Het is nu do apr 18, 2024 5:12 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
FJ Re enacment 
Auteur Bericht
Tiger Wittmann
Bericht 
Citaat:
Ten tweede omdat het merendeel van de mensen de Waffen-SS terecht of onterecht associeren met de holocaust en andere misdaden


Daarom moet er net naar mijn mening een SS re-enactment groep komen om dit soort vergissingen te verkomen door mensen erover te informeren.

Citaat:
ten derde omdat ik denk dat het merendeel van de mensen die een Waffen-SS'er willen uitbeelden, positieve uitzonderingen nagelaten, 'foute' motieven heeft



Dit is helaas ook zo maar dat kan net zo goed bij de Heer re-enactmentgroepen voorkomen,misschien door nauwere samenwerking met justitie en andere Re-enactmentgroepen dit tegen te gaan.


Citaat:
Kortom: de tijd is nog niet rijp voor het uitbeelden van de Waffen-SS. Kweek eerst eens voedingsbodem door de Wehrmacht op respectvolle en juiste wijze uit te beelden. Uiteindelijk is het dan misschien best mogelijk dat dit taboe doorbroken wordt, maar daar is wel serieuze inspanning voor nodig. Inspanning die volgens mij bij sommige individuele re-enactors (en dan bedoel ik dus zeker niet de vereniging van Sjoerd!) ontbreekt.


De mensen die een Waffen SS re-enactmentgroep willen starten moeten zich inderdaad meer inspannen en ervoor vechten (figuurlijk gesproken).En alle respect aan Sjoerd en zijn groep ze hebben goed werk geleverd.


ma sep 05, 2005 7:28 pm
IA002
Bericht 
Citaat:
In Nederland bestaat een landelijk platform dat als spreekbuis optreed naar de wetgevende instanties.
Bij deze club zijn bijna alle re-enactment groepen aangesloten omdat zij ook de vergunningen voor wapens regelen.


Zijn bij dit platform enkel de 'Duits' georienteerde organisaties aangesloten , of alle...? Volgen mij gaat het hierbij enkel om naleefbaarheid van de wet inzake de verstreking van machtigingen/vergunningen ivm wapens.... Dit heeft niets te maken met wat je uitbeeld... Door dus te zeggen dat het uitbeelden / lees re-renactment van Duitse eenheden, nog SS eenheden daargelaten. Dat wil nog niet zeggen dat het uitbeelden van Duitse eenheden, wat voor oorsprong dan ook , algeneem geaccepteerd wordt...

Citaat:
Aangezien Duits nogal gevoelig ligt hebben ze een proefprogramma opgesteld om Duits in Nederland te introduceren.


Waar kan ik daar meer over vinden/lezen ? Ben zeer benieuwd wele organisatie, kennelijk bij wet geregeld, daar over gaat...


ma sep 05, 2005 8:35 pm
svdwal
Bericht 
Pietje,

Dit is het LPLG http://www.lplg.nl, hier zijn re-enactment verenenigingen van iedere periode bij aangesloten, dus niet alleen wo2.
Er zijn twee Duitse groepen bij aangesloten, te weten "Der Windhund" en een "Feldjager" groepje, maar die zijn niet erg actief.
Daarbuiten heb je nog enkele kleine groepjes maar die krijgen niet veel voet aan de grond en zul je ook niet op events tegenkomen.
Als je meer wil weten mail me eens of als je in de buurt van Amersfoort woont, kom eens lang.

Sjoerd


ma sep 05, 2005 9:43 pm
IA002
Bericht 
Dus geaccepteerd en erkent door hun zelf door lid te worden van lplg en andere groepjes.... Dat noem ik geen erkenning, zo kan iedereen zich zelf wel erkennen en opwaarderen... niets van rijkswegen dus...


di sep 06, 2005 5:18 pm
IA002
Bericht 
Sjoerd.... Weet je al wie aan Fsj doet in Nederland....

En voor andere mensen: wie is er geinteresseerd (niet dat ik gelijk een groep wil beginnen) maar weten wie er interessen hebben in dergelijke uitrusting maakt het misschien wel interessanter om van tijd tot tijd ervaringen uit te wisselen... (b.v. over de aanschaf van meateriaal)


wo apr 05, 2006 8:45 pm
Sgt. Gallée
Bericht 
Er bestaat nog een Duitse re-acment groep

"Der Windhund"

http://www.3kompanie.org/frontpage.php


vr apr 28, 2006 11:12 pm
Sgt. Gallée
Bericht 
Ook ik zie nu dat deze groep al gepost is! sorry, het si natuurlijk goed dar re-ancement bestaat maar dat ze Duitsers uitbeelden kan vervelende opmerkingen op leveren dat bergrijp ik ook wel! Als je de WO2 hebt meegemaakt hoef je niet weer macheerende Duitsers te zien!


