Het is nu do maart 28, 2024 2:02 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
28th Inf 8th Div in het Hurtgenwald. 
Auteur Bericht
Staf
Fedor

Geregistreerd:
do feb 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 1642
Bericht Re: 28th Inf 8th Div in het Hurtgenwald.
Gisteren de DVD "You enter Germany 2" over de strijd in het Hürtgenwald bekeken. Alleen maar Amerikaanse archiefbeelden, maar wel erg interessant om te kijken. Het brengt de tijd tot leven.

http://www.youtube.com/watch?v=Og_KBYjLj7c

Ook Engels commentaar beschikbaar ;)

_________________
Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.


zo dec 11, 2011 5:45 pm
Profiel
muncio
Bericht Re: 28th Inf 8th Div in het Hurtgenwald.
Yuri dat klinkt goed. Ik ben wel in het bezit van een getuigeverslag van 24 Luftwaffe Festungs BN en ken iemand die veel contact ook heeft met de Duitse kant misschien kan ik je helpen via PM.
Lijkt me interessant je boek want die hele slag blijft mij ook boeien.


zo dec 11, 2011 9:51 pm
9thDivision
Bericht Re: 28th Inf 8th Div in het Hurtgenwald.
Hey Muncio,
Volgens mij heb ik dat Luftwaffe Festungs BN verslag ook. Is dit van Oktober 1944?
Iedere hulp is uiteraard welkom!


di dec 13, 2011 9:23 am
muncio
Bericht Re: 28th Inf 8th Div in het Hurtgenwald.
Dan heb je hetzelfde.


do dec 15, 2011 12:15 am
paling
Bericht Re: 28th Inf 8th Div in het Hurtgenwald.
Ik was 2 maanden terug ook nog in het Hürtgenwald en kwam dit verhaal tegen over Julius Erasmus welke ik jullie niet wil onthouden. Julius Erasmus was zelf genie kapitein gelegerd in Hürtgenwald en verloor tijdens de bombardementen op Aken.

Citaat:
Het verhaal van Julius Erasmus, der "Totengräber von Vossenack.

Afbeelding

"In de zomer van 1945 kwam ik terug in Vossenack, ik had alles verloren, de oorlog had mij alles genomen wat ik bezat....Toen vond ik ze in de bosrand onder kapotgeschoten bomen de lijken van talloze Duitse soldaten. Ik kon de aanblik niet meer aan ik moest deze soldaten op een of andere manier zien te begraven! Eerst begroef ik ze aan de bosrand, totdat de gemeente me een stuk grond van de lokale begraafplaats toewees".

Verschillende mannen uit het dorp hielpen Julius met het begraven van de soldaten. 1569 soldaten heeft Julius meest met het risico zijn eigen leven te laten weten te bergen uit de Hürtgenwald. Het opschrijven van alle gegevens, het maken van houten kruizen enz....., door niemand betaald en door niemand aangesteld om dit werk te doen! Al snel was het lokale kerkhof vol. Tussen 1949-1952 werd de huidige begraafplaats door de Volksbund Kriegsgräberfürsorge en met behulp van Chefarchitect Robert Tischler gebouwd, op de heuvel (470mtr) waar ooit zware gevechten hadden plaatsgevonden! Julius werd medewerker van de Volksbund, en leefde daarna ±15 jaar in een hut aan het bos, dicht bij de begraafplaats.
In de jaren 60 verliet hij het stadje Vossenack............. daarna is er nooit meer iets van hem vernomen?"


Bron: http://www.bensavelkoul.nl/Vossenack.htm


do dec 15, 2011 7:55 pm
9thDivision
Bericht Re: 28th Inf 8th Div in het Hurtgenwald.
Ow, een bekend verhaal. Bedankt voor de "reminder". Nog eens een keer lezen. Blijft interessant.


wo dec 21, 2011 4:39 am
MarcusB
Bericht Re: 28th Inf 8th Div in het Hurtgenwald.
Wellicht is dit interessant om eens te lezen. Het is gratis te downloaden.
Download hier: http://chindits.files.wordpress.com/2011/06/the-green-hell1.pdf

Afbeelding

hmm, beetje groot plaatje :mrgreen:


do dec 22, 2011 1:47 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht Re: 28th Inf 8th Div in het Hurtgenwald.
Dankje! Zie er interessant uit.


do dec 22, 2011 7:56 pm
Profiel
muncio
Bericht Re: 28th Inf 8th Div in het Hurtgenwald.
Bedankt MarcusB. Ik ben nieuwsgierig.


zo jan 01, 2012 7:07 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group