Het is nu di maart 19, 2024 8:08 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Begraafplaats Arlington 
Auteur Bericht
John S.
Bericht Begraafplaats Arlington
In oktober van dit jaar zullen Skywalker en ik de begraafplaats van Arlington bezoeken. Als er nog speciale verzoeken zijn m.b.t. het fotograferen van monumenten cq. graven dan hoor ik dat graag. Wij zullen dan proberen waar mogelijk e.e.a. in ons schema in te passen en aan de verzoeken te voldoen.


vr apr 13, 2007 4:39 pm
Johan WILLAERT
Bericht 
Ik wil wel graag een foto van het graf van Gen Gerhardt.
Toen ik er laatst was, heb ik'm wegens tijdsgebrek niet kunnen vinden...

Thanks!

JOhan


vr apr 13, 2007 5:18 pm
John S.
Bericht 
Staat genoteerd.

De trip is nu definitief geboekt. Wij zijn een aantal dagen in Hampton, Virginia alwaar wij de laatste reunie van de 17th Airborne zullen bijwonen. Daarna zullen wij nog 3 dagen in Washington en Arlington verblijven. Dus mochtern er nog mensen zijn die foto's van graven willen dan hoor ik dat graag.


ma mei 07, 2007 8:39 am
Johan WILLAERT
Bericht 
Thanks!


ma mei 07, 2007 2:05 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Ik heb nog een verzoekje, Jumpmaster, wil je naar Section 12 Grave 158 gaan en kijken of het daar nog steeds zo'n zooitje is?

Afbeelding

Afbeelding

Het is het graf van één van de 'Doolittle Raiders'. Met alle respect, maar dit vind ik nu niet bepaald een goed onderhoud van de begraafplaats! :? Kijk bijvoorbeeld naar de boom op de bovenste foto! Één van de twee graven is zeker weten compleet omgeploegd door de wortels van die boom! Ja, de boom is zelfs bovenop een graf geplant! :?

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


di mei 08, 2007 11:30 am
Profiel
muncio
Bericht 
Ik heb foto's van een US army veteraan gekregen van Arlington.
Wie interesse heeft kan ik ze mailen.


di mei 08, 2007 10:45 pm
John S.
Bericht 
Even een schopje...


Nog iemand die op Arlington ligt:

Albert Blihe, bekend van BoB.
Tijdens de aanval op Carentan werd Blithe het slachtoffer van hysterische blindheid, het accent werd dan ook meer en meer op zijn angst gelegd.Wanneer Easy company in de greep geraakt van een Duitse tegenaanval net buiten Carentan, zien we hem in elkaar kruipen van de angst en vervolgens onder invloed van Winters uitgroeien naar een waar soldaat. Net als hij zijn angst overwonnen heeft wordt hij door een Duitse sniper in de hals getroffen tijdens een verkennings missie. De zwaar gewonde Blithe wordt naar Engeland overgebracht. Volgens de auteur Stephen E. Ambrose en de mannen van Easy zou hij aan zijn verwondingen bezweken zijn in 1948.
Dit laatste is wat het knelpunt vormt in het verhaal omtrent Albert Blithe in BoB.
Albert Blithe werd niet in de hals getroffen maar wel in de schouder, de kogel zou uit zijn schouder verwijderd worden (Blithe zou deze trouwens steeds bewaard hebben) en Blithe zou van zijn verwondin herstellen en huiswaarts keren om vervolgens aan de eerste reünie van de Screaming Eagles Association deel te nemen.
Blithe zou trouwens wederom in actieve dienst treden bij het Amerikaans leger en zich bij het 82nd Airborne voegen, Blithe zou 600 sprongen uitvoeren en zijn Master-spring brevet behalen.
Blithe zou deelnemen aan de oorlog in Korea en vervolgens tot paratrooper van het jaar uitgeroepen worden in 1958.
Blithe zou zijn schitterende militaire loopbaan met verve verder zetten tot 10 december 1967.
Die dag, na deelgenomen te hebben aan een herdenkingsceremonie van het Ardennenoffensief in Bastogne, zou Blithe kort na zijn terugkeer in Duitsland, waar hij gestationneerd was,onwel worden. De onfortuinlijke Blithe zou er onmiddellijk gehospitaliseerd worden in het ziekenhuis van Wiesbaden.
Daar werd een gesprongen maagzweer vastgesteld. Blithe zou onmiddellijk geopereerd worden, maar helaas zou men kort na de ingreep een buikvliesontsteking vaststellen; zijn nieren zouden kort na de vaststelling van deze bijkomende aandoening blokkeren. Blithe raakte in coma en zou op 17 december 1967 overlijden.

Albert Blithe, intussen Master Sergeant zou met alle militaire eer op het militaire kerkhof van Arlington begraven worden, hij is amper 44 jaar oud geworden.


ma aug 06, 2007 11:21 am
sky
Bericht 
mm Slecht dat zijn eigen mensen weten dat hij toen pas is overleden.

Zou je voor mij van dat graf misschien een foto kunnen nemen. Ik vondt hem, net als Webster, symphatiek overkomen.

Alsvast bedankt


ma aug 06, 2007 2:28 pm
comanchero
Bericht 
Als eerste: wat een mooie aanbieding! Zou je voor mij op zoek willen gaan naar de graven van Corporal Ray E. Taylor (D-company 506th, 101st Airborne) en diens zoon, Grove Taylor (eveneens 101st Airborne). Ik weet niet zeker waar ze te vinden zijn, maar als het goed is zo dicht mogelijk bij elkaar. Als ik meer weet, zal ik het melden.


vr aug 10, 2007 3:08 pm
comanchero
Bericht 
Mensen, het ziet ernaar uit dat ik me vergist heb. Ray Taylor ligt niet op Arlington. Sterker nog, hij is dichter bij mij dan bij zijn familie. Enkele jaren geleden hebben zijn kinderen zijn as meegenomen nar Nederland en uitgegooid over de dropzone in Son.
Maar toch bedankt voor het aanbod en ook hoop dat het bezoek mooi en waardevol zal zijn.


wo aug 22, 2007 12:13 pm
John S.
Bericht 
Zo, ik ben weer terug in Nederland. Hier alvast een eerste bijdrage.
Gemaakt op dinsdag 9 oktober. Het was toen tussen de 30-35 graden celcius in de schaduw. Ik kan zeggen dat ik na 5 uur ploeteren over de begraafplaats helemaal gaar was. Maar ja, wat is mijn lijden als je dat vergelijkt met het lijden van de mannen en vrouwen die hier liggen?


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


vr okt 12, 2007 8:32 pm
Leo
Bericht 
Mooie foto's Jumpmaster, je inzet loont de moeite, bedankt.


vr okt 12, 2007 8:40 pm
pedor
Bericht 
Ziet er goed uit. Ik hoop dat er nog meer volgen


vr okt 12, 2007 8:43 pm
John S.
Bericht 
Ja Arlington is bijzonder indrukwekkend. Bijna 250.000 graven !
En er liggen een heleboel grote helden, maar laten we niet vergeten dat ook DIT Arlington is:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


In de tijd dat wij op Arlington waren waren er minimaal 5 begrafenissen.....


vr okt 12, 2007 8:53 pm
-Spitfire-
Bericht 
Schitterend, John!


vr okt 12, 2007 9:39 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group