Het is nu di apr 23, 2024 8:40 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Deportatie van de joden was niet bedoelt om ze doden. 
Auteur Bericht
Harro
Bericht 
Pietje schreef:
natuurlijk een 'slaap lekker', Hans!
Dus terug naar de stellingen:
- Hitler wilde helemaal de joden niet ombrengen.
- In de jaren tot 1942, (tot Stalingrad), zijn er geen joden omgekomen in concentratiekampen....


Ik herhaal speciaal voor Hans22...

broeloe schreef:
De Joden werden gedeporteerd en opgesloten in kampen om in een later stadium de veroverde gebieden te bevolken.

De deportaties naar de veroverde gebieden kwamen in oktober 1941 op gang en en binnen een maand werden de eerste gedeporteerden omgebracht door massale executies en door de eerste experimenten met vergassing. Tegelijkertijd werden de Joodse bewoners van de veroverde gebieden massaal omgebracht door ondermeer de Einsatzkommando's of ook naar concentratiekampen overgebracht.
broeloe schreef:
Toen de oorlog tegenliep (stalingrad) en van dit plan niet veel over bleef, hebben overijverige nazi-medewerkers het plan bedacht om ze allemaal om te brengen.

Toen het op grote schaal vermoorden van gedeporteerde en andere Joden in de zomer van 1941 op gang kwam was er van enige militaire tegenslag nog geen sprake. De mislukte Duitse poging om Moskou te veroveren zou pas maanden later plaatsvinden en hoewel dit een smetje was op de verder succesvolle campagne tegen de Sovjet-Unie, is er zeker nog geen sprake van echte tegenslag. De tegenslagen kwamen voor de Duitsers pas één jaar tot anderhalf jaar later met de nederlagen bij El Alamein (oktober 1942), Stalingrad (januari 1943) en Kursk (juli 1943). Om die reden heeft Stalingrad hier dus niets mee temaken want de opmars van Paulus naar die stad begon pas in augustus 1942.
broeloe schreef:
Hitler heeft zelf ook nooit enig document ondertekend om mee te doen aan deze slachtpartij, maar vanwege sentimenten tegenover oude kameraden gaf hij hier aan toe.

Hitler maakt er in zijn boek en in diverse toespraken en privégesprekken vanaf 1938/39 geen geheim van dat de oorlog de totale venietiging van het Jodendom moest en zou betekenen. Het ontbreken van ondertekende orders maakt daarom niet uit.
broeloe schreef:
Hitler wilde helemaal de joden niet ombrengen.

Bewezen niet waar. Iemand die dat niet wil zegt niet bij herhaling jarenlang dat hij dit wel wil.
broeloe schreef:
In de jaren tot 1942, (tot stalingrad), zijn er geen joden omgekomen in concentratiekampen.

Bewezen niet waar. De Duitse opmars naar Stalingrad begon in augustus 1942 en viel in januari 1943, terwijl de eerste gedeporteerde Duitse Joden al in november 1941 werden omgebracht.


di nov 30, 2004 11:13 pm
IA002
Bericht 
'.......In de zomer van 1941 kreeg Höss van Himmler het bevel op de massamoord op de joden technisch mogelijk te maken. In september 1941 werd in Auschwitz geëxperimenteerd met het gifgas Zyklon B. 600 Krijgsgevangenen uit de Sovjet Unie en 250 zieken, gevangenen werden daarmee vermoord. Eén van de ruimtes van het crematorium werd omgebouwd tot gaskamer. Daar werden in 1941 en 1942 Russische krijgsgevangen en joden uit Poolse Getto’s vergast....'
Met Gustav's uitleg lijk mij de vraagstelling wel te zijn opgelost...


di nov 30, 2004 11:14 pm
ErnstJan
Bericht 
Merkava schreef:
@ErnstJan
In mijn directe familekring zijn er wat nabestaanden wier zus/broer/vader/moeder in Auschwitz zijn gebleven. Je kunt mijn stukje ongepast vinden, ik vind het ongepast dat mensen Adolfje aan het vergoelijken zijn. Alle barbaren hebben ook aardige trekjes!!

