Het is nu vr maart 29, 2024 8:19 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Memorial Day Margraten 2007 
Auteur Bericht
-Spitfire-
Bericht 
T(h)ijs schreef:
-Spitfire- schreef:
Ah, wie ben je dan op de foto?


Op foto met witte jas is egaa en ik ben nog net te zien met blauwe polo.


Ah, oke! :D


ma jun 04, 2007 3:07 pm
muncio
Bericht 
Ik zal morgen woensdag 6 juni 2007 weer op Margraten zijn en Henri Chapelle. Moet eerst in Cadier en Keer voor werk zijn.
Mocht iemand er morgen zijn laat me via pm weten.


di jun 05, 2007 8:26 pm
John S.
Bericht 
Ik ben vandaag nog geweest en ik zag dat onze vriend Frenk bezig was met een klas schoolkinderen. Heel mooi !


di jun 05, 2007 9:18 pm
joost29
Bericht In Memoriam: Jakob Israël Keppels Lipmann Pakula
Citaat:
Een Joodse man uit Heerlen (die dankzij zijn blonde haren en blauwe ogen WW2 als onderduikertje heeft overleefd) heeft op een aantal Joodse graven, vooral in vak I en M, een bosje rozen gelegd met een kaartje er aan.
(29 mei 2007 in dit issue).

Vandaag kreeg ik een rouwbrief van de familie dat Jakob een paar dagen geleden is overleden. Ik heb hem vorig jaar november bij de herdenking van de Reichskristallnacht in Jülich ontmoet, een bevlogen mens. Hij heeft meteen aangeboden om bij zijn volgende bezoek aan zijn adoptiegraf op Margraten ook bij het graf van "mijn" joodse soldaat (Michel D Ernst) Kaddish te bidden. Op Memorial Dag was hij weer aanwezig en vertelde van de rozen met de kaartjes die hij bij de joodse graven in vak I en M had gelegd. Zijn vader en zus zijn in Auschwitz omgekomen, zijn moeder heeft zich, met de kleine Jakob, tijdens de oorlog kunnen handhaven in Heerlen.
Zoals op de rouwbrief staat: "Wij geven terug, in de handen van God. Het verdriet, het geluk, het begin en het eindlot."


do jul 12, 2007 11:40 pm
Garand
Bericht 
En zo sterven de beste 'onderwijzers in geschiedenis' dagelijks gezien de tijdsspanne.
Erg, maar onvermijdelijk.

Mooi verhaal Joost


vr jul 13, 2007 1:05 am
Ronald S
Bericht 
Rockabilly1976 schreef:
Het viel mij op dat bij een aantal graven de vlag van Oklahoma stond (licht-blauw van kleur met vredespijp, trommel en palmtak), ik was in de veronderstelling dat de 101st Airborne ook vlaggetjes plaatst bij hun graven maar zag dit niet afgelopen zondag, heb hier eens 'n foto van gezien...of was dit alleen voor het bezoek van Bush? Weet iemand hier toevallig iets meer over?


Maurice,

Mijn groep zorgt ieder jaar voor de vlaggetjes van de 101st AIrborne, alleen dit jaar was ik verhinderd door omstandigheden.
Volgend jaar staan ze er weer.

Groet

Ron


ma aug 27, 2007 9:14 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group