:59 pm
Roel R
Bericht 
Zal ik deze jongens eens mailen? Of er voor 1956 een derde Luitenant bestond?

http://www.leger1939-1940.nl/


wo dec 29, 2004 3:04 pm
ErnstJan
Bericht 
natuurlijk mag altijd :mrgreen:


wo dec 29, 2004 3:05 pm
Rick
Bericht 
Bij de hedendaagse marine bestaat de rang luitenant-ter-zee 3e klas nog wel vroeger was dit ook een rang bij de landmacht.

Rick

[edit] verplaatst naar landen, organisaties en eenheden[/edit]


wo dec 29, 2004 4:44 pm
Roel R
Bericht 
Beste Roel,

De rang derde luitenant als zodanig heeft alleen bestaan in het KNIL (met twee stippen op de kraag). De laagste rang officier in het Nederlandse leger (bijvoorbeeld een afgestudeerde KMA-cadet) is een vaandrig (met één stip op de kraag).
Dus men is in de war.

Met vriendelijke groeten,
Jacqueline Hoevenberg (webmeesteres) & Arjen Bosman (verzamelaar)
www.leger1939-1940.nl - Het Nederlandsche Leger tijdens mobilisatie en meidagen


za jan 01, 2005 1:04 pm
dvdhoven
Bericht 
Roel Rijks schreef:
Beste Roel,

De rang derde luitenant als zodanig heeft alleen bestaan in het KNIL (met twee stippen op de kraag). De laagste rang officier in het Nederlandse leger (bijvoorbeeld een afgestudeerde KMA-cadet) is een vaandrig (met één stip op de kraag).
Dus men is in de war.

Met vriendelijke groeten,
Jacqueline Hoevenberg (webmeesteres) & Arjen Bosman (verzamelaar)
www.leger1939-1940.nl - Het Nederlandsche Leger tijdens mobilisatie en meidagen


Waarbij men dus moet oppassen, een vaandrig bij de Artillerie, Koninklijke Marechaussee en Cavalerie, te samen het paardenvolk heet kornet.
Ik zeg expres paardenvolk, omdat juist bij die onderdelen, die oorspronkelijk van paarden afhankelijk waren, afwijkende rangbenamingen voorkomen.
Bijv.
Sergeant: bij het paardenvolk: wachtmeester
Sergeant-Majoor: bij het paardenvolk: opperwachtmeester, aangesproken als opper
En bij Cavalerie en Marechaussee hebben deze rangen zilvere strepen ipv gouden.
Bij de Cavalerie heet de kapitein: ritmeester.


zo jan 02, 2005 9:23 am
..Alex..
Bericht 
de naam 3e luit word vaak genoemd in de napoleonistische tijd
je vind hem ook terug in de film : Master and commander : the far sides of the world


di jul 12, 2005 12:20 am
..Alex..
Bericht 
In wo2 heb ik hem nog nooit gehoord maar ik kan fout zitten


di jul 12, 2005 12:22 am
muncio
Bericht 
Ik kreeg deze US Army table of organization van de Commander/Editor van the twenty-niner.
The make-up of our 29th Div., what units the division consisted of and I shall do so below. but do you need something specific about a veteran? --- US ARMY table of organization--
29th Div., WWII total force of 15,000 men- all US divs. were made up the same way, --There were three equal sized regiments, the 116, the 115, the 175- each had about 3,200 men. Each regmt. had 3 battalions, namely 1st, 2nd, 3rd- each Bn had about 900 men.The BNs were made up of 4 companies- 1st Bn- had A Co, B Co, C Co. and D Co- the second Bn had E,F,G,H Cos.-- the 3rd Bn had I Co, K, L,and M. Each company has about200 men. Each Bn also had a HQ Co, and a medical section. Plus each regmt has an Anti-tank Co, a Cannon co(artillery-small size guns-75mm or 105mm), a Med. Co., a Service co.(supply), and a HQ Co. Also the Div. has four Bns of artillery,a Mil. Police Co, an Ordnance Co,a Signal Co.,a Quartermaster Co., and a HQ Co.


vr jun 27, 2008 8:12 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group