Het is nu do maart 28, 2024 3:05 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Jij + WO2 veteraan.... 
Auteur Bericht
John S.
Bericht 
Dennis, mooie reportage !!


ma feb 02, 2009 11:20 pm
Dennis N
Bericht 
mdj schreef:
hier met Hajo Hermann, Ritterkreuztraeger + Eichenlaub + Schwertern....

Een van de 159 (nr. 44) hoogst gedecoreerde Duitse soldaten.

Martin

Afbeelding
Afbeelding


@Kees, de wateren rondom Flakkee.

@Martin, ik vind het een hele twijfelachtige eer om met Hajo Hermann op de foto te staan...
Hij was één van de bedenkers van het Sonderkommando Elbe (voor degene die deze 'helden' niet kent: http://www.youtube.com/watch?v=mrqD7ekFByA ) Wat een strateeg ben je dan!?
Verder heeft hij als advocaat diverse holocaust ontkenners, rechts-extremisten, en oud-nazis verdedigd. Wat ik niet kan bevestigen maar waar wel geruchten van rondgaan is dat hij zelf ook de Holocaust heeft ontkend en dat hij Engeland beschuldigd van het uitlokken van de Tweede Wereldoorlog.... Hmmmm....


ma feb 02, 2009 11:25 pm
mdj
Bericht 
Ja Dennis, dat laatste is mij ook bekend....Hij zat aan de verkeerde kant van de tafel, zal ik maar zeggen....

Maar als je nog een van de 4 levende zwaardendragers tegenkomt, is dat een kans om eens een praatje over de luftwaffe te maken....en NIET over Nazi ideologieen !!!

martin


di feb 03, 2009 8:15 am
sky
Bericht 
Ik en tja. ben zijn naam kwijt :oops: foto is genomen vorig jaar in Bastogne
beste man is Honored guard 101st 506th PIR


Afbeelding


di feb 03, 2009 10:53 am
John S.
Bericht 
Babe en Wild Bill

Afbeelding
Afbeelding


di feb 03, 2009 11:24 am
MdB
Bericht 
mdj schreef:
Ja Dennis, dat laatste is mij ook bekend....Hij zat aan de verkeerde kant van de tafel, zal ik maar zeggen....

Maar als je nog een van de 4 levende zwaardendragers tegenkomt, is dat een kans om eens een praatje over de luftwaffe te maken....en NIET over Nazi ideologieen !!!

martin



Waarom zou je trouwens niet met deze man over Nazi ideologieen mogen praten ?? Misschien juist wel met deze man ! Dit was (is????) een nazi!! Ik verafschuw ook het nazisme maar persoonlijk zou ik hem best willen spreken. Wat heeft deze man, ooit een vrolijk kind (denk ik dan maar) doen besluiten zich zo in te laten met het kwaad. Keuzes ? Omstandigheden? Hoe kijkt ie tegen de huidige maatschappij aan? Denkt ie dat die antiparlementaire, antiliberale en racistische ideologie nu nog zou werken?. Ik heb tientallen vragen. Juist aan hem!

Maar goed, das persoonlijk.

Verder vind ik het een gewone foto van twee mensen die zitten te praten.
Geen pronk foto of iets dergelijks, gewoon jij en een oorlogsvetreaan.


di feb 03, 2009 11:30 am
mdj
Bericht 
Ik heb in ieder geval geen behoefte om te praten over het Nazisme. Ik praat liever over Einsatze, en (vlieg)ervaringen en gewone anekdotes.....Bijzondere verhalen...

Ik heb het ook niet over een pronkfoto. Hoe kom je daarbij?
"Jij+ WO2 veteraan" is ook precies de titel van mijn tread.

Martin


di feb 03, 2009 12:16 pm
MdB
Bericht 
Citaat:

Ik heb het ook niet over een pronkfoto. Hoe kom je daarbij?
"Jij+ WO2 veteraan" is ook precies de titel van mijn tread.

Martin


Ik schreef dat omdat Dennis N het een twijfelachtige eer vond om samen met deze veteraan op een foto te staan. Ik vroeg me af waarom twijfelachtig eigenlijk? , ik zie dus net als jij gewoon "jij + een WO2 veteraan". Maar als je nou heel pontificaal met deze veteraan had zitten pronken of zoiets dan kan je over twijfelachtig gaan praten maar dat is in het geheel niet het geval.

En natuurlijk hoef je niet over het nazisme te praten als je dat niet wil, maar mij gaat het erom dat je al in de verdediging schiet nav de post van Dennis terwijl mij inziens dat helemaal niet hoeft. Je mag op de foto met wie je wil en praten over wat je wil.


di feb 03, 2009 12:30 pm
mdj
Bericht 
Ieder zijn eigen interesses en persoonlijke voorkeuren. Als er maar geen afkeuren zijn.

Maar allemaal hebben wij iets gemeenschappelijks: een fascinatie voor WO2.... :D

Martin


di feb 03, 2009 1:11 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Citaat:
Ieder zijn eigen interesses en persoonlijke voorkeuren. Als er maar geen afkeuren zijn.
Exact, mits het om de juiste redenen is..

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


di feb 03, 2009 3:53 pm
Profiel WWW
koenmarijt
Bericht 
''Mijn'' veteraan en ik :P

Afbeelding

Doug Dillard van het 551e, 82e airborne divisie


di feb 03, 2009 8:38 pm
Joey
Bericht 
Ergens in een foto-album moet nog een foto zitten van een ongeveer 8-jarige ondergetekende en een Britse veteraan, tijdens de herdenking op de Airborne begraafplaats in september. Ik mocht met hem, hand in hand, naar het cross of sacrifice lopen om daar een krans te leggen. Ik kan me vooral zijn trillende hand en moeizame passen nog goed herinneren. Zal de foto van de week eens proberen op te zoeken.


di feb 03, 2009 10:21 pm
John S.
Bericht 
Afbeelding

Me and Babe

Afbeelding

Met Clancy Lyall

Afbeelding

Met James Megellas

Afbeelding


Met Don Burgett


Afbeelding


Met Roger Chagnon, één van de bevrijders van deze bunker op Utah Beach. DDay 1944. Roger was radioman first class van Command Task group 127-4, US Navy. Nog steeds ligt deze beroemde bunker naast het bekende restaurant Roosevelt op Utah Beach.

Afbeelding

Wild Bill Guarnere en ik.


za maart 07, 2009 2:47 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Eindhoven :mrgreen:

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


za maart 07, 2009 3:04 pm
Profiel WWW
John S.
Bericht 
Yep !!!
Goed gezien !


za maart 07, 2009 6:58 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group