Het is nu vr maart 29, 2024 4:19 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
[Adoptiegraf] Robert E. Doran: 3BN HQ 502 PIR 101st Airborne 
Auteur Bericht
Maurice1976
Bericht [Adoptiegraf] Robert E. Doran: 3BN HQ 502 PIR 101st Airborne
Robert E. Doran
Technician Fifth Class, U.S. Army
Service # 31316785
502nd Parachute Infantry Regt, 101st Airborne Division
Entered the Service from: Connecticut
Died: 18-Sep-44
Buried at: Plot B Row 5 Grave 19
Netherlands American Cemetery
Margraten, Netherlands
Awards: Bronze Star, Purple Heart

Company Squadron: HQ
Unit group: 3BN
Born: New Haven County
Entered service: 17 february 1943
Age: 20


ma apr 16, 2007 10:22 am
Maurice1976
Bericht 
De IDPF is reeds aangevraagd, ik heb wel al op internet gevonden dat hij radio-operator was voor Lt. Colonel Robert G. Cole.
Ook heb ik uit een verhaal van John Fitzgerald dezelfde bevestiging over zijn functie gevonden. (http://www.502pir.com/through_their_eyes1.htm)


ma apr 16, 2007 10:22 am
John S.
Bericht 
Ik ben nog steeds voor je op zoek naar de adoptanten van het graf van Cole. Ik heb wat lijntjes uitgegooid. Ik hoop op goed nieuws.


di apr 17, 2007 7:58 am
Maurice1976
Bericht 
@jumpmaster:
Ik ben niet op zoek naar de adoptant(en), maar user: wesley is dat wel.
Mij staat iets bij dat leden van band-of-brothers.nl een raffel graven hadden geadopteerd van de bekende PIR's (met name 506), en dat u daar contact mee had. Vandaar mijn reactie in onderstaand topic.

http://www.stiwotforum.nl/viewtopic.php?t=7411&highlight=cole


di apr 17, 2007 9:09 am
John S.
Bericht 
Ik was even abuis. Sorry daarvoor.


di apr 17, 2007 9:36 am
Maurice1976
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Ik was even abuis. Sorry daarvoor.


No worries!


di apr 17, 2007 2:05 pm
Maurice1976
Bericht 
Gisteren de IDPF ontvangen van de FIOA.

Info samenvatting uit de IDPF:

Robert E. Doran, New Haven County
Last hometown: Waterbury, Connecticut
15-10-1923: Robert is born
17-02-1943: enlistment day, Hartford, Connecticut
18-09-1944: KIA, near Best (Sonsche Forest?), the Netherlands

Religion: C
First burial: 20-09-1944, 17h00, Son plot A row 4 grave 64, Temp. Marker
Final Burial: 20-12-1948, Margraten plot B row 5 grave 19, Cross
Nature of Burial: Uniform & Parachute

Flag sent: 27-12-1948
Married: No
Sister: Mrs. Jean Doran
Mother: Mrs. Mary V.(Veronica) Doran
[edit]
brother: Mr. William Doran
father: Mr. George J. Doran (als ik het handschrift goed heb ontcijfert)
[/edit]

Found on body:
1 pair of wings
1 Photo Folder
1 Ring
Meligious Medals (vermoed dat dit een typefout is: Religious)
1 Prayer Book
dutch money (23 gulden)

Inventory of effects:
1 E.T.O. Ribbon
1 Bronze Star Ribbon
1 Unit Citation
1 Combat Infantry Badge
1 yd. Parachute Silk
1 box (religious cards & photos)
2 photofolders
1 silver ring
1 religious medal
1 prayer book
1 catholic roseary
1 wallet
1 moneybelt
2 fountain pens (???)[edit] Vulpennen [/edit]

Ik constateer een verschil tussen 'Found on body' en 'Inventory of effects', bij het laatste mis ik de 'pair of wings'.
Zou dit kunnen betekenen dat deze op het uniform zijn gebleven tijdens de begrafenis?


