Het is nu do apr 18, 2024 6:05 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Memorial Day Margraten 2007 
Auteur Bericht
Bob
Bericht 
Roel Rijks schreef:
Ik heb na afloop nog even heel kort gepraat met Karla Peijs. Heeft iemand enig idee waarom ze daar was? Vond het een beetje onbeschoft om dat te vragen . . .. .


Ze is geboren in 1944, maar verder zie ik geen relatie met het feit dat ze officieel was uitgenodigd. Ze kende overigens wel het Limburgse volkslied...

Bob


di mei 29, 2007 5:47 pm
Roel R
Bericht 
Misschien hierom:

lid en voorzitter delegatie voor de betrekkingen met de Verenigde Staten, van november 1994 tot mei 2003

http://www.parlement.com/9291000/biof/0 ... YQodUU9mMw


di mei 29, 2007 5:51 pm
joost29
Bericht Foto's van Memorial Day
Een paar sfeerbeelden:

Afbeelding
Een beetje zenuwachtig voor het optreden. Zoals je ziet zijn ze keurig in volgorde van lengte opgesteld, de langste in het midden.

Afbeelding
"Sarge, zitten mijn kruisbanden goed?"

Afbeelding
Dan de Nederlandse erewacht (vóór de ceremonie): is het tegenwoordig niet meer nodig om op volgorde van lengte te staan? Was in mijn tijd (69-3 :lol:) toch wel wat anders!

Afbeelding
Niet alle toespraken waren even interessant!
(het zou gemeen zijn om te vertellen tijdens welke toespraak dit was)

Afbeelding
Een Joodse man uit Heerlen (die dankzij zijn blonde haren en blauwe ogen WW2 als onderduikertje heeft overleefd) heeft op een aantal Joodse graven, vooral in vak I en M, een bosje rozen gelegd met een kaartje er aan.

Afbeelding
Dit is de tekst op het kaartje, maar ik weet niet zeker of het niet omgekeerd staat. Hij heeft verteld wat er op staat, maar ik heb alleen het laatste woord, Shalom, onthouden. Kan iemand dit vertalen?

Tenslotte nog twee vragen: heeft iemand een filmpje van de Fly Over? En een foto van Gerry Conway Morenski van AWON?
Joost


di mei 29, 2007 11:44 pm
Maurice1976
Bericht 
Het viel mij op dat bij een aantal graven de vlag van Oklahoma stond (licht-blauw van kleur met vredespijp, trommel en palmtak), ik was in de veronderstelling dat de 101st Airborne ook vlaggetjes plaatst bij hun graven maar zag dit niet afgelopen zondag, heb hier eens 'n foto van gezien...of was dit alleen voor het bezoek van Bush? Weet iemand hier toevallig iets meer over?

@Spitfire: Wij zijn niet meegeweest op de battlefield-tour, en Maastricht ligt niet echt in de buurt van Hardinxveld-Giessendam. Wel hebben wij afgelopen december de Historic Walk uitgelopen in Bastogne. Maar het zal heel lastig worden om er achter te komen waar wij elkaar eerder hebben gezien.

@Crann Buidhe: Mailverkeer kan wel eens misgaan. En aangezien ik geen gezichten ken bij de namen is het lastig gokken wie wie is.
Maar we mailen wel hoe en wat met het e.e.a., wel heb ik een druk programma en heb ieder weekend t/m 23 juni helemaal volstaan.


wo mei 30, 2007 9:26 am
-Spitfire-
Bericht 
Rockabilly1976 schreef:
@Spitfire: Wij zijn niet meegeweest op de battlefield-tour, en Maastricht ligt niet echt in de buurt van Hardinxveld-Giessendam. Wel hebben wij afgelopen december de Historic Walk uitgelopen in Bastogne. Maar het zal heel lastig worden om er achter te komen waar wij elkaar eerder hebben gezien.


Vond jullie er op lijken. Dan is het inderdaad niet zo gek dat we elkaar niet herkenden en elkaar straal voorbij zijn gelopen. :D


wo mei 30, 2007 4:59 pm
RainbowRob
Bericht 
Ik kon helaas afgelopen zondag niet aanwezig zijn. Daarom gisteren nog even langs geweest en een bloemetje gelegd. Het zag er net als vorig jaar weer indrukwekkend uit met zoveel bloemen. Hoogtepunt voor mij persoonlijk was een kort gesprek met een old hicory veteraan die zijn respect kwam betuigen aan voormalige kameraden.


wo mei 30, 2007 5:10 pm
muncio
Bericht 
Ik zal trachten om 341 km vrijdag te rijden om nog een kijkje te nemen.
Kan meteen combineren met klanten in de regio.
Als er iemand is van jullie laat me weten.
Pm me maar.


wo mei 30, 2007 6:17 pm
Cathaleine
Bericht 
wat ik vond op YouTube;
overview:
http://www.youtube.com/watch?v=zWUPT1d536g
Memorial day 2007:
http://www.youtube.com/watch?v=zYPUEUP-y-4
memorial flight 1987:
http://www.youtube.com/watch?v=HhKVXEJQ ... ed&search=

Wat ik me afvroeg; word die flyover al gedaan sinds 1945 of pas later?


wo mei 30, 2007 9:07 pm
Roel R
Bericht 
Nog meer foto's ?


za jun 02, 2007 2:57 pm
T(h)ijs
Bericht 
We waren precies op tijd. De auto in Margraten neergezet en te voet naar de begraafplaats gelopen, de vlaggen waren net gepresenteerd. Heel indrukwekkend en ik ben 'blij' dat ik hier bij geweest ben. Ik heb de adoptie van wijlen oma ( die het graf al sinds het begin, 50'er jaren, geadopteerd had ) overgenomen sinds een aantal jaar maar ik had nog geen tijd gezien om naar Memorial Day te komen.

Hierbij een klein aantal foto's. Het lijkt toch allemaal op elkaar. Overigens ben ik en egaa nog door Spitfire op de foto gezet bij de kransen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


zo jun 03, 2007 10:15 pm
John S.
Bericht 
Misschien met zijn allen maar iets afspreken volgende keer.

In november zal er een ceremony plaatsvinden op de begraafplaats tijdens Veterans Day.
Dat is NIET een vergelijkbare ceremony als op MD, maar er zullen wel kransen en bloemen worden gelegd.


ma jun 04, 2007 8:17 am
-Spitfire-
Bericht 
Ah, wie ben je dan op de foto?


ma jun 04, 2007 2:01 pm
John S.
Bericht 
T(h)ijs, mooie laatste foto, jammer van die man (links) die er op staat..

Ps: Mooie avatar Sebastiaan !


ma jun 04, 2007 2:05 pm
Maurice1976
Bericht 
Inderdaad een goed idee om een tijdens een andere gebeurtenis iets af te spreken.
Misschien is het een idee om na het bezoek aan het kerkhof naar een plaatselijk café (of in de buurt van een knooppunt waar de meeste mensen weer gemakkelijk naar huis kunnen rijden) te gaan en daar nog gezellig na te praten en eventueel ideeen en ervaringen te delen.


ma jun 04, 2007 2:07 pm
T(h)ijs
Bericht 
-Spitfire- schreef:
Ah, wie ben je dan op de foto?


Op foto met witte jas is egaa en ik ben nog net te zien met blauwe polo.


ma jun 04, 2007 2:23 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group