Laten we eerlijk zijn, waarom zou je mensen verplaatsen, dit vormde een extra belasting voor de Duitse troepen. De Joden werden hier niet eens tewerk gesteld maar "gewoon" in een kamp gestopt om te ......
Wat ik aan wil geven, is dat er dus wel degelijk voor gekozen is om mensen op te ruimen.
Het is verre van logisch om manschappen in te zetten die je eigenlijk aan het front nodig hebt.
Tenzij dit een bewust doel dient.Hitler had er twee, verovering van Europa en omliggende delen, en af komen van al die untermenschen.
Deel 1 is niets geworden, deel 2 is redelijk "geslaagd".Als Hitler ze had willen "verhuizen" had hij ze gewoon naar Israel kunnen brengen, daar wilden ze sinds de Diaspora toch al naar toe.

Citaat:
je haalt bestaande vooroordelen aan en zet daar mee een groep mensen in een kwaad daglicht en waar gebeurde dat ook alweer meer?

Zeggen dat het allemaal wel mee viel mag wel van jou, mijn opmerkingen die op (nieuws)feiten berusten mogen niet.
Is dit Nederlandsche onverschilligheid, tolerantie of wil je de braafste van de klas zijn ?

Eiland Urk is al eeuwen lang een gesloten gemeenschap.
Hier heeft men zijn eigen dynamiek van de werkelijkheid.
Hier is men zwaar(extreem) gristelijk , vergelijkbaar met sommige mensen die (extreem)zwaar moslim zijn.Het toeval wil dat beide "geloven" de Joden liever vandaag dan morgen kwijt zijn. Tenminste zo leggen deze "eiland" gemeenschappen dat uit. Wat voor jou toeval is, is in dit geval voor mij een bevestiging!

Dit hele topic is al waanzin, alleen de titel ga je al van over je nek, en de meesten zitten zonder tegengas mee te discusieeren.
Wakker blijven !!


ik vind het verschrikkelijk om te horen dat er familieleden van jouw overleden in de kampen dat wens ik echt niemand toe.

ik wil even een ding duidelijk maken ik heb de 2 volgende dingen duidelijk geschreven in dit topic:

Citaat:
Gustav: in polen werden in '39 toch ook al einsatztruppen in gezet? of heetten die toen anders?


en:

Citaat:
dus toen waren ze al stelselmatig aan het uitmoorden...

er blijft steeds minder over van de stelling


volgens mijkun je hier dus uit opmaken dat ik tegen de stelling ben. verder heb ik dit ook nog geschreven:

Citaat:
@ grubbelt:

ErnstJan schreef:
vond ik op de site van het huis van de wannseeconferentie:

10 Auschwitz

Quote:
In de late zomer van 1941 maakt Himmler van Auschwitz (Oswiecim) het centrale uitroeiings- en concentratiekamp van het Derde Rijk. Joden, zigeuners en Sovjetrussische krijgsgevangenen worden hier systematisch vermoord. Het oorspronkelijke kamp, in 1940 voor politieke gevangenen uit Polen opgericht, wordt verder uitgebouwd. Bovendien worden in Birkenau en Monowitz nog twee andere kampen gebouwd. De bouwwerken alleen al kosten het leven aan 8.000 gevangenen. In het voorjaar van 1942 beginnen in Birkenau de selecties voor de gaskamers. Gelijktijdig bereidt men de bouw van nieuwe en grotere dodingsinstallaties voor. In de eerste helft van 1943 zijn ze klaar. De massamoord wordt geïndustrialiseerd.

Vier grote installaties die met de modernste technieken zijn uitgerust, gaskamers en crematoria van nog nooit geziene afmetingen, elektrische liften voor het lijkentransport en het gebruik van cyclon B maken van Auschwitz-Birkenau een enorme fabriek van de dood.

In 1944 wordt een spoorwegverbinding tot in het kamp aangelegd, net als bij een industriële installatie. De goederentreinen voeren de mensen met duizenden aan en transporteren hun bezittingen, die eerst worden gesorteerd door een grote groep van 700 gevangenen, naar Duitsland. Het baar geld gaat naar de rijksbank, de winterhulporganisatie krijgt de kleding en de schoenen. Zelfs de haren, het goud uit de tanden en de as van de beenderen worden opnieuw gebruikt.

Ouderen, gehandicapten, mensen die een bril dragen en moeders met kinderen worden onmiddellijk na hun aankomst vergast. Gezonde, sterke jonge mannen en vrouwen die door de SS-arts tot dwangarbeid worden aangeduid, worden het kamp binnengeleid. In augustus 1944 worden in de drie hoofdkampen en in de 40 bijkampen 185 000 gevangen vastgehouden. Plannen voor de bouw van bijkomende uitroeiingsinstallaties en een vergroting van het kamp Birkenau tot meer dan het dubbele kunnen niet meer worden gerealiseerd.

