Het is nu do maart 28, 2024 4:20 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Museum Groesbeek 
Auteur Bericht
pedor
Bericht 
Ben hier twee keer geweest en inderdaad is dit 1 van de betere musea over ww2.
Een goed historisch overzicht van de gevechten in de omgeving en gelijkertijd wordt er een educatieve boodschap uitgedragen. Ook de ogeving is schitterend.
Heb je ook de canadese begraafplaats nog bezocht? Deze ligt vlakbij en ligt ook prachtig in de omgeving opgenomen.


zo okt 04, 2009 10:36 am
pedor
Bericht 
Citaat:
Ik vind het belangrijk dat mijn kerel ook alles meekrijgt van de oorlog.


Ja, ik "sleur" mijn zoontje van 10 ook overal mee naar toe :wink: Hij gaat op
vrijwillige basis mee en hoe ouder ze worden des te interessanter wordt alles.

Citaat:
Tegenwoordig wordt er zo vaak gezegd dat de jeugd niet weet wat de oorlog inhield

Dit geldt helaas niet alleen voor de jeugd. In mijn omgeving zijn te veel ouderen die er helemaal niks mee hebben of er iets mee van doen hebben. Ze hoeven van mij niet de tijdlijn van wo2 uit hun hoofd te kennen, maar nu vertellen ze gewoon wat ze op de film of tv gezien hebben. Denk aan BOB. Meer weten ze vaak niet en dan haak ik af.
Heb trouwens een boekje over de Waaloversteek gekocht en een boekje over verdwenen Amerikaanse kerkhoven en nog wat kleinere souveniers voor die kleine.


zo okt 04, 2009 11:08 am
Pieter F
Bericht 
Comu schreef:
Daar wilde ik wel heen maar mijn rammelende maag had dringend een restaurant nodig en daarna was het te laat. :)

Zonde, Comu. Zeker op zo'n schitterende herfstdag als gisteren had een bezoek aan de begraafplaats de moeite waard geweest. Mooie en vredige ligging in een prachtige omgeving.


ma okt 05, 2009 10:21 am
pedor
Bericht 
Citaat:
Ik kom hier ongetwijfeld nog een keer terug, dus dan zal ik 'm zeker meepakken.


De britse begraafplaats in kleve ligt ook redelijk in de buurt.
http://www.oorlogsmusea.nl/artikel/481/ ... Forest.htm

Ook een bezoek aan de Duivelsberg is de moeite waard. Er is behalve enkele schuttersputjes, weinig te zien, maar de wandelroute hier is erg mooi, met mooie vergezichten.


di okt 06, 2009 4:00 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group