Het is nu vr apr 19, 2024 5:26 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Junior Re-enactment groep 
Auteur Bericht
Captain da Costa
Bericht Junior Re-enactment groep
Hallo allemaal, dit is mijn eerste keer op het forum van Stiwot. Ik ben al enige tijd donateur en mijn interesse in WWII was van kinds af aan al heel groot. Toen Band of Brothers uitkwam werd die interesse alleen maar groter.
Op 5 mei richtte ik met een aantal vrienden van mij in Hillegom de junior re-enactment groep "Let Easy Live" op. Dit om de veteranen die er over een tijdje niet meer zullen zijn voor altijd voort te laten leven. Later werd de naam nog veranderd naar "Let Airborne Live" aangezien een lid als Britse paratrooper verder wilde.
We hebben bijna allemaal M42 jumpsuits en we zijn nu aan het sparen voor M43's. Daarnaast "vechten" en oefenen we meestal zonder nepwapens aangezien de wet in Nederland zo strak is als het gaat om nepwapens dat ik een keer een taakstraf kreeg voor een te echt ogende colt M1911A1. Voor de rest proberen we zoveel mogelijk evenementen bij te wonen.
Inmiddels is het groepje van drie uitgegroeid tot een groepje van een stuk of 8 man. We hebben in korte tijd ook aan enkele evenementen meegedaan zoals de airbornewandeltocht en de Red Ball Express IV.
Mochten er onder de jongere mensen onder jullie geïnterreseerden zijn, dan kan je kijken op www.let-airborne-live.tk (webmaster is nog bezig, het kan dus zijn dat je niks te zien krijgt). Onze doelgroep zijn kinderen van een jaar of 10 t/m 18 jaar.

Groetjes,

Captain da Costa

CO, junior E company, 506th PIR, 101st airborne


za nov 05, 2005 1:27 pm
John S.
Bericht 
Welcome and hang tough !!


za nov 05, 2005 2:36 pm
-Sniper-
Bericht 
ja welkom op dit forum.

Ik hoor wel vaker van jonge mensen dat ze lid willen worden van een re-anactemnt groep maar dat ze te jong zijn.

Jullie zijn hun oplossing :mrgreen:


vr nov 11, 2005 12:44 am
C. Works
Bericht 
Moet je zelf een M42 JumpSuit of M43 FieldJacket hebben of hebben jullie een evenementengarderobe of zo?


zo jan 15, 2006 6:29 pm
Captain da Costa
Bericht 
Het is de bedoeling dat men een eigen M42 en/of M43 aanschaft. We hebben wel een soort van evenementengarderobe, maar die is maar beperkt. Natuurlijk laten we onze leden niet in die KL-uniformen van hun vaders op evenementen rondlopen, dat zou een beetje te gek voor woorden zijn. In ieder geval zullen we bij Hemmen aanwezig zijn. 8)


zo jan 15, 2006 6:37 pm
Dutch-Lion
Bericht 
Jaja, leuk om et horen. Hoe oud zijn jullie gemiddeld? Wat ik nu aan US militaria wo2 heb: US overcoat, schuitje, en gala jasje. Het gala jasje ben ik echter helemaal aan het opknappen, want hij mist de zak knopen, gewone knopen en schouder stuk knopen. Het embleem van de 5th Infantri Division (waarvan je de afdruk nog kunt zien) ehb ik al gevonden. Nu nog kraag emblemen en rang emblemen, en uiteraard nog 1 of twee baton(s).

En de site doet het niet :P


do aug 03, 2006 6:15 pm
Roel R
Bericht 
Ik vind het leuk dat jullie met geschiedenis bezig zijn maar er waren geen paratroopers van 10-18. Daarom vraag ik me af wat jullie op evenementen willen bijdragen?


do aug 03, 2006 6:35 pm
Harro
Bericht 
Tsja, voor de verandering eens iets met 506/E. Heel origineel :mrgreen:


do aug 03, 2006 6:55 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Roel Rijks schreef:
Ik vind het leuk dat jullie met geschiedenis bezig zijn maar er waren geen paratroopers van 10-18. Daarom vraag ik me af wat jullie op evenementen willen bijdragen?

Robert M. Murphy was 17 toen hij Airborne werd hoor... heb ik contact mee...

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


do aug 03, 2006 7:13 pm
Profiel
John S.
Bericht 
Harro:

Citaat:
Tsja, voor de verandering eens iets met 506/E. Heel origineel


Ach laat die kids toch........ :wink:
Of heb je liever dat ze John Wayne (alias Van der Voort) spelen..Ik denk dat ze helemaal niet weten wie dat is......
Het is inderdaad weinig origineel, want de (101st) Airborne is heel wat groter dan Easy /Winters/ BoB...En er hebben eenheden bijgezeten die toch wel iets meer shit over zich heen gehad hebben, maar ja......daar komen ze later nog wel achter...

Intussen is het op z'n minst goed dat ze met (een deeltje van) de WO2 bezig zijn...


do aug 03, 2006 7:57 pm
Harro
Bericht 
Dat is het probleem, buiten 506/E weten die Band of Brothers groupies helemaal niets. Laten ze bijvoorbeeld lieutenant William Meddaugh en z'n mannen van 505/E eens nemen. Maar tsja, daar is geen stoere serie over gemaakt en geen honderden boeken.


do aug 03, 2006 8:22 pm
John S.
Bericht 
Harro:

Citaat:
Dat is het probleem, buiten 506/E weten die Band of Brothers groupies helemaal niets. Laten ze bijvoorbeeld lieutenant William Meddaugh en z'n mannen van 505/E eens nemen. Maar tsja, daar is geen stoere serie over gemaakt en geen honderden boeken.



Ik ben het helemaal met je eens !!


vr aug 04, 2006 8:01 am
Harro
Bericht 
Wellicht dat "Captain da Costa" ons wil vertellen waarom ze voor de gebruikelijke, uitgekauwde Winters en 506/E gaan en niet voor één van de vele andere Amerikaanse (para) compagnies?


vr aug 04, 2006 9:49 am
John S.
Bericht 
Waarom is er niet iemand die zich op de 17de Airborne stort?
Die hebben ook mooi werk geleverd in de Ardennen en tijdens Varsity.
Of moet daar eerst een TV-serie van komen?
Blijkbaar wel :roll:


vr aug 04, 2006 10:12 am
Dutch-Lion
Bericht 
Citaat:
Dat is het probleem, buiten 506/E weten die Band of Brothers groupies helemaal niets. Laten ze bijvoorbeeld lieutenant William Meddaugh en z'n mannen van 505/E eens nemen. Maar tsja, daar is geen stoere serie over gemaakt en geen honderden boeken.


Jaja, alles waar films over gemaakt worden, of series, weten de mensen wel. Maar de rest...Maar laten we ook niet deze jongeren een hoekje indrukken. Ik vind het wel goed dat iedereen zo zijn steentje probeert bij te dragen. En ook al is dat ter ere van de Easy Companie ofzo, ook dat is beter dan helemaal geen respect voor de militairen uit de wo2.


vr aug 04, 2006 10:16 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group