De selectie op het laadperron hangt niet alleen af van de fysieke toestand van de gedeporteerden, maar ook van de capaciteit van het kamp en de behoefte aan arbeidskrachten op het moment van aankomst van het transport. In de zomermaanden, wanneer er buiten moet worden gewerkt, laat men procentueel gezien wat meer mensen in leven, in de winter is dit aantal beduidend kleiner. In elk geval wordt de meerderheid van diegenen die juist zijn aangekomen onmiddellijk gedood. Maar zelfs van de 400.000 gevangenen die in de registratielijsten van het kamp zijn opgenomen, leven er aan het einde van de oorlog nog slechts 60.000. Op deze plaats alleen al wordt het totale aantal slachtoffers geschat op 1,5 miljoen. Met Auschwitz heeft het NS-regime zelf voor een gepast moment gezorgd.


dus al in de late zomer van '41 voor de coferentie en toen het nog heel voorspoedig ging met de Duitse oorlog!!!

( http://www.ghwk.de/nederlands/nl_catalogus_10.htm )


dus er word al een vernietegingskamp gebouwd voor de conferentie maar er was geen plan om de joden te vernietigen? kun je dit mischien uitleggen?


ook hier uitblijkt volgens mij duidelijk dat ik tegen de stelling ben of zie ik dat verkeerd? mischien dat ik mezelf niet meer snap....dan heb ik graag dat je het me uitlegt.

dus even voor de duidelijkheid: ik ben der heilig van overtuigd dat Hitler al vanaf het begin had om de joden(en andere 'aparte' minderheden ook) stelelmatig af te maken en denk dat het plan om de Joden naar Madagascar te sturen en plan is dat nooit serieus overwogen is en naarhet rijk de fabelen verwezen kan worden in dit concept...

nog even over die nieuwsfeiten: dat een bepaald gedeelte van de urker jeugd drugs gebruikt wil niet zeggen dat elke jongeling op Urk het gebruikt....das dan het zelfde als dat alle friezen blond zijn....


wo dec 01, 2004 12:26 am
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Mededeling

Aangezien in dit topic een onderwerp wordt besproken dat middels het forumreglement verboden is, acht ik het als Projectleider noodzakelijk om aan te geven waarom wij toch besloten hebben dit topic open te laten.

Strikt genomen is in dit topic namelijk sprake van holocaustrevisionisme door de users Broeloe en Grubbelt. Revisionisme is het herzien van de geschiedenis en op zich is daar niks mis mee. Naar de holocaust is echter zoveel gedegen onderzoek gedaan dat deze geschiedenis niet grondig herzien kan worden. De holocaust is een feit en ontkenning en relativering van deze periode uit de geschiedenis is een belediging voor de slachtoffers en nabestaanden.

Op basis van het forumreglement had dit topic dus direct gesloten kunnen worden. Wij hebben hier echter niet voor gekozen omdat wij van mening zijn dat holocaustrevisionisme alleen maar ontkracht kan worden door het voeren van een serieuze discussie. Het doel van dit topic is dan ook om het gedachtegoed met betrekking tot het holocaustrevisionisme te ontkrachten en zodoende de voedingsbodem voor toekomstige discussies over holocaustrevisionisme weg te nemen.

Voordat u een reactie plaatst in dit topic verzoeken wij u dan ook om dit topic grondig door te nemen. Naar onze mening zijn de argumenten van de overige users dermate krachtig en duidelijk dat discussie hierover ongewenst is. Beledigingen en verdachtmakingen jegens deze gebruikers zijn om deze reden ongepast en zullen in dit topic dan ook niet toegestaan worden. Wanneer dit toch gebeurd zullen desbetreffende posts verwijderd worden.

Met vriendelijke groet,
Barry van Veen


wo dec 01, 2004 12:27 am
Profiel
broeloe
Bericht 
barry schreef:
Beledigingen en verdachtmakingen jegens deze gebruikers zijn om deze reden ongepast en zullen in dit topic dan ook niet toegestaan worden. Wanneer dit toch gebeurd zullen desbetreffende posts verwijderd worden.

