Het is nu vr apr 19, 2024 4:12 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Aktion T4... 
Auteur Bericht
ErnstJan
Bericht 
idd, volgens mij alleen lezen? maar ga deze link ook doorgeven aan mij zusje!!! tnx Gustav


za dec 11, 2004 1:26 am
ErnstJan
Bericht 
@gustav:
Hermann Paul Nitsche is dit familie van de grote Nitsche of schrijf je dat anders?


za dec 11, 2004 1:32 am
Harro
Bericht 
Het is een programma uit de eerste reeks van dit programma dus al jaren geleden uitgezonden. Ik denk dat alleen de meest recente afleveringen online te bekijken zijn.

Overigens heb ik destijds deze aflevering op video opgenomen dus mocht je hem eens willen zien dan moet dat te regelen zijn.


za dec 11, 2004 1:34 am
Harro
Bericht 
Friedrich Nietzsche.


za dec 11, 2004 1:35 am
ErnstJan
Bericht 
ok, het lijkt der wel verdomd veel op. maar goed dat heb je met meer namen. ik zit nu het stuk door te lezen en het kippevel staat op mijn rug.

maar het leeghalen van het apeldoorns .... valt hier natuurlijk ook helemaal onder dat waren Joodse verstandelijk gehandicapten.

(gister zei een gollega nog dat Hitler ook goede dingen had gedaan, hij bedoelde oa de snelwegen, maar dit soort dingen maken dat maar hele kleine positieve dingen en das mischien maar 1% ofzo voor de rest ws die man pure evil.)


za dec 11, 2004 1:39 am
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Gustav schreef:
Het is een programma uit de eerste reeks van dit programma dus al jaren geleden uitgezonden. Ik denk dat alleen de meest recente afleveringen online te bekijken zijn.

Overigens heb ik destijds deze aflevering op video opgenomen dus mocht je hem eens willen zien dan moet dat te regelen zijn.

Bedankt, ik lees binnenkort eerst de teksten en als ik me verder wil verdiepen hierin dan laat ik van me horen.

Een klein beetje off-topic maar om aan te tonen dat het T-4 programma geen grote bekendheid geniet, heb ik de resultaten van vraag 22 uit quiz nr. 10 hieronder geplaatst.

Wat was de naam van het programma van de Nazi’s dat als doelstelling de euthanasie op lichamelijk en geestelijk gehandicapten in Duitsland, Oostenrijk en later ook in de bezette gebieden had?
A. Tiergartenstraße 44,9%
B. Lebensborn 21%
C. Aktion Reinhard 19,2%
D. Madagascar plan 15%

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za dec 11, 2004 1:45 am
Profiel WWW
Harro
Bericht 
Snelwegen dienden een militair doel dus zo positief was dat niet. Sowieso was het geroemde economisch herstel onder Hitler een zeepbel die dreef op militair-economische voorbereiding op een oorlog. Geen land kan zoveel mensen aan het werk houden door ze continue wapentuig te laten bouwen zonder ze ooit te gaan gebruiken. Zonder oorlog was de Duitse economie binnen twee jaar - dus uiterlijk in 1941 - over de kop gegaan. En die oorlog moest er ook komen gezien de Lebensraum idealen van een Grossdeutschland waarop de NSDAP de eerste punten van hun eerste partijprogramma uit 1920 baseerde.

Maar dat is een heel ander topic.


za dec 11, 2004 1:45 am
ErnstJan
Bericht 
Gustav schreef:
Snelwegen dienden een militair doel dus zo positief was dat niet. Sowieso was het geroemde economisch herstel onder Hitler een zeepbel die dreef op militair-economische voorbereiding op een oorlog. Geen land kan zoveel mensen aan het werk houden door ze continue wapentuig te laten bouwen zonder ze ooit te gaan gebruiken. Zonder oorlog was de Duitse economie binnen twee jaar - dus uiterlijk in 1941 - over de kop gegaan. En die oorlog moest er ook komen gezien de Lebensraum idealen van een Grossdeutschland waarop de NSDAP de eerste punten van hun eerste partijprogramma uit 1920 baseerde.

Maar dat is een heel ander topic.


mee eens ik haalde het alleen aan om mijn punt te verduidelijken, mischien verkeerd maar goed.

weet jij trouwens welk ziekenhuis ik bedoel in Apeldoorn?


za dec 11, 2004 1:47 am
Harro
Bericht 
Ja, daar is toch ook een website van? In ieder geval ben ik het verhaal van het ziekenhuis weleens tegengekomen. Zo'n ziekenhuis (de Joodsche Invalide) was er ook in Amsterdam (bij het Weesperplein) en waarschijnlijk nog op meerdere plaatsen.


za dec 11, 2004 1:50 am
ErnstJan
Bericht 
ja vast. de mensen zijn ook nooit in Westerbork geweest maar werden gelijktijdig met de verpleging zo de vernietegingskampen binnengereden waar ze binen een paar uur ver(g)ast werden.

ik bedoelde trouwens of je de naam wist...


za dec 11, 2004 1:57 am
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Het Apeldoornsche Bosch toch?

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za dec 11, 2004 1:59 am
Profiel WWW
Harro
Bericht 
Logisch natuurlijk (zie note!) want ze waren waardeloos als arbeidskracht.

note: gezien vanuit het perspectief van de nazis (voordat weer een Parijsenaar "J'accuse" begint te schreeuwen).


za dec 11, 2004 2:00 am
ErnstJan
Bericht 
ja dat kan kloppen daar dacht ik zelf ook al aan.


za dec 11, 2004 2:00 am
Harro
Bericht 
http://www.monument.apeldoorn-onderwijs ... 0bosch.htm

http://www.sheerenloomidden.nl/Nieuws/a ... ebosch.asp


za dec 11, 2004 2:02 am
ErnstJan
Bericht 
Gustav schreef:
Logisch natuurlijk (zie note!) want ze waren waardeloos als arbeidskracht.

note: gezien vanuit het perspectief van de nazis (voordat weer een Parijsenaar "J'accuse" begint te schreeuwen).


das waar, mischien klinkt dit heel cru maar waarom niet gelijk ter plekke neerschieten dan scheelt het weer transport en mankrachten.(ook vanuit het oogpunt van de Nazi's natuurlijk)(tis toch wat dat dit zo duidelijk gemaakt moet worden)

(ja ik weet het antwoord: daar is Nederland veel te dicht bevolkt voor in het oosten gebeurde dit wel gewoon zo....)


za dec 11, 2004 2:03 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group