Het is nu vr maart 29, 2024 1:54 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Adoptie van Robert K Ramsdell 
Auteur Bericht
John S.
Bericht 
Citaat:
Toevallig zag ik bij paar graven zelfde soort bloemstuk staan en daar hadden ze zand in de ingegraveerde naam op het kruis en de divisie enzo ingewreven weet iemand misschien waarvoor dit di


Airborne, het zand is afkomstig uit het thuisland (stad, dorp etc.) van de gesneuvelde soldaat...Vaak achtergelaten door verwanten ed. die op bezoek bij het graf zijn geweest.


do apr 13, 2006 7:25 pm
John S.
Bericht 
Ik ga zaterdag weer naar Margraten. Hoop dat het weer dan wat beter is dan vandaag..


do apr 13, 2006 7:26 pm
joost29
Bericht 
Volgens mijn informatie is het zand van Omaha Beach (en dat is mooi goudkleurig zand), het wordt (op verzoek, als er familie op bezoek komt) door het personeel in de gegraveerde letters gewreven om het contrast te verhogen, zodat het beter uitkomt op de foto. Aarde uit de woonstreek van de overleden soldaat wordt meestal voor het kruis/ster van David uitgestrooid.
Eind februari lagen overigens op bijna elke ster van David een paar kiezelsteentjes, een Joodse gewoonte. Het moet een hele klus zijn geweest voor een onbekende bezoeker, maar het zag er wel mooi uit.


do apr 13, 2006 7:52 pm
97Th Division
Bericht 
Ik had al een vermoeden dat het zand uit zou zijn uit eigen streek maar ik wist het niet zeker maar bedankt Jumpmaster voor de informatie :wink:

Mvg Airborne


do apr 13, 2006 8:40 pm
John S.
Bericht 
Your' welcome.


do apr 20, 2006 9:34 pm
97Th Division
Bericht 
Ik heb gisteren weer mail gekregen :)
ik sta nu in de nieuwsbrief van de 97e Divisie met stukken van emails wat ik heb verstuurd en er zullen wel reacties komen bij het stukje dus ik wacht af.Ik zal de tekst anders kopieren en hierin zetten zo kunnen jullie ook eens lezen als jullie willen :wink:


za mei 06, 2006 6:26 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Airborne schreef:
Ik zal de tekst anders kopieren en hierin zetten zo kunnen jullie ook eens lezen als jullie willen :wink:


Ja, vooral ik ben benieuwd... :wink:

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


za mei 06, 2006 6:29 pm
Profiel
97Th Division
Bericht 
In my mailbox each week are many letters from veterans seeking information about their army buddies
and their stories of what they did in the war. There is no library carrying this data. In addition
many of our comrades have gone on and left little if any information behind for their families who are
eager to know what grandpa or dad or uncle John went through in that war.
The casualties in that war, in many cases were buried in National Cemeteries in Europe in countries
outside the countries near where they died. They are neat, precise and lonesome tributes to a horrible
catastrophe. But these are those people in Belgium, France and Holland and other countries where the
story I will tell you has found a way to pay tribute to the boys and the families of the boys who served so
valiantly to rid their countries of the scourge that ripped their lives apart during WWII.

On 19 October 2005, I received via e-mail, the following:
"Hi, my name is Robin and I 'adopted' a American soldier who is buried at the American War Cemetery
in Margraten, Holland. His name is Robert K. Ramsdell and he served in the 97th Division, 303rd
regiment and I want to know more about him so I'm asking you if you could help me cause that would be
super. Its difficult for me to search people who knew him or find any information at all cause I live in
Holland and I need somebody that should want to help.
Yours sincerely, Robin
I replied, applauding his actions and thanking him for taking this action and told him that it has
moved me deeply and that we were honored to have someone take such an interest in one of our fallen
soldiers. I told him about the web-site and the information available there and our plans for more data to
be made available in the future. I asked if there is a group of young people who is interested in these
young men whose last resting place is in him home-land and if so would he tell me about it. I assured
him I would be alert to any information that would help him to know something about his adopted soldier.

Robin replied:
"Thank you for the e-mail you sent and I will answer your questions in this e-mail. This interest in
WWII began when I was eleven years old already because the teacher talked about the landings in
France because it was the 5th of May and many movies about WWII were broadcasted. This interest
just kept growing and growing; almost every day I read books, watched documentaries, etc. (Robin's
phrasing.) Today I'm 14 years old and this interest is gone so far that I've been collecting things and decided
to respect those Americans who died for our freedom by adopting a buried soldier and 'taking care'
of him. During these years I met a man whose family helped Jewish people by hiding them from the
Germans and unfortunately it did not go good. This man was also very interested about WWII. I meet
many times at a Rock 'n Roll club where my parents are many times so I talk regularly with this man.
Also I met a boy with the same interests who also lived in Maastricht (My home place close to Margraten
Cemetery) and I talk with him many times. We have decided to help you and are prepared to
write something for your newsletter or anything else we could help you with, we are willing to help.
This is so far my interest in WWII and now about Robert K. Ramsdell. I decided to adopt a grave
and a week ago I received a letter from the Cemetery about the adopting and his information. This is all

