Het is nu za apr 20, 2024 1:49 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Bastogne Historic Walk: 15 december 2007 
Auteur Bericht
John S.
Bericht 
PRT, absoluut mijn complimenten voor jouw (jullie) geweldige site. Ziet er echt fantastisch uit !! Echt heel mooi.

John


vr dec 14, 2007 2:13 pm
PRT
Bericht 
Thanks John !

Na jaren aan sites voor anderen te hebben gewerkt (o.a. Go2War2, B-o-B.nl, Screamingducks.nl, Clementstrading.com etc.),
nu eindelijk een site waar ik zelf geheel de scepter over zwaai. Geen limiet qua ruimte.
Kan me dus uitleven, en met dit Bastogne Menu vond ik veel mensen bereid
om materiaal aan te leveren voor mijn Scrap Book.
Na dit weekend zal er nog wel e.e.a. bijkomen ;-)

History Awaits !


Groeten,
Don van den Bogert
http://www.pararesearchteam.com


vr dec 14, 2007 2:30 pm
sky
Bericht 
idd ziet er leuk uit. Mooie foto's.

Tot morgen voor die gene die in Bastogne zijn.


vr dec 14, 2007 4:32 pm
muncio
Bericht 
Compliment voor de site alleen mogen de geluidseffecten en de muziek er wel op een andere manier op.
Het is te snel weg.


vr dec 14, 2007 10:20 pm
T(h)ijs
Bericht 
Het was super, lekker frips met een graadje of -3 maar de hele dag lekker zonnig. Ik was zeer onder de indruk van het LJT, maar het waaide net wat te hard had ik het idee. Eenmaal geland werden sommigen nog enkele tientallen meters over het veld getrokken door de chute. De flyby van de Dakota was ook wel enorm gaaf. Hieronder een kleine selectie fotos.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De rest van de vaak te onscherpe fotos staan op: http://zever.dbsec.net/fotos/travel/07-12-Bastogne/

Voor de liefhebbers staat er op http://trail.motionbased.com/trail/activity/4600095 ook nog een overzichtje van hoogteverschillen en een google maps plaatje van de 13km rit, die eigenlijk 15km was.


za dec 15, 2007 4:56 pm
John S.
Bericht 
Bekijk dit ook even:

http://www.stiwotforum.nl/viewtopic.php?p=98925#98925


Verder nog een paar oude bekenden tegen gekomen:

Afbeelding


Afbeelding


Ed Shames, Easy Company, 506th PIR, 101st Airborne Division
Herb Suerth, Easy Company, 506th PIR, 101st Airborne Division
Frank Soboleski, Easy Company, 506th PIR, 101st Airborne Division
Ray Nagell, 321st Glider Field Artillery, Battery B, 101st Airborne Division


Afbeelding


Ja, ze worden een jaartje ouder....


za dec 15, 2007 10:33 pm
sky
Bericht 
ja was een mooie dag. fris windje, nog een heletijd met Frank?? van de militaria shop staan kletsen. erg leuk allemaal, grappig en jammer dat we elkaar allemaal zijn mis gelopen.


Overigens. was er nog een 5de 101st 506th e -company vet. Cobb heette hij al ik me niet vergis. nog een tijd met hem staan praten. dit was in het dorpje Remvoulle of zo.


zo dec 16, 2007 12:40 pm
PRT
Bericht 
Het was geweldig.
Hoop dat iemand hier foto's heeft van de Fly By op de Rolle DZ.
Als je denkt dat het op de grond indrukwekkend was... vanuit de cockpit was het hartverlammend...
(Zal nooit meer klagen als mijn kinderen mij in de Efteling de Python in knuppelen).
De hele routine vooraf: gearing up, boarding, take-off, M.O. voor de drop... petje af...
Probeer de foto's van in de Drag 'em Oot (en meer) de komende dagen in mijn Bastogne Menu te plaatsen.

Aan boord hadden we Robert Izumi (G-Co 506) als speciale gast.
Een 'down to earth' veteraan van WWII (Bastogne), Korea en Vietnam (ret. Sgt-Maj).
Een man met 218 jumps op zijn roster.

