Het is nu vr maart 29, 2024 1:24 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
[Adoptiegraf HC] James F. Naegele 29th Division/116 Infantry 
Auteur Bericht
muncio
Bericht [Adoptiegraf HC] James F. Naegele 29th Division/116 Infantry
[13-06-2007]
Ik heb op woensdag 6 juni 2007 op Henri Chapelle in Belgiƫ het graf van James F. Naegele geadopteerd.

Name: Naegele, James F.
ASN: 35736473
Unit: 116 INF 29 DIV
Company: "L" 3rd Battalion
Rank: PVT
State: INDIANA (Dearborn County)
Place: Dillsboro
Date of Birth: 13 May 1925
D.O.D.: 6 Octobre 1944
Burial site: Henri Chapelle, Belgium , place E-10-56 (Plot-Row-Grave)
Award:Purple Heart

Na het bezoek op Henri Chapelle ben ik met de gegevens gaan zoeken op NARA , WWIIMemorial.
Op World War II Honoree kwam ik een foto van James F. Naegele tegen honored by someone. Deze persoon op internet gaan zoeken (8 personen in Dillsboro waar ik 1 van uitkoos en die bleek meteen raak te zijn) en meteen gekeken welke Public Library bij Dearborn County hoort. Zo gezegd zo gedaan en gebeld. Gebeld met de public library in Lawrenceburg en een mail gestuurd waarop ik antwoord kreeg. Hier helaas vooralsnog beknopte informatie die ze konden vinden in de obituary en krant Lawrenceburg register.

De persoon die haar reactie op World War II Honoree had gezet kreeg ik niet direct te pakken aangezien ik een schoondochter had gebeld?.
Zij heeft me inmiddels gemaild en de adresgegevens doorgespeeld. Ik zal binnenkort een brief sturen.

[17-06-2007]

Vandaag de nicht van James F. Naegele gebeld in Dillsboro. Mvr Ward en zij was blij dat ik het graf heb geadopteerd. Zij zorgt er twee keer in het jaar voor dat er bloemen op het graf gelegd worden.
Ze kon me vertellen dat zij James goed heeft gekend en hem iedere dag zag. Zij was 4 jaar jonger dan hem en kon me vertellen dat hij op de boerderij van zijn stiefouders opgroeide. James bleek al vroeg zijn beide ouders verloren te hebben en is geadopteerd door familie die hem grootbrachten in Dillsboro.
In de gegevens van de Archival Databases van de NARA staat dat hij in juni 1925 moet zijn geboren dit klopt niet. Hij blijkt op 13 mei geboren te zijn en verder heeft hij niet gewerkt als automobiel serviceman.

Ik heb haar op donderdag 14 juni 2007 een brief gestuurd.
Ze zou kijken of ik een kopie kan krijgen van de 2 postcards welke hij heeft gestuurd tijdens zijn aanwezigheid in Europa.
James sneuvelde vrij jong op 19 jarige leeftijd en was hooguit een paar maanden op Europese bodem.

[01-07-2007]

Toevoeging op mijn telefoongesprek van 17-06-2007 was dat ze me vertelde dat ze met haar vriend in maart 1999 het graf op Henri Chapelle had bezocht. Daarnaast nog een bezoek hebben verricht aan de Ardenner War Cemetery en Flanders Field.
Ze vermoedde dat James is gesneuveld rondom Aachen, want in zijn laatste brief staat dat hij rond 4-5 oktober 1944 in Aachen was.
Ze zou voor mij kijken of ik hiervan wat informatie kan krijgen.

Wordt Vervolgd


wo jun 13, 2007 3:18 pm
muncio
Bericht 
08-06-2010 jammerlijk weinig vernomen van de familie alleen kwam in contact met een nichtje van de zus van James F Naegele. Ze legde zelf elk jaar al bloemen op het graf van James maar waardeerd het dat ik het ook doe en het elk jaar een paar keer bezoek en dan foto's maak.
Via E-mail kan ik het nichtje foto's sturen.


di jun 08, 2010 9:51 pm
muncio
Bericht 
Geen contact met de familie maar dat respecteer ik omdat ik de soldaat respecteer die voor onze vrijheid heeft gevochten.
Ik weet na zeggen dat de familie het enorm waardeert dat ik het graf geadopteerd heb!.


ma jun 20, 2011 8:23 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group