Het is nu do maart 28, 2024 8:45 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
[Adoptiegraf] Robert E. Doran: 3BN HQ 502 PIR 101st Airborne 
Auteur Bericht
John S.
Bericht 
Citaat:
Als hij radio-operator was van Lt. Cole zou hij neem ik aan wel in dezelfde company gezeten hebben. Zal het niet?


Ja er moeten toch lijsten zijn van die eenheid. Bijvoorbeeld in afteraction-reports.


ma jun 11, 2007 7:20 pm
Maurice1976
Bericht 
@spitfire, bob en jumpmaster:
veteraan Fitzgerald noemt hem als de radio-operator van Lt. Col. Robert G. Cole, ergens anders heb ik dit ook nog gelezen en iemand zei mij eens dat ze samen een schuttersputje hebben gedeeld (Fitzegerald, Cole en Doran). Ik weet dat hij bij HQ 3BN zat net als Cole, maar welke company weet ik niet.
After action reports moet ik nog opvragen maar weet niet goed wat ik moet vragen.
Moet ik vragen naar een After action report van alleen 18 september, of moet ik vragen naar alle After action reports waar Robert in genoemd wordt, of alle van HQ 3BN?
Ik weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken of wat het handigs is; graag een terugkoppeling van jullie (of anderen) die met het opvragen van After action reports ervaring hebben.


di jun 12, 2007 11:43 am
Johan WILLAERT
Bericht 
HQ 3Bn is een onderdeel van het 3Bn en is niet meer onderverdeeld in andere Companies....

Rockabilly1976 schreef:
Company: HQ Unit group: 3BN


Anders zou er bijvoorbeeld gestaan hebben:

Company: A Unit group: 3BN


di jun 12, 2007 11:51 am
Ronald S
Bericht Adoptie
Rockabilly1976 schreef:
@jumpmaster:
Mij staat iets bij dat leden van band-of-brothers.nl een raffel graven hadden geadopteerd van de bekende PIR's (met name 506), en dat u daar contact mee had. Vandaar mijn reactie in onderstaand topic.

http://www.stiwotforum.nl/viewtopic.php?t=7411&highlight=cole


Maurice,

We hebben een paar graven geadopteerd ja, dat klopt.
Maar een raffel, lijkt me wat erg veel.
Trouwens, ik heb de gegevens nu van je adoptiegraf en je hoeft het me dus niet meer te sturen.

zal mijn kanalen eens polsen.

Currahee

R
Band of Brothers


zo aug 26, 2007 10:30 am
John S.
Bericht 
Is iemand in zijn gegevens nog ergens de naam van Everett D. Dye tegen gekomen? Hij was lid van de eenheid van Cole en KIA op 18 september.


ma aug 27, 2007 8:18 am
Maurice1976
Bericht 
@strike
'raffel' is niet negatief bedoeld, wilde alleen aangeven dat jullie er meerdere hebben geadopteerd.
p.s. je mailbox laat geen yahoo-mail door.

@jumpmaster
'Everett D. Dye' ben ik nog niet tegengekomen.


ma aug 27, 2007 10:25 am
Ronald S
Bericht 
Maurice,

Ik heb een intressant stukje gevonden over Doran.
wil je dat ik het hier plaats of aan Frank M geef.

Groet

Ronald


ma aug 27, 2007 10:32 am
Maurice1976
Bericht 
Ronald,

kunt het misschien even PM-en?
Je mag het voor mij ook hier plaatsen, want dat zal ik uiteindelijk ook doen.

Maurice


ma aug 27, 2007 10:52 am
Ronald S
Bericht 
Maurice,

Ik zal het even overnemen uit een afteraction rapport en hier publiceren.

Wat betreft Everett D. Dye:
Sergeant 502 PIR 3rd Battalion I-Co
SN: 39153821, hij is afkomstig uit California en inderdaad gesneuveld op 18 september 1944.

Groet

Ron


ma aug 27, 2007 10:58 am
John S.
Bericht 
Bedankt Ron, maar ik heb deze gegevens al. Ergens hier op het forum staat een mooie anecdote van Mark Bando over Dye (en Cole).
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is naar meer info over hem 'in the field' en over zijn KIA.


ma aug 27, 2007 11:27 am
John S.
Bericht 
Ps. ik heb zijn FIOA gegevens al.


ma aug 27, 2007 11:28 am
Ronald S
Bericht 
Oke, duidelijk.
Ik zal eens kijken wat ik mijn archieven vind.

Groet

Ronald
www.band-of-brothers.nl


ma aug 27, 2007 11:41 am
Ronald S
Bericht 
Maurice,

Hier een antwoord van één van mijn Amerikaanse vrienden.'

Ronald-
Doran was LTC Cole's radio operator. Cole gave him a can of grapefruit before the battle started. Doran was hit in the head and died a few minutes before Cole himself was shot in the head in the same area.
If you've been to the spot where Cole died, then you also know where Doran was killed. His hole was just inside the trees, south of the dirt road.

De plaats waar het allemaal gebeurd is weten we te vinden.

Groet

Ronald


ma aug 27, 2007 8:20 pm
Ronald S
Bericht 
Maurice,

Even een stukje vertaald over Doran:

De compagnies van het 3de Battalion hadden zich in het bos ingegraven, en sgt Armstrong werd de weg naar Col Cole's schuttersput gewezen. Hij vertelde Cole dat Col Michaelis wilde weten of de brug bij Best al was igenomen. Col Cole was erg opgewonden, omdat de geallieerde gevechtvliegtuigen behalve de Duitse posities ook de zijnen beschoten. Hij was ook ontdaan omdat zijn radio man, Doran, zojuist was gedood. Hij werdt vlak voor de ogen van Cole gedood. Doran en Technicus 5de graad John Fitzgerald deelden samen een schuttersput. Omdat Doran slcehcte ontvangst had op de radio ging hij regelmatig staan tijdens het zenden en ontvangen. Col Cole en tech Fitzgerald hadden hem al regelmatig aangegeven dat ze onder zwaar vuur lagen en dat Doran moest blijven zitten. Doran luisterde echter niet en ging regelmatig staan. Tijdens het verzenden van één van de boodschappen werdt hij geraakt door een Duitse kogel.

Als je wilt laat ik contact zoeken met de familie als die aanwezig is.

Groet

Ron


ma aug 27, 2007 8:38 pm
Maurice1976
Bericht 
Even een update:

Vandaag een mail ontvangen van de "CIV USA IMCOM" in Fort Benning, GA.

Mijn vraag naar meer informatie over Robert is doorgestuurd naar de "command historian at the Infantry Center" en "the director of the National Infantry Museum"

Hopelijk hebben zij de resources om mij verder helpen.

Helaas heeft mijn oproep op Trigger Time, Milquest en People Search nog niets opgeleverd, maar misschien komt dat nog met de tijd.

Mijn zoektocht gaat verder...

Van George Koskimaki kreeg ik nog een mail over een 'personal account' die in zijn boek "Hell's Highway" staat over Robert.
Helaas had hij de 'personal account' er niet bijgeschreven... dus het boek Hell's Highway maar even bemachtigen/bestellen.


wo okt 10, 2007 3:10 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group