vr apr 28, 2006 11:15 pm
IA002
Bericht 
Mijn FJ uniform zit inmiddels op de post ! 8)


do mei 18, 2006 7:01 pm
Bosman
Bericht 
pietje,

Waar / wanneer ga je je uniform dragen als je het thuis hebt?


vr mei 19, 2006 6:35 pm
IA002
Bericht 
Naar kantoor lijkt me geen goed idee...! Vooralsnog niet om te dragen... Is voor een etatlagepop in mijn bibliotheek, Maar wie weet in de toekomst, heb al diverse uitnodigingen gehad om groepen in Engeland, Belgie en zelfs Duitsland die er serieus mee omgaan, om me bij hun aan te sluiten... probleem is de afstand, en ik zie mezelf nog niet over de hei rennen in z'n pak.


vr mei 19, 2006 7:03 pm
Bosman
Bericht 
Dan klinkt die Ginkelse hei niet aannemelijk met alleen maar buitenlandse aanbiedingen.

veel plezier en succes met je FJ spullen!


za mei 20, 2006 10:10 am
IA002
Bericht 
K.J., akties van Fallschirmjager eenheden - in Nederland, en Belgie hebben me altijd geboeid. Vooral de akties die in 1944 plaatsvonden ten tijden van Market-Garden. Er is eigelijk weinig over geschreven en de samenstelling van de eenheden is complex. Ze hebben behoorlijke successen behaalt. Daarnaast natuurlijk hun aandeel in de gevechten tijdens de mei-dagen. Maar ook de akties op Sicilië (tegen de Britse Para's), N-Afrika en de Griekse eilanden (Kreta, Leros).

Ik verzamel normaal geen militaria en daar orgineel te duur is - en wat geld bij elkaar heb verzameld door wat oude dingen te verkopen - kan ik nu een repro uniform kopen. Naast mijn 1/6 figuren komt er dus nu ook een 1/1 te staan.
Het is af en toe wel even slikken wat ze voor spullen vragen...

Ik heb me aangemeld op diverse forums mbt Fallschirmjager reenactment en daar heb ik de hulp gekregen van mensen die zelf ook al jaren spullen aan het kopen zijn en de diverse groepen leiden en dus precies weten wat je wel en wat je niet moet kopen...

Ik kreeg nadat ik hun de link van de sponsor had gegeven het advies om daar niets te kopen en mijn geld in mijn zak te houden...

Veel handelaren verkopen daarnaast het zelfde materiaal, het is derhalve goed zoeken waar je je spullen zo goedkoop mogelijk kan krijgen - soms door een package-deal of te sluiten.

Je kan b.v. een Fallschirmjager helm in Duitsland kopen voor 120 euro (excl verzend kosten). Die zelfde helm kan je ook in Singapore kopen voor 118 dollar incl verzendkosten (dat is dus 93 Euro). Buiten Europa komt daar normaal nog inkaringskosten en BTW bij maar dan ben je nog goedkoper uit. En soms rekenenen ze helemaal geen inklaringskosten of BTW... Ik heb die helm dus nu voor 93 euro hier.

Alles bij elkaar zal het uniform en uitrusting tussen de 800 en 1000 Euro uitkomen.
Daarbij heb ik wel hier een daar consessies gedaan, b.v. geen repro FJ laarzen - die kosten rond de 250 euro alleen al. Daarvoor in de plaats kan je ook kistjes van b.v. het Belgische leger gebruiken (voor een paar euro) of oude Canadese gevechtslaarzen, die lijken er sprekend op (als je het tenmisnte niet heb over de laarzen met de veters aan de zijkant). Dat doen bijna alle reenactment groepen.

Mijn Fliegerbluse (voor een 1944 look), broek, smock en helm komen van Barry Lyndon

http://stores.ebay.com/Spearhead-Militaria
http://photo.163.com/photos/barrylyndon/

Hij verkoopt b.v. ook nu groene smocks zoals gedragen op Kreta en daarna. Als je een smock zoekt zoals in mei 40 dan kan je hem vragen of ze b.v. de flappen van de zakken weg te laten (of b.v. 2 zakken of helemaal geen zakken). Zoek je een Fliegerbluse voor de periode van 1940 dan kan je beter ergens anders kopen omdat dan de wol dan ook beter was (op zulleke kleine detils wordt dus gelet!).

