Het is nu do maart 28, 2024 11:50 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Onbekend filmmateriaal Holocaust online 
Auteur Bericht
JanDeMan
Bericht Onbekend filmmateriaal Holocaust online
Ik heb het nog niet bekeken, maar dit kan interessant zijn. Er is een documantaire gemaakt van filmmateriaal uit het Imperial War Museum, die recent uitgezonden is, en nu online te bekijken valt. Het bevat materiaal van oorlogscorrespondenten die met de geallieerde troepen oprukten en kampen bevrijden.

http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/camp/


wo mei 18, 2005 5:46 pm
JanDeMan
Bericht 
Ik heb nu stukken bekeken, en een waarschuwing is wel op zijn plaats, dit zijn gruwelijke beelden.


do mei 19, 2005 11:24 pm
marloes
Bericht 
Bijzonder materiaal, altijd weer aangrijpend.
De talloze lijken schokken mij niet meer, wel het stukje film van de kinderen in het kamp die zoo voorzichtig eten omdat ze zoo bang zijn een druppel te missen.
Het blijft ongelovelijk dat iemand een ander zo kan misbruiken en verwaarlozen.


vr mei 20, 2005 1:26 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
marloes schreef:
De talloze lijken schokken mij niet meer, wel het stukje film van de kinderen in het kamp die zoo voorzichtig eten omdat ze zoo bang zijn een druppel te missen.

Heel herkenbaar. De stapels lijken schokken mij ook totaal niet, hoe luguber deze beelden ook zijn. Het zijn de beelden van onschuldige uitgemergelde kinderen in de kampen, familieleden die zich tijdens een deportatie aan elkaar vast klampen, bejaarden die van vermoeidheid bijna niet meer kunnen lopen etc. die echt indruk op mij maken.

Kortom: foto's van levende mensen die de dood tegemoet zien, doen mij emotioneel veel meer dan lugubere beelden van stapels lijken. Levende mensen tonen hun diepste emoties, terwijl een stapel lijken niks meer zegt over de levende wezens waarvan nu slechts een stoffelijk overschot rest.

Een goede documentaire hoeft van mij dus helemaal niet zulke lugubere beelden te bevatten. Dan neem ik de filmdocumentaire "Shoah" als voorbeeld...

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


vr mei 20, 2005 2:55 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group