Het is nu do maart 28, 2024 11:58 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
[Adoptiegraf] Raymond C. Schoonaert 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht [Adoptiegraf] Raymond C. Schoonaert
Egbert schreef:
Ach, ik hoor al vanaf 20 december 2005 niets...

Ik heb de gegeven trouwens vorige week opeens binnen gekregen. Ik was allang weer vergeten dat ik het had aangevraagd. Wel een beetje heel erg laat, maar goed hier de gegevens:

Name: Raymond C. Schoonaert
Rank: Private First Class
Army Serial Number: #36312115
Unit: 18th Infantry Regiment, 1st Infantry Division
Date of Death: 18 April 1945
State: Illinois (Pekin, Tazewall County)
Born: 1918
Enlisted: 16-01-1942
Awards: Purple Heart

Ik ben inmiddels familie op het spoor, heb contact met de association, plaatselijke krant en het plaatselijke archief van Pekin. Heb de aanvraag bij FOIA uitstaan en de aanvraag voor de DD214 bij The Chicago VA Regional Office.

Op dit moment kan ik niet meer doen dan afwachten volgens mij. :?

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


do feb 08, 2007 4:42 pm
Profiel
-Spitfire-
Bericht Re: [Adoptiegraf] Raymond C. Schoonaert
Egbert schreef:
Egbert schreef:
Ach, ik hoor al vanaf 20 december 2005 niets...


Beter laat dan nooit. :wink:

Heb je inmiddels al de familie gecontacteerd?
Ik ben benieuwd!


zo feb 11, 2007 10:49 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
De familie heb ik wel 'ontdekt' maar wacht nog op respons. Ik zal jullie uiteraard op de hoogte houden. Al moeten jullie wel realiseren dat dit onderzoek voor mij absoluut geen prioriteiten heeft. :wink:

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


ma feb 12, 2007 11:28 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Het dossier over Schoonaert bij de 18th Infantry Regiment, komt mijn kant op, aldus de 'director'. Wel, ik ben benieuwd wat er allemaal in dat 'dossier' staat.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


di feb 13, 2007 3:33 pm
Profiel
-Spitfire-
Bericht 
Klik :wink:


do feb 15, 2007 5:39 pm
-Spitfire-
Bericht 
Zoals ik je al zei zou ik wat foto's maken 8) Als je de grotere wilt hebben mail me dan even

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


za feb 24, 2007 10:50 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Heel erg bedankt voor het aanbod en de uitvoering, Sebastiaan! :D

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


zo feb 25, 2007 12:32 am
Profiel
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Ik heb trouwens al behoorlijk wat informatie. Als ik een keer tijd en zin heb, zal ik wel het één en ander posten. Er zijn in Amerika vier mensen voor mij aan het zoeken en ze komen steeds met nieuwe ideeën. Ik hoe alleen maar te mailen: 'great', 'thank you very much' en 'good idea'... de rest gaat vanzelf! :mrgreen:

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


do apr 05, 2007 11:28 am
Profiel
John S.
Bericht 
Citaat:
Ik hoe alleen maar te mailen: 'great', 'thank you very much' en 'good idea'... de rest gaat vanzelf!


Nou, dat zou ik ook wel willen...Mochten ze zich weer gaan vervelen dan ......... :lol:


do apr 05, 2007 12:03 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Haal net het After Action Report over de 18th Infantry Regiment van maart 1945 uit de bus. Erg fijn als je die van april 1945 nodig hebt! Heel erg fijn! :|

Maar, ik heb in ieder geval iets! :shock:

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


vr apr 27, 2007 2:13 pm
Profiel
muncio
Bericht 
Ik zit te klooien wat betreft het after action report.
Egbert ik pm je even dan hoop ik info van je te krijgen.
Cathaleine heeft me al eens geholpen met War Diary.


vr apr 27, 2007 3:11 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Aha... volgens mij heb ik NARA te pakken! :evil:

Zoals eigenlijk iedereen kreeg ik het "beroemde", of liever gezegd beruchte "brandverhaal" voorgeschoteld. Vanaf dat moment was ik van plan om het er niet bij te laten zitten. Ik ongeveer een half jaar lang naar NARA gemaild, gefaxt en gebeld. Elke keer weer probeerde ik (met het voorbeeld wat hier al eens op het forum gepost is) NARA wat te "pushen". Ongeveer een maand geleden heb ik erg gebluft door iets te zeggen in de geest van: "uw collega gaf toe dat het merendeel nog gewoon beschikbaar is, vrijwel niets is vernietigd." Zoals te verwachten hield de man aan de andere kant van de lijn vol dat het brandverhaal wel waar was. Hij beloofde echter een paar keer uitdrukkelijk dat hij "zou kijken wat hij voor me kon doen."

Vandaag, na iets meer dan vier weken wachten, kreeg ik eindelijk een brief met, jawel, eerst het brandverhaal en daarna: we have located a reconstructed file for the veteran named in your request. [heel verhaal] Access to this record will be granted by providing a copy of the file. Ik was niet alleen verrast door deze brief, er zat zelfs een vooraf ingevuld bestelformulier met een al gefrankeerde envelop bijgesloten. Wedden dat ze vannacht bij TPG tussen al die kerstkaarten een brief naar NARA tegenkomen!

Op 12 juli 1973 zal ongetwijfeld een deel van NARA afgebrand zijn, maar in mijn beleving is absoluut niet "the major portion of records of Army military personnel for the period 11912 through 1959."

Wat wil de burger nog meer weten, zo vlak voor kerst? :)

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


ma dec 24, 2007 8:05 pm
Profiel
Dennis N
Bericht 
Egbert schreef:
Wat wil de burger nog meer weten, zo vlak voor kerst? :)


Niets! Bedankt Egbert voor het delen van deze info! Echter, laten we pas juichen als de documenten daadwerkelijk bij je in de brievenbus vallen!


di dec 25, 2007 12:56 pm
Ishirra
Bericht 
Ben blij voor je Egbert! Maar zoals Dennis zegt, juich pas als je de documenten ziet. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt maar het document dat ze mij toestuurde was een bijna onleesbaar last payment file. Had er dus niet zoveel aan :?
Hopelijk heb jij meer geluk!


di dec 25, 2007 4:48 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Natuurlijk kan ik pas echt juichen als de documenten in de bus liggen, maar het lijkt me een beetje onlogisch als ik vooraf ingevulde orderformulieren en voor gefrankeerde enveloppen krijg toegestuurd voor jan-doedel.

Bovendien ben ik al enorm in mijn sas dat ik weet dat er wel documenten over hem zijn terwijl ze naar de buitenwereld zeggen dat die er absoluut niet zijn. Zelfs Amerikaanse vrienden van mij hebben met NARA gebeld en ook zij kregen het brandverhaal te horen met de aanvullend mededeling dat er geen documenten meer waren. Het is voor mij dus uitgesloten dat ze het brandverhaal alleen tegen Nederlanders/buitenlanders gebruiken.

Voor mensen die ook willen bellen 314-801-0800 (wel even het landnummer er voor draaien natuurlijk) :wink:

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


wo dec 26, 2007 12:31 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group