Het is nu di maart 19, 2024 9:25 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Adoptiegraf van Harold D. Parady te Margraten. 
Auteur Bericht
S.Aarts
Bericht Adoptiegraf van Harold D. Parady te Margraten.
Hallo allemaal,

ik heb mij hier zojuist op het forum ingeschreven en daarom wil ik mij even voorstellen: Mijn naam is Sjoerd Aarts en ik kom uit Maastricht. Ik studeer geschiedenis en hier komt ook mijn grote interesse uit voort voor de Tweede Wereldoorlog. Vanwege mijn groeiende respect en bewondering voor wat onze bevrijders gedaan hebben heb ik ook een graf geadopteerd op het kerkhof van Margraten.

Deze is van
Harold, D. Parady
83rd infantry division
323th Field Artillery Battalion
Technician Fifth Grade,
gestorven op 5 maart 1945 (enlisted op 5-11-42).

(link naar heroes (!) : http://83rdinfdivdocs.org/heroes/serial/31248202

Ik heb toen meteen een brief gestuurd naar de Army Personnel Command en tot mijn verbazing kreeg ik een ontzettend dikke envelop terug met zeer persoonlijke informatie, waaronder brieven van zijn moeder, die ik met gedeelde nieuwsgierigheid en schaamte heb zitten lezen.
Toch zou ik vooral nog graag wat meer informatie willen krijgen over wat hij meegemaakt moet hebben en natuurlijk ook een foto van hem.
Ik zag op een andere topic dat ik de bibliotheek van de county kan raadplegen dus daar ga ik eerst maar eens achteraan. Mocht iemand hier nog verdere tips hebben voor een beginneling dan hoor ik het graag!


di dec 28, 2010 11:16 pm
Pieter F
Bericht 
Welkom Sjoerd! Goed om te zien dat je je hebt aangemeld op het forum! :wink:


di dec 28, 2010 11:34 pm
Pieter F
Bericht 
http://www.stiwotforum.nl/viewtopic.php?t=6558

Heb je deze sticky al gezien? Een aantal nuttige tips op een rijtje. Evenals een rijtje links naar sites over de 83rd Infantry Division. Misschien dat daar al iets tussen zit..


di dec 28, 2010 11:37 pm
S.Aarts