Het is nu do maart 28, 2024 11:09 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
Ardennen - herdenking dec 2006- jan 2007 
Auteur Bericht
Reinout
Bericht Ardennen - herdenking dec 2006- jan 2007
Weet iemand of er dit jaar iets op 't programma staat voor de herdenking van het Ardennenoffensief ?
Links naar sites zijn ook welkom !


vr okt 13, 2006 5:03 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Bekijk volgende links maar even. 8)

http://www.worldwar.be/forum/viewtopic.php?t=860

http://www.worldwar.be/forum/viewtopic.php?t=786


vr okt 13, 2006 6:17 pm
David
Bericht 
Gaan er sowieso nog mensen die kant op?

Ik vertrek aanstaande vrijdag naar Bastogne. Ik logeer vlakbij het plein. Zaterdag ben ik de gehele dag in en rond Bastogne te vinden. Altijd zeer gezellig en interessant.
Zondag ga ik waarschijnlijk naar de musea in Diekirch en Clervaux.
Maandag pak ik op de weg terug La Gleize mee, en ik eindig bij Henri Chapelle.


wo dec 13, 2006 8:16 pm
John S.
Bericht 
Nou David, dan heb je een mooie tour !

Ikzelf ga met enige gelijkgestemden op donderdag 28 december weer richting Bastogne.


do dec 14, 2006 9:25 am
David
Bericht 
Jumpmaster,

Het is alweer 2 jaar terug dat ik er geweest ben dus we moeten ons hart weer even ophalen.
Basgne Historical march is zaterdag dus er zullen wel weer veel reenactors aanwezig zijn. Misschien die rijdende Sherman die de straten van Bastogne bijna omploegde ook weer? Ik hoop het! Het is altijd een genot om aanwezig te mogen zijn op en rond Place McAuliffe!

Diekirch kan ik natuurlijk niet laten schieten. Clervaux ben ik nog nooit geweest. En La Gleize is alleen al interessant door wat er zich allemaal in het plaatsje zelf heeft afgespeeld. Henri Chapelle spreekt voor zich...

Ik heb er zin in!


do dec 14, 2006 10:30 pm
David
Bericht 
Het was wel weer leuk om er te zijn.
Niet echt denderend. Weinig veteranen gezien...Optocht van reenactors viel tegen.Veel GMC's en Jeeps. Weinig spectaculair materiaal. of het moet de Kettenkraftrad of de Cushman Scooter geweest zijn.
Wel leuke dingen gekocht op het beursje in de voormalige barakken van het 101st HQ.
De tentoonstelling "ik was 20 in Bastogne 1944" was weer indrukwekkend. Maison Methelin is definitief gesloten.

De mist in de Ardennen was de grootste reden om al een dag eerder naar huis te gaan.
Gelukkig wel eerder het weekend de stellingen bezocht van het 502nd en 463th PFAB tijdens de aanval op 1e Kerstdag. Champs, Savy, Rolle, Hemroulle. Was weer interessant. Kon helaas "Crossroads X" niet vinden...
Tijdens de Historical March weer de vele foute "airbornes" gezien. Ook leuke dingen zoals de posities bij Bois Jaques. Heb me wel weer uitstekend vermaakt in het bruisende :wink: nachtleven van Bastogne.. 8)


wo dec 20, 2006 10:32 pm
Mr_Flibble
Bericht 
Highlight van het weekend was voor mij ons bezoek aan Chateau de Rolley op zondag.

Afbeelding


Ik moet zeggen dat de wandeltocht niet zo denderend was, veel asfalt. verder niet veel tijd doorgebracht in Bastogne zelf.


wo dec 20, 2006 10:44 pm
David
Bericht 
Flibble,

ikzelf was ook zondag bij het Chateau. Ongeveer 12uur. Heb daar nog wel een paar foto's genomen. Alleen jullie daar dus niet gezien...
Zo te zien 2 Halftracks. Alleen met snowcamo, die ik op Place Mc Auliffe op zowel vrijdag en zaterdag niet had gezien.
Ik heb wel (ik dacht) 3 Halftracks gezien maar zonder snowcamo..

Hoe laat waren jullie ongeveer bij het Chateau?


wo dec 20, 2006 11:00 pm
Mr_Flibble
Bericht 
Ik geloof dat wij er pas na 12:30 aangekomen zijn met een colonne van 4 halftracks en wat jeeps en een dodge vanuit Laval. Toen zijn we we naar de mockbattle site gereden (groot stuk off-road) samen met een aantal halftracks van de groep van Iain Saunders.

Deze twee halftracks zijn van de Groep Aces met wie wij mee mochten rijden met onze groep Mars.

Jammer dat er geen sneeuw lag; maakt de camo een beetje onbruikbaar :lol:

Normaal doen wij 2nd Armored en de Aces 7th Armored maar voor het weekend was alles omgebouwd naar 10th


wo dec 20, 2006 11:33 pm
David
Bericht 
Tsja, de aarde wordt warmer zeggen ze....
2 jaar terug was er in ieder geval wel plaats voor deze camo...

Jammer dat ik jullie net gemist heb!


wo dec 20, 2006 11:36 pm
wijers
Bericht Herdenking zondag 17 December in de Ardennen
Afg. zondag was het in de zgn 'North Shoulder' een komen en gaan van mensen die zich interesseerden voor de kransleggingen in het gebied.

Ikzelf had de organisatie in handen voor de volgende eenheden:
2nd Inf Div (Krinkelt), 1st Inf (Bütgenbach), 106th Inf Div. (St Vith), 333rd FAB in Wereth (wereth 11), en twee voor Baugnez (7th Armored en 526th AIB), welke ik samen met de CRIBA uitvoerde. Van 'smorgens 0915 uur tot 14.00 uur zijn we met een afvaardiging van het NL-leger, plus een groep mensen uit de plaatsen zelf, en in St Vith samen met Burgemeester en wethouder op de plekken geweest. Temp was ca 0 graden, mist en zodoende ook een aardige vergelijking met 1944.

Ik heb vrij veel foto's, ik zal er een trachten te plaatsen, want ze zijn vrij groot.

Afbeelding


do dec 21, 2006 9:00 am
RainbowRob
Bericht 
Ik kon afgelopen weekend niet gaan door mijn verjaardag, familiebezoek enz. maar weet iemand of en zo ja wat er komend weekend te doen is in de Ardennen?
alvast bedankt


do dec 21, 2006 11:35 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group