Beetje laat vind je niet? :mrgreen:

Om effe terug te komen op de aangevoerde argumenten van Gustav:

In a major speech to the Reichstag, Adolf Hitler predicted the destruction of the European Jews in the event of a world war:
"Europe cannot find peace until the Jewish question has been solved. It may well be that sooner or later an agreement may be reached in Europe itself between nations who otherwise would not find it so easy to arrive at an understanding. There still exists sufficient available land on this globe . . . .

oftewel er is genoeg plaats op deze aardbol waar de joden kunnen leven. (deportatieidee)

jamaar zal Gustav zeggen; let op die laatste zin "the annihilation of the Jewish race in Europe!"

Europa zal vrij zijn van de joden en dat was toch ook onderdeel van het hele deportatieidee?

BTW. heeft iemand de originele Duitse tekst (om de vertaling te checken)?


wo dec 01, 2004 12:59 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11910
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Met dat verschil Broeloe dat annihilation niet hetzelfde is als deportatie. De speech van Hitler zelf verhaalt in het Duits heel duidelijk over "vernichitung", waar hij voor die tijd in het openbaar sprak over deportatie.
Op de websites die ik heb genoemd is heel goed in de daar geplaatste documenten deze ontwikkeling in de wijze van openbaarmaking door Hitler en zijn aanhangers te ontdekken. Volgens mij staat ook deze toespraak tussen de genoemde documenten op 1 van de websites en de links die op die sites worden aangegeven.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo dec 01, 2004 1:06 am
Profiel WWW
ErnstJan
Bericht 
broeloe schreef:
barry schreef:
Beledigingen en verdachtmakingen jegens deze gebruikers zijn om deze reden ongepast en zullen in dit topic dan ook niet toegestaan worden. Wanneer dit toch gebeurd zullen desbetreffende posts verwijderd worden.

Beetje laat vind je niet? :mrgreen:

Om effe terug te komen op de aangevoerde argumenten van Gustav:

In a major speech to the Reichstag, Adolf Hitler predicted the destruction of the European Jews in the event of a world war:
"Europe cannot find peace until the Jewish question has been solved. It may well be that sooner or later an agreement may be reached in Europe itself between nations who otherwise would not find it so easy to arrive at an understanding. There still exists sufficient available land on this globe . . . .

oftewel er is genoeg plaats op deze aardbol waar de joden kunnen leven. (deportatieidee)

jamaar zal Gustav zeggen; let op die laatste zin "the annihilation of the Jewish race in Europe!"

Europa zal vrij zijn van de joden en dat was toch ook onderdeel van het hele deportatieidee?

BTW. heeft iemand de originele Duitse tekst (om de vertaling te checken)?


van wanneer is deze toespraak?

trouwens in '33 hield Hitler toespraken waarin hij zei dat hij de Joden zou 'ausrotten' en nou is volgens mij de vertaling van dat woord verniettigen.... dus het lijkt me ergens duidelijk wat hij van plan was of niet?


wo dec 01, 2004 1:26 am
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Gustav schreef:
(a) January 30 1939
Citaat:
In a major speech to the Reichstag, Adolf Hitler predicted the destruction of the European Jews in the event of a world war:
"Europe cannot find peace until the Jewish question has been solved. It may well be that sooner or later an agreement may be reached in Europe itself between nations who otherwise would not find it so easy to arrive at an understanding. There still exists sufficient available land on this globe . . . .
One thing I should like to say on this day which may be memorable for others as well as for us Germans. In the course of my life I have very often been a prophet, and have usually been ridiculed for it. During the time of my struggle for power it was in the first instance only the Jewish race that received my prophecies with laughter when I said that I would one day take over the leadership of the State, and with it that of the whole nation, and that I would then among other things settle the Jewish problem. Their laughter was uproarious, but I think that for some time now they have been laughing on the other side of their face. Today I will once more be a prophet: if the international Jewish financiers in and outside Europe should succeed in plunging the nations once more into a world war, then the result will not be the Bolshevizing of the earth, and thus the victory of Jewry, but the annihilation of the Jewish race in Europe!" (Nazism 2, #770)


wo dec 01, 2004 1:29 am
Profiel
broeloe
Bericht 
Ik heb nog meer uit deze speech van Hitler tijdens de Rijksdag van 30 Januari 1939 "Hitler Reden und Proklamationen".



