Het is nu do maart 28, 2024 5:05 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
[Adoptiegraf] Raymond C. Schoonaert 
Auteur Bericht
Ishirra
Bericht 
Wel ik moet eerlijk zeggen, ik kan moeilijk geloven dat zoveel files vernietigd zijn. Ik bedoel, er kan idd wel een brand geweest zijn, maar welke regering of departement stelt documenten NIET in veelvoud op. Er moeten ergens documenten zijn, ze zijn gewoon te lui om ze op te zoeken in sommige gevallen.
Ik zal duimen voor je Egbert :mrgreen:


wo dec 26, 2007 1:42 am
-Spitfire-
Bericht 
Tsja, we hebben het er wel eens eerder over gehad in verschillende topics, waaronder deze (klik). Toch vertrouw ik de NARA niet geheel meer. Ik heb namelijk het idee dat ze ook zelf records in elkaar knutselen. :?


wo dec 26, 2007 11:14 am
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Zijn "cause of death" was: "GSW lt shoulder". GSW staat voor "Gun Shot Wound", dus het gaat hier om een schotwond in de linker schouder. Weet iemand of er vitale delen in een (of alleen linker?) schouder zitten? Van meerdere veteranen heb ik gehoord of gelezen dat ze een schotwond in de schouder hadden wat ze omschreven als de bekende million-dollar-wound. Maar Schoonaert had blijkbaar minder geluk.

Alvast bedankt.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


ma apr 28, 2008 5:25 pm
Profiel
John S.
Bericht 
Egbert:

Citaat:
Weet iemand of er vitale delen in een (of alleen linker?) schouder zitten? Van meerdere veteranen heb ik gehoord of gelezen dat ze een schotwond in de schouder hadden wat ze omschreven als de bekende million-dollar-wound


Egbert, inderdaad is een schouderwond vaak als een 'ticket-home' beschouwd. Echter het schoudergebied heeft ook een probleem: vanuit je hart loopt er een slagader via je schouder naar je arm. Wanneer de kogel je dus 'verkeerd' treft is er in een gevechtssituatie (in WO2) niets meer voor je te doen: je bloedt dood.


ma apr 28, 2008 7:52 pm
Dennis N
Bericht 
Correct, hier is die vertakking aardig te zien:

Afbeelding


ma apr 28, 2008 8:07 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Bedankt voor de antwoorden, heren! Veteranen konden zich de 'gewonde' Schoonaert of soortgelijke gevallen niet herinneren. Vandaar mijn vraag. Hoewel er natuurlijk niets met zekerheid te zeggen is over zijn sterven, heeft hij waarschijnlijk geen snelle dood gehad, maar is hij doodgebloed...

In een IDPF kom ik steeds meer informatie tegen, als je al die afkortingen en verhaaltjes gaat uitpluizen en naast elkaar leggen, is een aanzienlijk gedeelte van het verhaal te reconstrueren.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


ma apr 28, 2008 8:16 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Egbert schreef:
Haal net het After Action Report over de 18th Infantry Regiment van maart 1945 uit de bus. Erg fijn als je die van april 1945 nodig hebt! Heel erg fijn! :|

En ik ben er inmiddels achter dat de files óf niet bestaan, óf kwijt zijn. Ik kreeg namelijk een brief met diverse andere reports, maar onderaan de brief staat: "We were not able to locate pertinent records for the 18th Infantry Regiment." Erg jammer, maar we houden moed en gaan nu inzetten op de "morning reports". :wink:

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


do mei 29, 2008 6:37 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group