Het is nu do apr 18, 2024 6:27 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
nieuwe groep 
Auteur Bericht
Leroy
Bericht 
Geachte mede forum leden,

Ik ben momenteel bezig met een voorbereiding voor een "Fallschirmjager" groep. En ik zou het erg op waarde stellen als ik met 1 van jullie mensen kan praten over dit. (de voorbereiding zal wel lang duren want ik ben maar een Student en dus heb ik weinig geld :( )

Mvg,

Leroy


do jul 28, 2005 8:41 pm
svdwal
Bericht 
Leroy,

Er is in Nederland een groep die Fallschirmjagers uitbeeld.
Ik wil je 1 tip geven, doe het niet, maar meldt je aan bij een bestaande groep.
Duits re-enactment is in Nederland een bijzonder gevoelig thema, en het is bijzonder moeilijk om in Nederland dit uit te beelden.
Ik ben nu 5 jaar bezig met Duits re-enactment in Nederland, en pas de laatste 2 jaar wordt het iets makkelijker.
Wij zijn inmiddels door het landelijk overkoepelend re-enactment orgaan erkend, we zitten in een proefprogramma tot toelating Duits in Nederland.
Een en ander is dus niet eens zeker.

Wij hebben al onze danspasjes afgestemd met justitie en het platform, en zelfs wij lopen tegen dikke muren en blokkades aan.

Geloof me, het heeft me veel pijn en moeite gekost, je kan hiervan profiteren door je aan te sluiten bij een erkende vereniging die reeds dit traject afgelegd heeft en door schade en schande wij geworden is.

Dus, meldt je aan bij bv "Der Windhund" of nee contact op met de Fallschirmjager groep, ik heb de contact gegevens als je wilt.
Ik denk dat je daar meer aan hebt dan zelf wat te gaan proberen.

Als je vragen hebt, neem gerust contact met me op.

Sjoerd


vr jul 29, 2005 6:09 pm
Leroy
Bericht 
o, ik wist totaal niet dat er een FJ groep was, hebben ze een website??


vr jul 29, 2005 8:40 pm
svdwal
Bericht 
Ik weet niet of ze een website hebben, maar als je me even een mail stuurt dan breng ik je in contact met hen.

Sjoerd


vr jul 29, 2005 9:48 pm
Leroy
Bericht 
ik heb al iemand ontmoet van een FJ groep in belgie!!!

Ik ga die dus ook joinen zodra ik de leeftijd heb (ben nl. 16, je moet zo dicht mogelijk bij de 18 zijn)


zo jul 31, 2005 12:33 pm
IA002
Bericht 
Ik zelf ben altijd geinteresseerd in de inzet van Fallschirmjägers. Niet zozeer om in z'n uniform rond te gaan lopen maar ik denk er al lange tijd aan om uitrusting van Fallschirmjägers te gaan verzamelen. Omdat 'echt'onbetaalbaar is zal het dus wat uniform en zo wel re-anactment materiaal gaan worden als ik iets ga aanschaffen

Tip :- Doe Fallschirmjägers... heb je zowel 1940 als 1944/45 wat Nederland betreft met een geringe aanpassing aan je uitrusting/kleding... En door dat er in 44 veel samenraapsels werden ingezet kan je dus veel kanten uit met uitrusting (kijk maar naar de foto's in boeken).

Als mensen tips hebben van adressen van (replica) kleding van Fallschirmjágers en Luftwaffe dat niet te duur is dan mail het me even....


zo nov 06, 2005 9:15 pm
IA002
Bericht 
Spiers.... wat is de stavaza mbt je oprichting van een Fsj Groep...


zo nov 20, 2005 6:28 pm
Leroy
Bericht 
Sorry, maar ik heb de voorbereidingen plat moeten leggen ivm tijd gebrek e.d.

Helaas, kan ik het wss pas in Zomer 2006 de boel oppakken en het wss pas waarmaken in Q1 2007.

Wegens Studie en andere interesse waardoor ik nu niet genoeg geld zou hebben om het daarwerkelijk waar te kunnen maken.


zo nov 20, 2005 6:53 pm
Wobble
Bericht 
Pietje schreef:
Tip :- Doe Fallschirmjägers... heb je zowel 1940 als 1944/45 wat Nederland betreft met een geringe aanpassing aan je uitrusting/kleding... En door dat er in 44 veel samenraapsels werden ingezet kan je dus veel kanten uit met uitrusting (kijk maar naar de foto's in boeken).


Denk dat je het daar toch niet helemaal goed hebt. Zo zul je andere jumpboots moeten hebben, een vroeger model fliegerblusse, een vroeg model smock (zonder ritsen), bruine uitrusting, helm met double decals (vroeg model decals), vroeg model fliegermes. Je kunt wel zeggen dat het allemaal op elkaar lijkt. Maar ja, dan lijkt een jaren 80 KL jas ook op een M43. Beide groen he :wink:


di dec 06, 2005 5:54 pm
svdwal
Bericht 
Hallo allemaal,

Om dat reeds geschrevene nog maar eens te herhalen.

Duits re-enactment ligt in Nederland enorm gevoelig.
Om geaccepteerd te raken moeten er bergen werk verzet worden, hier ben ik al bijna 5 jaar mee bezig in Nederland.
Er is nu 1 groep in Nederland die redelijk geaccepteerd is, tegen 2 die het niet lukt.

Alleen mensen die bekend zijn in het wereldje maken een kans.

Dit klinkt allemaal erg overdreven, maar geloof me, het is een appart en klein wereldje.
Denk niet van "dat regelen we wel even, en we gaan lekker duitsertjes spelen"
Zo werkt het namelijk niet, je maakt dan meer kapot dan een ieder lief is en daar zul je je niet populair mee maken.
Ik en enkele anderen zijn al jaren aan het knokken om Duits te kunnen uitbeelden en ik laat dit niet zomaar verpesten.

Als ik een tip mag geven, sluit je aan bij een bestaande vereniging, zoals "Der Windhund" www.3kompanie.org
Zij zijn de eneige groep in Nederland die steeds geaccepteerde raakt, helaas is Nederland nog niet klaar voor meerdere verschillende Duitse uitbeeldingen.
Ik had het graag anders gezien.....


Sjoerd


wo dec 07, 2005 6:44 pm
IA002
Bericht 
Ja... dat hebben we al gelezen... bedankt svdwal, maar wij mogen toch wel gewoon verder praten over het onderwerp ???


wo dec 07, 2005 9:02 pm
svdwal
Bericht 
Uiteraard mag er doorgesproken worden over het onderwerp.
Ik probeer alleen nogmaals de problemen en moeilijkheden aan te halen.

Sjoerd


wo dec 07, 2005 9:14 pm
IA002
Bericht 
Citaat:
Kriegsmarine zal niet echt veel klachten oproepen maar daarintegen heb je als kriegsmarine reenactor niet veel te doen...sleep maar eens een u-boot het veld op..


En de Schiff Stamm Abteilungen... Die hebben behoorlijk aan de gevechten deelgenomen tijdens de slag om Arnhem, om maar even een zij-straat te noemen.


do mei 18, 2006 6:59 pm
Dutch-Lion
Bericht 
Flibbe en Marloes are right. Duitse verenigingen opstaretn = problemen en lastig. Maar ik zou zelf waffen-SS of Wehrmacht echt heel vet vinden. Fj is trouwens ook heel tof.


do aug 03, 2006 6:17 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group