Het is nu do maart 28, 2024 9:40 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Holocaust carnavalswagen 
Auteur Bericht
RainbowRob
Bericht Holocaust carnavalswagen
Ik hoorde vanochtend op de radio dat er in Brazilie grote boosheid is bij de Joodse organisatie omdat er tijdens het jaarlijkse carnaval een groep mee zou doen met een holocaust carnavalswagen. Op de wagen zouden o.a. uitgemergelde lijken enz. moeten liggen. De maker van de wagen is nu weer boos op de Joodse organisatie omdat hij vind dat tijdens carnaval ook sociaal maatschappelijke thema's aangekaart moeten worden en de Holocaust is daar een van. Natuurlijk moet een dergelijk onderwerp besproken worden maar mij persoonlijk lijkt tijdens een carnavalsoptocht toch niet het meest geschikte moment.


wo jan 30, 2008 5:56 pm
-Spitfire-
Bericht 
Een foto van de wagen die op NieuwNieuws.nl staat:

Afbeelding


wo jan 30, 2008 8:11 pm
Ronald S
Bericht 
Ik vind het ook niet passen, al heb ik carnaval hoog in het vaandel staan.

Groet

Ronald


wo jan 30, 2008 8:33 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Behalve dat het niet thuishoort op carnaval, is zulke horror sowieso niet bepaald het meest effectieve middel om mensen, en zeker kinderen, te informeren over de Holocaust. Hiermee schrik je mensen alleen maar af.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


wo jan 30, 2008 8:47 pm
Profiel WWW
lars40/45
Bericht 
Smakeloos en slechte timing.

Hiermee bewijs je een zaak die onze blijvende aandacht verdiend zeker geen goede dienst mee.
Men had zeker een betere plaats met zeker zoveel impact kunnen kiezen. Carnaval is voor de meeste mensen een feest en dit hoort gewoon niet thuis op een feest. Vwb de politieke satire die je soms wel tegen komt en waar de samenstellers van de horror kar op doelen : ze hebben de klok horen luiden.... :(


wo jan 30, 2008 10:41 pm
John S.
Bericht 
Ziek.
Heeft NIETS met Carnaval te maken.


do jan 31, 2008 9:04 am
Pieter F
Bericht 
Ik vind dit ook absoluut niets met carnaval te maken hebben. Dat je sociaal maatschappelijke thema's wilt bespreken kan ik begrijpen, maar dit lijkt mij een volledig onjuiste manier om dat te doen.


do jan 31, 2008 10:49 am
sky
Bericht 
Pieter F schreef:
Ik vind dit ook absoluut niets met carnaval te maken hebben. Dat je sociaal maatschappelijke thema's wilt bespreken kan ik begrijpen, maar dit lijkt mij een volledig onjuiste manier om dat te doen.


sluit ik me bij aan


do jan 31, 2008 11:37 am
Leo
Bericht 
Dit is gewoon een provocatie.

Wij allen weten waar de nazi-moordenaars welkom waren als ze moesten lopen voor hun leven.

Kan alleen in Zuid-Amerika gebeuren zoiets. Sociaal-maatschappelijke thema's aansnijden. Dat ze binnen hun eigen grenzen eens rondkijken als dat toegelaten is door hun dictators !!!

Na meer dan zestig jaar gaat de Holocaust dus verwateren tot een pret- en amusements item. En naast de " Praalwagen" vermoedelijk SS-kampbewaaksters in een minuskule bikini. Goed bezig ginder.

Ik ben verontwaardigd, ik ben kwaad !!


do jan 31, 2008 11:58 am
ik ben Michiel
Bericht 
Humor is het beste medicijn zeggen ze altijd. Dit is geen humor meer dit is de spot drijven met iets!


do jan 31, 2008 6:15 pm
-Spitfire-
Bericht 
Citaat:
Een carnavalwagen met als thema de holocaust mag in Rio de Janeiro niet meedoen aan de optocht, tenzij de poppen die uitgemergelde lijken voorstellen worden verwijderd. Dat heeft een rechter bepaald in een rechtszaak die de Joodse Federatie in Rio had aangespannen.


NOS Teletekst


do jan 31, 2008 7:12 pm
Harro
Bericht 
Nu ook weer niet meteen doorschieten in de verontwaardiging en blind iets gaan roepen. Ik sta ook zeker niet achter zo'n "praalwagen" maar...
NIGHTWALKER schreef:
Dit is gewoon een provocatie.