Ich moechte zur juedischen Frage folgendes bemerken: Es ist ein beschaemendes Schauspiel, heute zu sehen, wie die ganze Welt der Demokratie vor Mitleid trieft, dem armen gequaelten juedischen Volk gegenueber allein hartherzig verstockt bleibt angesichts der dann doch offenkundigen Pflicht, zu helfen. Die Argumente, mit denen man die Nichthilfe entschuldigt, sprechen nur fuer uns Deutsche und Italiener.

Denn man sagt:
1. 'Wir' - also die Demokratien - 'sind nicht in der Lage, die Juden aufzunehmen'. Dabei kommen in diesen Weltreichen noch keine 10 Menschen auf den Quadratkilometer, waehrend Deutschland 135 auf den Quadratkilometer zu ernaehren hat, aber trotzdem in der Lage sein soll.
2. Man versichert: Wir koennen sie nicht nehmen, ausser wenn sie erhalten, zB von Deutschland einen bestimmten Kapitalsbetrag zur Einwanderung. Deutschland war allerdings jahrhundertelang gut genug, diese Elemente aufzunehmen, obwohl sie ausser ansteckenden politischen und sanitaeren
Krankheiten nichts besassen. Was dieses Volk heute besitzt, hat es sich auf Kosten des nicht so gerissene deutschen Volkes durch die uebelsten Manipulationen erworben".

Vrije vertaling:
Ik zou het volgende over het jodenvraagstuk willen opmerken: Het is een beschamend schouwspel, om vandaag te zien, hoe de ganse wereld van de Democratie druipt van medelijden , maar het arme gekwelde joodse volk hardvochtig verstokt blijft bij hun duidelijk plicht om te helpen.

Dan zegt men:
1. Wij (eveneens een democratie) zijn niet in staat de joden op te vangen.
2. Wij hebben ze nu al lang genoeg opgenomen, ze zijn niets anders dan een plaag, en al ze bezitten is ten koste gegaan van de niet al te snuggere Duitsers en verkregen door slechte manipulaties.


Wat zegt Hitler hier: Europa jullie roepen maar wat, maar willen zelf geen joden opnemen. Hij wil dus dat de Westerse landen meer Duitse joodse emigranten opnemen. Wanneer Hitler van plan was om de joden allemaal te doden had hij toch geen oproep op de westerse landen gedaan om joden op te nemen?? :|


wo dec 01, 2004 1:37 am
ErnstJan
Bericht 
barry schreef:
Gustav schreef:
(a) January 30 1939
Citaat:
In a major speech to the Reichstag, Adolf Hitler predicted the destruction of the European Jews in the event of a world war:
"Europe cannot find peace until the Jewish question has been solved. It may well be that sooner or later an agreement may be reached in Europe itself between nations who otherwise would not find it so easy to arrive at an understanding. There still exists sufficient available land on this globe . . . .
One thing I should like to say on this day which may be memorable for others as well as for us Germans. In the course of my life I have very often been a prophet, and have usually been ridiculed for it. During the time of my struggle for power it was in the first instance only the Jewish race that received my prophecies with laughter when I said that I would one day take over the leadership of the State, and with it that of the whole nation, and that I would then among other things settle the Jewish problem. Their laughter was uproarious, but I think that for some time now they have been laughing on the other side of their face. Today I will once more be a prophet: if the international Jewish financiers in and outside Europe should succeed in plunging the nations once more into a world war, then the result will not be the Bolshevizing of the earth, and thus the victory of Jewry, but the annihilation of the Jewish race in Europe!" (Nazism 2, #770)


ok bedankt wist niet dat het uit een stuk van Gustav kwam, die goede man schrijft ook zoveel :mrgreen:

heb trouwens het woord annihilation door de vertaler naar het Nederlands laten vertalen en wat is de betekenis? vernietiging dus nou vraag ik toch af Broeloe of je zo langzamer hand niet tot de conclusie moet komen dat jij en je leraar toch aardig fout zitten of heb je dat nog steeds niet door na 11 pagina's bewijs tegen je stelling?


Laatst bijgewerkt door ErnstJan op wo dec 01, 2004 1:44 am, in totaal 1 keer bewerkt.



wo dec 01, 2004 1:38 am
ErnstJan
Bericht 
broeloe schreef:
Ik heb nog meer uit deze speech van Hitler tijdens de Rijksdag van 30 Januari 1939 "Hitler Reden und Proklamationen".



