Het is nu do apr 18, 2024 10:47 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
De adoptie van het graf van William F. Davis 
Auteur Bericht
John S.
Bericht De adoptie van het graf van William F. Davis
Enige tijd geleden heb ik mijn eerste graf geadopteerd. Het is een graf van een Pvt. uit de 501 Pir, 101st Airborne.

Afkomstig uit Virginia en zich vrijwillig gemeld bij de Parachutistenopleiding omdat hij als MP in het reguliere leger weigerde om een vriend te arresteren.

Hij heeft D-Day meegemaakt en daar zelfs een bronze star gewonnen.

Ook Market-Garden ging goed, todat hij op 14 oktober overleed in Homoet bij Opheusen-Driel.

Nou is in Homoet niets opzienbarends gebeurd, dus het zou kunen dat hij door een ongeluk, artillerie, sniper kan zijn gedood, Wat ook kan is dat hij aan verwondingen is overleden nadat hij gewond is geraakt.

Ik heb gigantisch veel informatie over hem. Ik heb in vele archieven gezocht en heb veel mensen gesproken. Ik heb zelfs in Amerikaanse kranten gestaan, compleet met foto's etc.

Als gevolg daarvan kreeg ik vele brieven en emails van Amerikaanse "fans" die mij wilden helpen om zijn familie te vinden. Uiteindelijk is dat gelukt.

Later zal ik daar, wanneer daar interesse voor is, op terug komen


Afbeelding

Boven:
Een van de vele documenten over William die ik in bezit heb.
Het is het officiele report of death.[/b]

[EDIT barry] Thumbnail gefixt, ook al is het origineel nog niet erg groot... [/EDIT]


wo dec 21, 2005 9:09 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Kijk eens aan, interessant. Krijgt een simpele grafsteen opeens inhoud... Ben je momenteel aan het onderzoeken wat zijn doodsoorzaak is? Was hij succesvol tijdens D-Day en Market-Garden?

(Thumbnail werkt niet...)

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


wo dec 21, 2005 9:14 pm
Profiel
John S.
Bericht 
Ja, volgens de documenten had hij een Bronze Star in Normandie. Moet even uitzoeken waarvoor (nou ja, even........)


Koskimaki zou een stukje schrijven over Davis in the Schreaming Eagle Magazine van december. Ik lig de hele dag voor de brievenbus.....hahahaha


Afbeelding


[EDIT barry] Thumbnail gefixt, ook al is het origineel nog niet erg groot... [/EDIT]


wo dec 21, 2005 9:22 pm
John S.
Bericht 
Zijn doodsoorzaak zal waarschijnlijk altijd een raadsel blijven.
Ik heb tig veteranen gesproken, maar niemand kan me meer vertellen dan: het was toen een chaos en we werden in die dagen voortdurend beschoten door artillerie.........


wo dec 21, 2005 9:35 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Zijn doodsoorzaak zal waarschijnlijk altijd een raadsel blijven.
Ik heb tig veteranen gesproken, maar niemand kan me meer vertellen dan: het was toen een chaos en we werden in die dagen voortdurend beschoten door artillerie.........


Waarschijnlijk blijf je toch doorzoeken, of niet.

Ik vind die afbeeldingen waarschijnlijk heel interessant, maar ik kan ze helaas niet lezen. Ik kan er niet op klikken o.i.d. Dat vind ik jammer.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


wo dec 21, 2005 9:41 pm
Profiel
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Heb die thumbnails even proberen te fixen, het origineel dat erachter verborgen zat is nog niet erg groot, maar dan kan ik helaas niets aan doen :wink:.

Zie hieronder het verschil in code, exclusief spaties natuurlijk:

Goed: [ URL=http://img331.imageshack.us/img331/1694/krantenartikel26em.jpg][ img]http://img331.imageshack.us/img331/1694/krantenartikel26em.th.jpg[/img][/URL]

Fout: [ img]http://img331.imageshack.us/img331/1694/krantenartikel26em.th.jpg[/img]


wo dec 21, 2005 10:08 pm
Profiel
John S.
Bericht 
Dank je Barry!!!!


do dec 22, 2005 8:59 am
John S.
Bericht 
Even voor diegenen die een mail of brief gestuurd hebben naar de Stichting Oorlogsgraven in Margraten; ga er wel van uit dat het weken (maanden) kan duren eer je reactie krijgt. Maar er zijn graven genoeg. Van de meer dan 8000 graven zijn er nu tussen de 300 en 500 vrijgekomen door een opschoningsactie.

Voor meer info: zie topic Adoptie Graven..


do dec 22, 2005 9:15 am
John S.
Bericht 
William F. Davis was voordat hij in Margraten begraven werd begareven op de tijdelijke oorlogsbegraafplaats in Molenhoek.


vr dec 23, 2005 9:31 am
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
In welke Company zat Davis? Heeft hij alleen in D-day en Market-Garden gestreden?

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


vr dec 23, 2005 11:05 am
Profiel
John S.
Bericht 
Hij was van het 1st batt. Company is nog niet bekend. ben ik nog naar op zoek. Hij is gesneuveld op "the Island". Hij heeft dus alleen DDay en Market-Garden meegemaakt. Verder kan ook niet want dan was ie niet begraven in Margraten maar in Henri-Chapelle of Hamm (wat overigens een een indrukwekkende begraafplaats is met de graven van oa. Patton, Muck en Penkala (Bekend uit Band of Brothers).


vr dec 23, 2005 11:35 am
John S.
Bericht 
Citaat:
Market-Garden


Moet eerlijk zeggen dat ik het nogal lastig vind om te bepalen of de inzet op the Island nou nog tot Market-Garden behoorde. Volgens mij dus niet, maar misschien dat er mensen zijn die daar anders over denken..
:?:


vr dec 23, 2005 1:37 pm
John S.
Bericht 
:?:


za dec 24, 2005 8:13 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Sorry, ik kan je niet helpen. :cry:

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


za dec 24, 2005 10:29 pm
Profiel
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Nope, de inzet op "The Island" was vanaf 5 oktober en behoord dan ook niet tot operatie Market Garden die eindigde van Maandag 25 op Dinsdag 26 september met operatie Berlin.


zo dec 25, 2005 4:25 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group