FROM THE EDITOR

Dit is er dus ingezet en dan verder als laatste is er dan de info gezet dus:naam,geboorteplaats etc wat op de 1e pagina van dit topic staat en een foto van het graf met kerstmis


za mei 06, 2006 6:35 pm
97Th Division
Bericht 
Als er nieuwe berichten komen zal ik het mededelen :wink:
Dit was dus al een hele stap voorruit :)
Er werd er al zowiezo een oproep in gedaan dat veteranen hun belevenissen moesten opschrijven en opsturen zodat ze bewaard bleven voor de komende generaties en de veteraan heeft dus mij gevraagt om een artikeltje te schrijven over mijn interesse dus dat zal nog wel komen en ik zal uiteraard melden dat er op dit forum ook een aantal zijn met geadopteerde graven :D

Mvg Airborne


za mei 06, 2006 9:36 pm
97Th Division
Bericht 
En ik heb weer nieuws en niet zon beetje :D
Heb sinds kort in contact gekomen met een vrouw die me helpt en zij heeft me nu al wat kunnen toesturen over wat een archief kon melden en dat zal ik hier even vermelden:

Het bleek dus dat de veteraan zich had vergis in Narfance en was ook al te merken nadat sommige van jullie zo erg vriendelijk waren om een op te zoeken :) Het moest Newfane zijn in de regio Niagara.

Hij kwam dus uit Niagara in de staat New York,hij is in Buffalo New York in het leger gegaan dat is gebeurd op 17 januari 1943 en toen was de divisie weer pas opgeroepen.Dan staat er term of enlistment ik neem aan dat de reden is waarom hij het leger ingegaan is en er staat dan : Enlistment for the duration of the War or other emergency, plus six months, subject to the discretion of the President or otherwise according to law, is dit dus de dienstplicht :?: verder staat er dan dat hij burger leven had.Hij is geboren in 1923,dus 20 jaar toen hij het leger inging en 22 jaar toen hij sneuvelde.Hij was een blanke burger en had 4 jaar middelbare school gedaan(Amerika dus High School).Dan wordt aangegeven Civilian Occupation dat was: ENGINEERING AIDE (DESIGNATED FIELD) or SALES CLERK ik neem aan techniek dus en iets met verkoper :?: dat met techniek zou wel al zijn rang verklaren in ieder geval.Hij was niet getrouwd en staat ook niet dependents ik neem aan dat dependents verloofde zijn :?: ,erna komt COMPONENT OF THE ARMY dat was Selectees (Enlisted Men) dit weet ik niet wat betekent zou iemand mij kunnen uitleggen.Dit is dus wat ik al ontvangen heb en binnekort zal ik meer ontvangen,zou het fijn vinden als iemand mij die engelse woorden zou kunnen vertalen want A : ik heb geen woordenboek Engels thuis liggen en B : ik weet ook geen vertaalmachine op het internet

Dit was al mijn verhaal binnekort meer :wink:

Mvg 97Th Division


ma mei 15, 2006 10:49 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
http://babelfish.altavista.com/tr :wink:

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


ma mei 15, 2006 11:57 pm
Profiel
97Th Division
Bericht 
Bedankt Bigshot nu kan ik dus even antwoord op mijn eigen vragen geven :lol:

Enlistment for the duration of the War or other emergency, plus six months, subject to the discretion of the President or otherwise according to law betekent dus : Dienstneming voor de duur van de oorlog of andere noodsitutatie plus 6 maanden, behoudens de discretie van de Voorzitter anders volgens de wet.Ik neem aan dat dit toch de dienstplicht betekent :?: (sorry kom niet wijs uit die zin :( )

ENGINEERING AIDE (DESIGNATED FIELD) or SALES CLERK : De assistent van de Techniek (Aangewezen gebied) of de bediende van de verkoop

dependents : afhankelijk dus hij had géén verloofde misschien wel een vriendin maar dat ga ik nog uitzoeken :!:

COMPONENT OF THE ARMY : component van het leger en dat was Selectees (Enlisted Men) : Aangeworven mensen

Dus dit waren de antwoorden op mijn vraag alleen als iemand mij graag zou kunnen zeggen wat wordt bedoeld met die 1e zin (Enlistment .... Law)

Alvast bedankt voor degene die me hierop antwoord kan geven

Met vriendelijke groeten 97Th Division


di mei 16, 2006 8:25 pm
97Th Division
Bericht 
Ik heb al ontdekt wat de zin betekent.Het is inderdaad zoals ik al vermoedde dus dienstplicht zoals wij dat noemen voor de duur van de oorlog.Een contactpersoon via email bevestigde mijn vermoedens al dus uit dat raadsel ben ik nu uit en nu nog paar te gaan :)

Mvg 97Th Division


di mei 23, 2006 6:41 pm
-Spitfire-
Bericht 
Wat ik me afvroeg waar en hoe heb je die soldaat geadopteerd?
En hoe ben nou juist bij deze soldaat gekomen?


di mei 23, 2006 9:42 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Ajacied8989 schreef:
Wat ik me afvroeg waar en hoe heb je die soldaat geadopteerd?
En hoe ben nou juist bij deze soldaat gekomen?


Als je DIT hebt doorgelezen mag je hier nog een vraag over stellen... :wink:

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


di mei 23, 2006 10:01 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group