Ich moechte zur juedischen Frage folgendes bemerken: Es ist ein beschaemendes Schauspiel, heute zu sehen, wie die ganze Welt der Demokratie vor Mitleid trieft, dem armen gequaelten juedischen Volk gegenueber allein hartherzig verstockt bleibt angesichts der dann doch offenkundigen Pflicht, zu helfen. Die Argumente, mit denen man die Nichthilfe entschuldigt, sprechen nur fuer uns Deutsche und Italiener.

Denn man sagt:
1. 'Wir' - also die Demokratien - 'sind nicht in der Lage, die Juden aufzunehmen'. Dabei kommen in diesen Weltreichen noch keine 10 Menschen auf den Quadratkilometer, waehrend Deutschland 135 auf den Quadratkilometer zu ernaehren hat, aber trotzdem in der Lage sein soll.
2. Man versichert: Wir koennen sie nicht nehmen, ausser wenn sie erhalten, zB von Deutschland einen bestimmten Kapitalsbetrag zur Einwanderung. Deutschland war allerdings jahrhundertelang gut genug, diese Elemente aufzunehmen, obwohl sie ausser ansteckenden politischen und sanitaeren
Krankheiten nichts besassen. Was dieses Volk heute besitzt, hat es sich auf Kosten des nicht so gerissene deutschen Volkes durch die uebelsten Manipulationen erworben".

Vrije vertaling:
Ik zou het volgende over het jodenvraagstuk willen opmerken: Het is een beschamend schouwspel, om vandaag te zien, hoe de ganse wereld van de Democratie druipt van medelijden , maar het arme gekwelde joodse volk hardvochtig verstokt blijft bij hun duidelijk plicht om te helpen.

Dan zegt men:
1. Wij (eveneens een democratie) zijn niet in staat de joden op te vangen.
2. Wij hebben ze nu al lang genoeg opgenomen, ze zijn niets anders dan een plaag, en al ze bezitten is ten koste gegaan van de niet al te snuggere Duitsers en verkregen door slechte manipulaties.


Wat zegt Hitler hier: Europa jullie roepen maar wat, maar willen zelf geen joden opnemen. Hij wil dus dat de Westerse landen meer Duitse joodse emigranten opnemen. Wanneer Hitler van plan was om de joden allemaal te doden had hij toch geen oproep op de westerse landen gedaan om joden op te nemen?? :|


kom op Broeloe:

1: kijk naar de tijd wanneer dit speelt in 1939 er werden toen al systimatisch Joden vermoord..

2: Hitler zegt:
Citaat:
1. Wij (eveneens een democratie) zijn niet in staat de joden op te vangen.

hoezo democratie? er waren geen andere partijen je kon niet zeggen wat je wou etc etc hij liegt hier over denk je dan echt dat hij dan over andere dingen niet zou liegen?

3: in '38 bij den Anslusch werden er gelijk hele groepen Joden opgepakt en in koele bloede neergeschoten door de Nazi's? of waren dit Oostenrijkse Nazi;s die op eigen gezag te werk gingen?


wo dec 01, 2004 1:44 am
ErnstJan
Bericht 
broeloe schreef:
Wat zegt Hitler hier: Europa jullie roepen maar wat, maar willen zelf geen joden opnemen. Hij wil dus dat de Westerse landen meer Duitse joodse emigranten opnemen. Wanneer Hitler van plan was om de joden allemaal te doden had hij toch geen oproep op de westerse landen gedaan om joden op te nemen?? :|


dus hier mee wil je zeggen?

dat het mischien wel de schuld is van de rest van Europa dat uiteindelijk de Joden vermoord zijn? Rond deze Tijd was Hitler al vast van plan om heel Europa onder de voet te lopen...dus al zouden de andere landen de Joden hebben opgenomen ze waren vanzelf weer in Duitse handen gevallen en dan? juist...
Dan waren ze als nog vermoord net zoals nu is gebeurd met die enkelingen die wel werden opgenomen door andere landen en die later werden teruggepakt en erger werden behandeld omdat ze als eens gevlucht waren voor die 'aardige' Duitsers....


wo dec 01, 2004 1:48 am
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Broeloe, misschien is het verstandig om je eens te gaan richten op de argumenten waarin wordt duidelijk gemaakt dat er al in oktober 1941 werd begonnen met de deportatie van de Joden naar de veroverde gebieden en dat daarna binnen een maand werd gestart met massale executies van gedeporteerde Joden.