Weten we niet. Is er enig bewijs dat de ontwerper van de wagen of zijn opdrachtgevers kwade motieven hebben? Ik ken de Braziliaanse cultuur niet goed genoeg om hierover een mening te kunnen formuleren
NIGHTWALKER schreef:
Wij allen weten waar de nazi-moordenaars welkom waren als ze moesten lopen voor hun leven.

In Brazilië? Ondanks het fictionele boek "The Boys from Brazil" denk ik toch aan Argentinië en Paraguay bij gevluchtte nazi's. Is er iets substantieel bekend over Brazilië als toevluchtsoord?
NIGHTWALKER schreef:
Kan alleen in Zuid-Amerika gebeuren zoiets. Sociaal-maatschappelijke thema's aansnijden. Dat ze binnen hun eigen grenzen eens rondkijken als dat toegelaten is door hun dictators !!!

In Azië zijn er bijvoorbeeld restaurants met thema's als "nazi's" en "Auschwitz". Compleet met swastika vlaggen en serveersters in SS-pakjes. Als afgeleide is de "Gulag" discotheek in St. Petersburg ook een interessant fenomeen. Dat is puur vermaak zonder zelfs maar de suggestie van een sociaal-maatschappelijk thema. Of er een link is naar Zuid-Amerikaanse dictators valt ook te betwijfelen. Of zijn er signalen dat de Braziliaanse president Lula zich als zodanig ontwikkelt? Daarnaast heb ik nog nooit iets vernomen van vergelijkbare gevallen in Brazilië - laat staan in andere Zuid-Amerikaanse landen - dus sowieso is het overdreven om dit enkele geval breder te trekken tot een typisch probleem voor een heel continent.
NIGHTWALKER schreef:
Na meer dan zestig jaar gaat de Holocaust dus verwateren tot een pret- en amusements item. En naast de " Praalwagen" vermoedelijk SS-kampbewaaksters in een minuskule bikini. Goed bezig ginder.

Waarop baseer je dat vermoeden? Specifieke informatie of zeg je dit om een effect te bereiken?
NIGHTWALKER schreef:
Ik ben verontwaardigd, ik ben kwaad !!

Ik ben niet kwaad. Ik ben eerder uitermate nieuwsgierig naar de feiten achter het gegeven van een "holocaust-praalwagen". Tot ik die ken blijf ik neutraal.


do jan 31, 2008 8:14 pm
Leo
Bericht 
Mmmmh....Okay Harro, ik was mischien iets te emotioneel.

Maar toch even dit:".....het is een stad met één van de hoogste levensstandaarten van Brazilië. Na de oorlog kwamen hier ook Duitse oorlogsmisdadigers naartoe die zich ver van Duitsland konden verbergen voor hun misdaden. Je ziet het ook nog terug in de bouw van het theater. in de vorm van het gebouw kan je de vorm van een Duitse helm herkennen....." Bron: RTL Travel.

....Jozef Mengele overleed in Brazilië in 1979. Bron: De Groene Amsterdammer.


vr feb 01, 2008 7:25 am
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Citaat:
NIGHTWALKER schreef:
Na meer dan zestig jaar gaat de Holocaust dus verwateren tot een pret- en amusements item. En naast de " Praalwagen" vermoedelijk SS-kampbewaaksters in een minuskule bikini. Goed bezig ginder.

Waarop baseer je dat vermoeden? Specifieke informatie of zeg je dit om een effect te bereiken?
In de Volkskrant van vandaag wordt inderdaad gesproken over 'danseressen in Wehrmachtsuniform'. De uitspraak luidt: "carnaval mag geen instrument zijn van haat, racisme en 'trivialisring', geen barbaarse en onrechtvaardige daad tegen minderheden [uitbeelden]". Alle verwijzingen naar de Holocaust moeten dus ook verwijderd worden, inclusief een tank beschilderd met hakenkruizen en danseressen in Wehrmachtsuniform.

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


vr feb 01, 2008 4:14 pm
Profiel WWW
Harro
Bericht 
Overigens bewijst de uitspraak van de rechter dat dit dus niet mogelijk is in Brazilië. De rechterlijke macht en de democratie doen daar blijkbaar hun werk.


vr feb 01, 2008 5:41 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group