Nogmaals: ik hoop dat iemand mooie foto's heeft van de Dakota laag boven de DZ bij Rolle.


groeten,
Don
webmaster@pararesearchteam.com


zo dec 16, 2007 10:00 pm
sky
Bericht 
@ Don jep foto's flyby heb ik. hopelijkzijn ze goed gelukt plaats ze van de week ff. mooie foto de jullie over de boom toppen komen. :)


ma dec 17, 2007 10:02 am
Maurice1976
Bericht 
Het was inderdaad super.
We waren net op tijd bij de DZ, op de weg naar het chateau zagen we de C-47 al cirkelen.
We hebben alle 3 de drops gezien en op het veld zelf stonden we met Ray Nagell te vertellen toen de C-47 nog eens heel laag overkwam en een pakket dropte.
Ook het feit dat er o.a. fallschirmjäger re-enactment deelnamen gaf een extra dimensie aan het geheel. Hemroulle gaf ook een goede sfeer af.

In mijn ogen waren er meer re-enactment groepen aanwezig dan afgelopen jaar, veel meer voertuigen etc etc.

En die mensen die klaagden over de kou afgelopen zaterdag, die moesten hier eens in '44 gezeten hebben heb ik maar bij m'n eigen gedacht!

Enige puntje voor de organisatie blijft de 'inschrijfbalie' in de sporthal.
Dit kan beter. Als je eenmaal aan de beurt bent gaat het goed maar de rijen mogen toch echt duidelijker aangegeven worden.

Op Strike na heb ik niemand gezien van het forum, tenminste niet dat ik weet, hebben gegarandeerd langs elkaar afgelopen of zo, maar goed.
Het was een geslaagde Walk.


ma dec 17, 2007 10:21 am
sky
Bericht 
@ Maurice. haha idd zullen wel lang elkaar gelopen zijn. stond bij de sherman toen de flyby was. ;)

idd de kou, tja als wij het al koud hadden kan je nagaan dat de mannen die dara vochten het nog veel erg hadden en geen vuurtje konden stoken. na de flyby had ik geen handen meer over en deze verwarmd bij een vuurtje wat ze hadden naast de sherman tank.

ik heb begrepen van Frank, ( militaria Bastogne ) dat er 5000 re- enactors waren en over 500 voertuigen.

al met al erg geslaagde dag.


ma dec 17, 2007 11:00 am
PRT
Bericht 
In de Drop Container Bag, die we als laatste uit het vliegtuig wierpen, zaten de staticline-hooks en Main Chute Tops die in het vliegtuig
achterbleven nadat de jumpers naar de DZ waren afgedaald.
Al die lijnen dus binnentreken, loshaken en in de bag plaatsen, mini-chute eraan, de lijn daarvan in de C-47 zekeren, wegduwen op groen licht, en voila.
Ik ga vandaag aan de foto's beginnen, zitten erg mooie tussen.

Sky: hoop dat die pics snel komen ;-)
Wist je trouwens dat de vrouw van Ray Nagel haar roots in Nederland heeft en haar familienaam terug voert naar dezelfde familienaam
als die van de man die al die boekjes vol gegevens over de 101st regimenten heeft samengesteld ?
It's a small world after all.


ma dec 17, 2007 11:54 am
Ronald S
Bericht 
Yep, We hebben zeer mooie foto's ook van de Fly By op de Rolle DZ.
Het was schitterend. Ik heb vele bekenden en bezoekers van forums mogen begroeten.
Het was een knap staaltje werk wat er neergezet was dit jaar, zeker Hemroule, met de bekende chowline tekening van Owin Dows, en de sector waar de 463 PFAB gezeten heeft.

Groeten

Ron


ma dec 17, 2007 12:20 pm
Maurice1976
Bericht 
Op het moment dat de C-47 laag overkwam en de Drop Container Bag eruit kwam schrok Ray nogal die dacht in eerste instantie dat nog iemand sprong.
Nadat het bleek dat het een Drop Container Bag was vertelde hij verder over o.a. de fruitcake-dropping met kerst.


ma dec 17, 2007 12:53 pm
PRT
Bericht 
Heb de eerste series op mijn site staan. (Bastogne Menu nieuwe knop rechtsboven).
Komt meer deze week.
Hoop ook fly-by foto's te ontvangen om te kunnen plaatsen !

http://www.pararesearchteam.com

Groeten,
Don


di dec 18, 2007 1:45 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group