Het is nu do maart 28, 2024 10:46 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Wapens... 
Auteur Bericht
Harro
Bericht Wapens...
Ik heb hier helemaal geen verstand van, zag zelfs nog nooit een reenactment evenement, vandaar.

Mag je als reenactor als "Duitse officier" met een replica van een Luger rondlopen. Zo ja, wat zijn de regels over aanschaf, registratie, bewaren, uitstallen en gebruik? Wat zegt de wetgever hierover?

alvast bedankt,
Timo


do okt 21, 2004 5:06 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Volgens de wet mag dit geheel niet zonder vergunning (in Nederland tenminste) De wapenwet sluit namelijk ook wapens uit die gelijken op het echte, dus ook replica's.
Het dragen van wapens of gelijkende replica's is per definitie verboden zonder een verlof/vergunning dat daar toestemming voor geeft. Allen voor verzamelen zijn onklaar gemaakte grendelgeweren toegestaan. Pistolen ook als verzamelobject niet, ook niet onklaar gemaakt (alleen mogelijk indien het pistool overlangs is doorgezaagd en op een display bord is bevestigd)
De meeste Reenactment verenigingen hebben echter de nodige vergunningen voor display tijdens evenementen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do okt 21, 2004 6:51 pm
Profiel WWW
Rick
Bericht 
In Nederland heb je de Plaatselijke Politie Vordering die je bij het gemeentehuis/politie bureau kan halen hier staat precies in welke regels er van toepassing zijn voor wapens.
De politie wil je over het algemeen graag helpen met verstrekken van informatie.

Rick


do okt 21, 2004 7:04 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht