Het is nu do maart 28, 2024 1:48 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Licht- of alarmpistool 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht Licht- of alarmpistool
Het volgende kwam bij mij via de mail binnen: Iemand een idee? Ik zal eens vragen of er foto's beschikbaar zijn.

Citaat:
Bij het opruimen van de zolder kwam ik een licht of alarm pistool uit de tweede wereldoorlog tegen. Ik dacht dat dat ding al lang weg was. Ik weet dat ik er, toen wij nog kinderen waren, veel mee gespeeld hebben. Het heeft de grote van een revolver en is volgens mij van duitse makelij.

Er staan de volgende nummers / tekens op: a y f 43 en 51204. Volgens mij ook het duitse teken wat iedere soldaat op zijn uniform had staan. Verder zijn er op twee plaatsen nog nummers ingeslagen maar die kan ik niet lezen.

Kunt u mij zeggen wat dat voor een ding is, en heeft het nog wat waarde, want ik wil hem van de hand doen.

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


vr aug 10, 2007 2:22 pm
Profiel WWW
Stefke
Bericht 
AYF is de ERMA code, vermoed dat het gaat om een sein pistool.

Wat ik zo ver heb kunnen vinden is dat het denk ik het WALTHER HEERESMODELLE sein pistool is. Als hij er van af wil moet hij mij maar effe mailen.


vr aug 10, 2007 2:56 pm
Goemperd
Bericht 
Probeer eens foto's te krijgen.


vr aug 10, 2007 3:44 pm
JaqLah
Bericht 
P.S.
Valt dit wapen, voor de bezitter er van, niet onder "verboden/illegaal wapenbezit"??? Zo ja, slaapt de moderator dan????

Groet, JaqLah.


vr aug 10, 2007 5:59 pm
Ries
Bericht 
Met het slapen van de moderator valt het nogal mee. Waarschijnlijk is het 'wapen', als het in 1944 of ervoor is vervaardigd, vrijgesteld.


vr aug 10, 2007 6:41 pm
racefiets
Bericht 
De code is inderdaad typisch duits. En aangezien de verzender van de mail al denkt dat het gaat om een licht of alarm pistool... Het zal wel een seinpistool zijn. Vraag aan de persoon of de loopdiameter iets meer dan 25mm bedraagt en zo ja vertel er dan gelijk ook maar bij dat het wapen vrijgesteld is. Je mag hem dus zonder vergunning bezitten. Immers enkelschots zwartkruit van voor 1945....
En ook ik ben misschien geinteresseerd als de persoon ervanaf wilt. De waarde is afhankelijk van de staat van het wapen.


vr aug 10, 2007 8:40 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group