Het is nu di apr 23, 2024 10:18 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Holocaust carnavalswagen 
Auteur Bericht
RainbowRob
Bericht 
Harro mijn complimenten voor je uitstekende reactie1


vr feb 01, 2008 5:48 pm
Leo
Bericht 
Het vonnis bewijst dus dat er in Brazilië personen rondlopen die via een carnavaloptocht hun makabere bedoelingen willen kenbaar maken :shock:

Of zit ik er weer naast ?


vr feb 01, 2008 6:21 pm
RainbowRob
Bericht 
Figuren die dergelijke gedachten hebben lopen niet alleen in Brazilie rond. Dat niemand in Nederland een derglijke carnavalswagen maak wil niet zeggen dat iedereen er hier anders over denkt. Net zo als het ook niet wil zeggen dat iedereen Brazilie die ideeen heeft. En totdat je weet hoe de mensen die de wagen gemaakt hebben er iets over zeggen kan je er eigenlijk niet echt een oordeel over geven. Voor hetzelfde geld is het een heel erg slechte en ondoordachte grap.


vr feb 01, 2008 6:31 pm
Leo
Bericht 
Een heel erg slechte en ondoordachte grap...Dan hou ik het daar maar bij.

Ik beweer trouwens nergens dat iedereen in Brazilië zulke gedachten heeft.


vr feb 01, 2008 9:21 pm
Harro
Bericht 
NIGHTWALKER schreef:
Het vonnis bewijst dus dat er in Brazilië personen rondlopen die via een carnavaloptocht hun makabere bedoelingen willen kenbaar maken :shock:

Of zit ik er weer naast ?

Het vonnis bewijst dat in Brazilië de rechter mensen onmiddelijk terugfluit als ze - al dan niet met nobele motieven - de Holocaust willen gebruiken op een manier die niet door de beugel kan. Ik zeg bewust al dan niet nobel want ik heb nog geen informatie gezien waaruit blijkt dat het verweer van de bouwers van de wagen, dat ze juist aandacht willen vestigen op de verschrikkingen van de Holocaust, een leugen is.


vr feb 01, 2008 11:56 pm
Leo
Bericht 
Het vonnis bewijst dat in Brazilië een rechter, na een klacht van een bevolkingsgroep, de mensen terugfluit. De Braziliaanse justitie nam zelf geen actie.
Ze werd ertoe gedwongen !!

Nu weet ik uit goed ingelichte bron dat carnaval in Brazilië het hoogtepunt is van het jaar. Een praalwagen in de stoet brengen is daar niet het werk van twee man. Ganse bevolkingswijken werken er een gans jaar lang aan om zo populair mogelijk te voorschijn te komen. Sommige investeren zelfs hun weinige spaargeld eraan.

En dit dan om de Holocaust onder de aandacht te brengen.....? In Brazilië.....? Tijdens een carnavaloptocht....?

In Europa, waar de feiten zich afspeelden, zou men de initiatiefnemers neo-nazi's noemen.


za feb 02, 2008 11:22 am
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Neo-nazi's ontkennen over het algemeen de Holocaust. Het laatste wat ik denk is dat de makers van deze kar dus vanuit die politieke overtuiging deze kar gemaakt hebben.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za feb 02, 2008 12:06 pm
Profiel WWW
Leo
Bericht 
Dit topic hoort dus thuis onder ' modelbouw', een soort van 'Then and Now'.

En de brave mensen die het ginder (Brazilië) in mekaar boksen zijn gewoon re-enactors.

Tsja...Zo had ik het nog niet bekeken. Sorry.


za feb 02, 2008 12:51 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Ze hebben (naar mijn idee) op een bijzonder onsmaakvolle manier en in de verkeerde zetting, een soort van 'herrineringswagen' willen maken. Moeten ze volgend jaar maar iets beter over nadenken dan.. :wink:

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


za feb 02, 2008 1:16 pm
Profiel WWW
RainbowRob
Bericht 
Overigens las ik in Algemeen Dagblad dat er tijdens de optocht nog een andere wo2 Carnavalswagen zou zijn. Het zou gaan om een wagen van Nostradamus met o.a. een Nazi vleugel. De organisatie van de optocht zou de makers gevraagd hebben de hakenkruizen en de woorden Heil Hitler van de wagen te halen.


za feb 02, 2008 1:22 pm
Harro
Bericht 
Frank slaat de spijker op z'n kop. Ik heb ook de indruk dat de makers van de wagen goede maar zeer naieve bedoelingen hadden. Neo-nazi's of reenactors vind ik onzin.


za feb 02, 2008 1:39 pm
Leo
Bericht 
[quote="Harro"]Frank slaat de spijker op z'n kop. Ik heb ook de indruk dat de makers van de wagen goede maar zeer naieve bedoelingen hadden. Neo-nazi's of reenactors vind ik onzin.[/quote]

Okay, dus volksvermaak.

Niet voor mij.


za feb 02, 2008 2:05 pm
Harro
Bericht 
Wat kom je nou weer met volksvermaak - dat zeg ik toch helemaal niet? Ik zeg dat ze op een goed bedoelde maar zéér naieve manier aandacht vroegen voor de Holocaust. Waar uit mijn woorden haal jij dan dat ik het over volksvermaak heb?


za feb 02, 2008 2:17 pm
Leo
Bericht 
Is een carnavalstoet geen volksvermaak ? Je keurt stilzwijgend goed wat men daar wou presenteren. Ik ken jullie zo niet.

In een land dat open stond om Duitse oorlogsmisdadigers te ontvangen wil men een optocht organiseren die de wandadan van dat land ten toon spreidt. Een abuiselijke vergissing volgens jullie. Een aanhangwagen aan een tractor waarvan poppen vallen (Joden volgens de uitbeelding) en een joelende menigte ernaast. Met vuurwerk en slingers. Een bevolking in feeststemming. Doet me denken aan Kristallnacht.

Wetende dat de personen die dit schouwspel openbaren als zijnde ontspanning hun povere geld erin spenderen en daarmee iets duidelijk willen maken. Wat willen ze duidelijk maken denk je, make love, not war. Nee,... Fremden Raus.

Zoals ik al schreef, deze 'praalwagen 'is niet de uiting van enkelen, dit is de uiting van honderden, zoniet duizenden. En de rechter, die doet wat hem opgelegd is.


za feb 02, 2008 2:51 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Wat een geklets. Zelfs in roddelbladen trekt men niet zo makkelijk conclusies als jij hier doet. Je hebt volkomen gelijk dat deze wagen harstikke misplaatst is, maar het is absoluut niet nodig om daarmee meteen de initiatiefnemers en half Brazilië in de extreem-rechtse hoek te duwen.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za feb 02, 2008 2:56 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group