Wanneer je aan de hand van enkele, overigens slecht vertaalde, speeches van Hitler blijft beweren dat Hitler niet van plan was de Joden te vermoorden zal ik namelijk maatregelen nemen


wo dec 01, 2004 1:49 am
Profiel
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Broeloe, wat is je verklaring voor de volgende feiten? Allemaal gebeurd voor de Wannsee-conferentie.

Kevin schreef:

1941
23 juni: De Einsatzgruppen beginnen met de massamoord op joden in de Sovjet-Unie; ze rapporteren bijna dagelijks over hun activiteiten.

27 juni: Duitse troepen bezetten Bialystok en vermoorden 2.000 joden

28 juni: In Iasi worden zo'n 15.000 joden vermoord bij een pogrom

1 juli - 31 augustus: In Bessarabië vermoorden Einsatzgruppe D, Wehrmachttroepen en een Roemeense eenheid 150.000 tot 160.000 joden

In juli worden zo'n 5.000 joden uit Vilna vermoord door Einsatzkommando 9 en lokale collaborateurs

16 juli: Tegen deze tijd zijn 2.700 joden doodgeschoten buiten Riga

24 juli: Tegen deze tijd zijn zo'n 10.000 joden uit Kishinev vermoord

31 juli: Hermann Göring geeft Heydrich toestemming om de Endlösung voor te bereiden

5 - 7 augustus: Meer dan 10.500 joden uit Minsk worden vermoord

19 augustus: In Mogilev vermoorden Einsatzkommando 8 en lokale collaborateurs 3.726 joden

27 - 28 augustus: In Kamenets-Podolski worden 23.600 joden vermoord door Duitse troepen onder leiding van Friedrich Jeckeln

31 augustus - 3 september: 8.000 joden uit Vilna worden vermoord in Ponar

15 september: Zo'n 18.600 joden worden vermoord buiten Berdivech

15 september - 13 oktober: Minstens 150.000 joden uit Bessarbië en Boekovina worden gedeporteerd naar Transnistrië; zo'n 90.000 sterven daar

29 - 30 september: In babi Yar vermoordt Einsatzkommando 4a 33.771 joden uit Kiev

1 oktober - 22 december: In Vilva worden 33.500 joden vermoord tijdens Actionen

8 oktober: Het getto van Vitebsk wordt opgeheven; meer dan 16.000 joden zijn vermoord

13 oktober: In Dnepropetrovsk worden 20.000 joden vermoord

23 oktober: In Odessa worden 19.000 joden vermoord

28 oktober: Zo'n 9.000 joden worden vermoord bij het 9e Fort buiten Kovno

7 november: In Tuchinka worden 12.000 joden uit Minsk vermoord

7 - 8 november: Zo'n 21.000 joden worden in de Sosenski groeve buiten Rovno vermoord

20 november: 20.000 joden uit Minsk worden bij Tuchinka vermoord

20 november - 7 december: Jeckeln Aktion: 30.000 joden worden vermoord in het Rumbula Bos buiten Riga

8 december: Vernietigingskamp Chelmo werd in gebruik genomen

21 - 31 december: Zo'n 54.000 joden worden vermoord in het Bogdanovka kamp

Bron: Encyclopedie van de Holocaust

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


wo dec 01, 2004 1:54 am
Profiel WWW
ErnstJan
Bericht 
@Broelo:

ik heb voor de funnouja fun het huilen staat me nader dan het lachen maar goed!!) het hele topic nog eens doorgelezen en wil heel graag weten van je:

1: op welke feiten bazeer je je mening?
2: wat bedoel je met geallieerde propanganda
3: waarom reageer je niet inhoudelijk op onze bewijzen maar blijf je gewoon vol houden in je gezwets
4: hoe kun je je zelf een Jodenvriendelijk iemand noemen na zoon stellingname.
5: word het niet eens tijd om toe te geven dat je fout zit.
6: waarom ben je er trots op dat je kritisch tegen over de bewezen gescheidschrijving staat?
7: waar is je vriend gebleven want die reageerd ook niet meer...

gaarne antwoord hierop!!!!!

en nu ga ik slapen!!


wo dec 01, 2004 2:20 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group