Wil je meer weten, kijk dan eens op:-
http://wwiireenacting.co.uk/forum/viewforum.php?f=17
(maar vandaag is die of-line , dus probeer het morgen)
Als je meer wilt weten over


za mei 20, 2006 10:47 am
IA002
Bericht 
In eerste instantie betroffen het van af begin september 1944 voornamelijk om de diverse Kampfgruppen van de diverse Fallschirmjager Divisies die na Normandie in Duitsland weer opnieuw werden uitgerust en naar het front werden gezonden langs het Albertkanaal. Hertogenbosch, met zijn vele kazernes was een verzamelgebied voor diverse eenheden. Het betroffen afgezien van het geduchte Fallschirmjager Regiment 6 ook diverse Kampfgruppen van eenheden in opleiding/heruitrusting werden en die met name rond de z.g. corridoor aktief zijn geweest. Daarnaast zijn er nog andere Kampfgruppen ingezet ten oosten van Nijmegen die behoorde tot de 3de, 5de en 6de Falschrimjager Division Fallschirmjager Division, terwijl de Kampfgruppe Erdmann (7de Fallschirmjager Division) aktief was meer naar het zuiden.
Daarnaast zijn er nog diverse andere Fallschirm eenheden ingezet. En dan heb ik het alleen nog maar over september '44.


za mei 20, 2006 3:46 pm
A.C.E. van T.
Bericht 
svdwal schreef:
Hallo allen,

Zoals eerder te spraken gekomen is op het forum.
In Nederland bestaat er 1 groep die zich gecontroleerd en geaccepteerd met Duits re-enactment bezig houdt.
Daarnaast bestaat er nog een groep die zich met Fallschirm jagers bezig houdt, hier zal ik de gegevens even van opzoeken.

Zijn wij.Echter alleen een kleine groep.Geen club,vereniging of zo.
Wij doen van Amerikaans(82AD-101AD-104IR/Brits 1AD/Canadees 4Arm.Div(L&W Rgt-S.Alberta Rgt-15F.Art) 2 I.D.(Bl.Watch), /(bezig met Pools enRussisch) tot Duits Luftwaffe-10FJR6(bezig met Fj.E.u.A.Rgt.H.G,Kr.Marine/Ost.Btl
[b]NO SHOW without good guys+bad guys.

We proberen zoveel mogelijk te doen wat locaal aan beide zijden i/d regio is geweest.
Reden waarom we duits doen is vanwege het feit dat de groep waartoe mijn grootvader behoorde succesvol en op steenworp v/h HQ v/d Fj.E.u.A.Rgt.Hermann Goering heeft gevochten.(wat toen al dan niet terecht of onterecht door de duitsers zelf nog HG divisie werd genoemd).
Resultaat:1 officier gevangen/2 man,waarvan 1 obergefreiter.
2 gedeserteerde officieren en een onbekend aantal doden.
Echter wel ten koste van een gesneuvelde kameraad.
Ik doe het dus uit eerbetoon en ook omdat ik er een beetje ziek van wordt dat er zo weinig aandacht aan die periode word besteed of juist een hoop onzin of geselecteerde dingen op scholen word gegeven.
Er zijn maar weinigen die nog naar een museum gaan,of de locale geschiedenis kennen.
Dus brengen we het maar naar hun toe!
En wel zo goed mogelijk.Juiste horloges,aanstekers,sigaretten doosjes,etc
We doen dus ook locaal onderzoek naar alles uit WW2 om dingen te achterhalen maar niet uitsluitend WW2 ook de eeuwen ervoor.[/
b]


Maar pas op bij welke groep je je aanmeldt, ga eerst eens praten.
Duits ligt namelijk bijzonder gevoelig, en de nu opgebouwde acceptatie is in 2 foute woorden volledig te vernielen.
Kijk ook uit welke eenheid je uit wil beelden.
SS kan absoluut NIET!!
Dit ligt zo gevoelig, en je verpest het echt voor degene die serieus bezig zijn.

Dat is correct! We kunnen dus niet de complete geschiedenis laten zien.
Er is dus enigzins een soort geschiedenis vervalsing.
Over 50 jaar zal men trouwens over het algemeen waarschijnlijk uberhaupt niets meer v/d 2e wereldoorlog afweten dan dat Hitler boos op Anne Frank was en dat hij daarom haar en alle joden heeft vergast.


Ik ben nu 6 jaar met Duits re-enactment bezig, en weet wat wel en niet kan, maar ook ik ben door schade en schande wijs geworden.
Ik was een van de eerste die hier in Nederland mee begonnen is tezamen met enkele vrienden.
De groep die we nu hebben wordt breed geaccepteerd en doet goed werk.
Kijk eens op http://www.3kompanie.org voor een impressie.

Sjoerd


ma feb 26, 2007 7:57 pm
Sgtfenne
Bericht Fallschirmjager koppel
Ik ben voor mijn repro Fallschirmjager uniform nog op zoek naar een repro koppel met koppelslot................weet iemand waar ik die vandaan kan halen??? Ik heb het uniform ook van Barry uit Singapore. Zijn perfecte repro's. Doe af en toe eens lessen geven op lagere scholen, en daar gebruik ik het uniform voor.


ma feb 26, 2007 10:01 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group