Er zijn de nodige briefwissels geweest over de persoonlijke bezittingen van Robert die nog niet verscheept waren naar zijn moeder, zij heeft meerdere malen geschreven waar de persoonlijke bezittingen bleven (december '44/maart '45). In een van de brieven (maart '45) schrijft ze dat ze al 5 maanden wacht op de persoonlijke bezittingen. Als antwoord krijgt ze dat ze geen uitsluitsel over de levering kunnen geven omdat de bezittingen van overseas moeten komen en dat dit met logistiek te maken heeft.
Zij heeft het o.a. over een bracelet (armband), maar op geen van de lijsten kom ik deze tegen.

Ook stond op een van de formulieren (report of death) het volgende: *Combat Infantryman entitled to additional pay for parachute duty. Maar hoeveel wordt nergens vermeld.

Nu kunnen we weer verder met onze zoektocht, Standard form 180 ligt al bij de post.

Opvallend was wel de brief die ik kreeg van FIOA, hierin stond dat ze de IDPF van mijn ander adoptiegraf (Sims A. Rowland) niet konden lokaliseren, en dat ik over 6 maanden nogmaals een aanvraag hiervoor kon doen. Dit heeft er hoogstwaarschijnlijk mee te maken dat mijn contact in de US die al had opgevraagd.


wo mei 09, 2007 11:17 am
-Spitfire-
Bericht 
1930 Census:

http://img115.imageshack.us/img115/8071 ... ranzq2.jpg

Enlistment Records:

Klik

Grappig, van mijn andere adoptiegraf konden ze het IDPF ook al niet vinden...


zo jun 03, 2007 1:54 pm
Maurice1976
Bericht 
@Spitfire: Dank je. Hoe kom je aan die census?
De enlistment records had ik al. (was een van de eerste dingen die ik had gevonden.)[quote][/quote]


ma jun 04, 2007 9:21 am
Skylighter
Bericht 
www.ancestry.com


ma jun 04, 2007 9:30 am
Maurice1976
Bericht 
Van de NPRC heb ik gisteren een brief met formulieren ontvangen, het wel bekende brandverhaal uit 1973. Er zitten weer andere formulieren bij: NA From 13075 en een formulieren waarop ik medische gegevens kan aangeven.

Ik vul, zo goed is mogelijk, de formulieren gewoon in met een begeleidend schrijven en hoop maar op het beste.


do jun 07, 2007 9:03 am
John S.
Bericht 
Rockabilly, van welke eenheid was Doran? Ik bedoel Battallion, company?
Ik heb namelijk ook het graf van een trooper geadopteerd die ook op 18 september sneuvelde en van de I-com , 3th BN was.


zo jun 10, 2007 1:21 pm
Maurice1976
Bericht 
Jumpmaster: sorry, geen idee --> in de IDPF staat niets vermeldt, SF180 heeft nog niets opgeleverd ivm de brand in 1973.
Ik zou op dit moment ook niet weten waar ik dat zou moeten zoeken, zit zelf op een dood spoor op dit moment met info, hoop van her en der nog wat info te ontvangen.

info die ik wel heb: HQ 3BN, radio-operator van Lt. Col. Robert G. Cole


ma jun 11, 2007 5:07 pm
-Spitfire-
Bericht 
Als hij radio-operator was van Lt. Cole zou hij neem ik aan wel in dezelfde company gezeten hebben. Zal het niet?


ma jun 11, 2007 5:21 pm
Bob
Bericht 
Rockabilly1976 schreef:
Jumpmaster: sorry, geen idee --> in de IDPF staat niets vermeldt, SF180 heeft nog niets opgeleverd ivm de brand in 1973.
Ik zou op dit moment ook niet weten waar ik dat zou moeten zoeken, zit zelf op een dood spoor op dit moment met info, hoop van her en der nog wat info te ontvangen.

info die ik wel heb: HQ 3BN, radio-operator van Lt. Col. Robert G. Cole


Als je via form 180 alleen het standaard antwoord hebt gekregen over die brand, en verder geen info zou ik de aanvraag opnieuw indienen. Werkt 4 van de 5 keer.

Bob


ma jun 11, 2007 6:05 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group