Het is nu vr maart 29, 2024 11:01 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Adoptiegraven Henri-Chapelle van Forumleden 
Auteur Bericht
Missing in Action
Bericht 
Normaal gesproken zou ik jullie, Dennis en Jumpmaster gelijk geven, maar ik heb vaker gewoon contact met Caroline, dus deze vraag zal niet raar overkomen bij haar !! Ik heb afgelopen weekend nog met haar gebeld over haar moeder, dus daar was alle aandacht voor ! Maak je dus geen zorgen ...

Ik heb het mailtje overigens naar haar e-mailadres op het kerkhof gestuurd, niet naar haar privé e-mailadres dus ! Medewerkers van de ABMC hebben namelijk het algemene e-mailadres van het kerkhof, maar ze hebben ook nog allemaal afzonderlijk een eigen adres ! Ze ziet het pas als ze weer op het werk komt.


do sep 13, 2007 7:44 am
Missing in Action
Bericht 
En hier is dan de oplossing ... De reactie van Caroline: "The ceremony taking place at the cemetery on 20th September is a ceremony organized by an association of belgian patriots. All year long they try to find people to adopt the graves at Henri-Chapelle and Neuville. It is independant from the us. We do not send out invitations to anyone."

Nu weten we precies waar het om gaat. Ik neem aan dat iedereen welkom is !!


do sep 13, 2007 3:07 pm
Missing in Action
Bericht 
Ik ontving gisteren een e-mail van Marcel Vaessen via mijn website. Het betrof een uitnodiging voor de ceremonie van aanstaande donderdag (lees morgen) op Henri-Chapelle. Het zou volgens hem al om 10.00u beginnen :shock: ... Dat is dan net een uurtje of 6 voordat mijn werkdag voorbij is ... :roll:


wo sep 19, 2007 4:14 pm
RainbowRob
Bericht 
Ik vind het eigenlijk echt raar dat ze dit op een donderdag doen en niet op een zaterdag. Ik kom er altijd op zaterdag en dan is het al rustig laat staan op donderdagochtend. Wat gaan ze dan precies doen? Mensen die er rond lopen benaderen of ze een graf willen adopteren?


wo sep 19, 2007 4:16 pm
John S.
Bericht 
Ik heb hier ook wel moeite mee, want voor werkenden is het toch moeilijk om midweeks vrij te nemen. Vooral omdat dit mijns inziens allemaal wel heel plotseling bekend geworden is.


wo sep 19, 2007 4:45 pm
ron_R
Bericht 
zal er ook eens over denken om op HC een graf te adopteren
kom regelmatig dus voortaan maar een paar km doorrijden

ron


wo sep 19, 2007 5:57 pm
Missing in Action
Bericht 
Dit heeft niets te maken met nieuwe adoptanten zoals wij dat voor ogen hebben ! Het gaat blijkbaar om een of andere patriotische Belgische beweging, die het hele jaar adoptanten "werft" en dan op die dag de certificaten aan die personen uitreikt.

Ik ben het inderdaad met jullie eens dat de dag en het tijdstip niet echt aan de meest intelligente geest ontsproten zijn, maar aangezien er geen link is tussen deze beweging en de staf van Henri-Chapelle, kunnen we er weinig invloed op uitoefenen.

Gezien alle opmerkingen hier, ben ik zelf aan het overwegen om ook iets dergelijks op Henri-Chapelle te organiseren en dan wel op zaterdag en wel op een tijd die "te doen" is. Er zal in dat geval voldoende ruchtbaarheid aan gegeven worden ! Ik zal in elk geval contact opnemen met Caroline, wellicht dat zij ons verder kan en wil helpen.

Let wel, ik heb geen enkel idee of dit kan en mag ! Tot nog toe is het gewoon een idee ...


wo sep 19, 2007 8:07 pm
RainbowRob
Bericht 
uitstekend idee. Daar willen we meer over horen mocht het lukken.


wo sep 19, 2007 9:00 pm
John S.
Bericht 
Geweldig idee MIA.


do sep 20, 2007 7:53 am
Panky51
Bericht 
Is er al enig nieuws m.b.t. gisteren?

Gr.

Paul


vr sep 21, 2007 6:13 pm
Dennis N
Bericht 
Vandaag het bericht binnen gekregen dat het graf van de persoon die ik had aangevraagd reeds geadopteerd is! Ik denk dat deze adoptant blij zal zijn, want ik sta in contact met de dochter van deze soldaat.

Daarnaast mijn eerste adoptiegraf op HC:

Harold W. Trerice
Staff Sergeant, U.S. Army
Service # 6832937
401st Infantry Regiment, 101st Airborne Division
Entered the Service from: Michigan
Died: 3-Jan-45
Buried at: Plot H Row 3 Grave 37
Henri-Chapelle American Cemetery
Henri-Chapelle, Belgium
Awards: Purple Heart


Een tweede volgt nog.

EDIT:

Clarence R. Wisotzkey
Private, U.S. Army
Service # 13158167
325th Infantry Regiment, 82nd Airborne Division
Entered the Service from: Pennsylvania
Died: 30-Jan-45
Buried at: Plot D Row 10 Grave 53
Henri-Chapelle American Cemetery
Henri-Chapelle, Belgium
Awards: Purple Heart


zo sep 23, 2007 11:19 am
Jochen S.
Bericht 
Vandaag positief bericht ontvangen van Caroline:

Thomas R. Hutton
Private, U.S. Army
Service # 13098425
924th Field Artillery Battalion, 99th Infantry Division Entered the
Service from: Pennsylvania
Died: 17-Dec-44
Buried at: Plot D Row 12 Grave 8
Henri-Chapelle American Cemetery
Henri-Chapelle, Belgium
Awards: Purple Heart

Heb al met verschillende leden van het 924ste FAB gecorrespondeerd. Een schrijft:"Mike, our battery clerk, Jiles Lunsford (now dead) was with Hutton when he was killed and has told me the story. Hutton was killed in the line of duty. He was talking on the radio when confronted by a German and told to quit talking, which Hutton did not obey but continued talking he was shot by the German."

Ben trots het graf van deze man nu 'mijn' graf te mogen noemen.

Mike S.


di okt 30, 2007 1:05 pm
Dennis N
Bericht 
Vandaag voor het eerst op HC geweest om mijn twee adoptiegraven te bezoeken en meteen de certificaten op te halen. Na eerst een koud en kil Margraten bezocht te hebben kwam ik pas om 16.00 uur aan op HC, maar de ontvangst van Andy warmde me meteen weer op! Wat een geweldige man is dit, meteen interesse tonend en nadat ik hem had verteld over de 17th Airborne Division Cermonie op Margraten heeft hij ons meteen rond geleid langs een aantal graven van de 17th.

Hij wist me ook te vertellen dat in Duitsland de lichamen zijn gevonden van 8 man die nu nog vermeld staan op de Wall of Missing op HC, ook geweldig nieuws dus!
We hebben het zelfs nog even over zijn tijd in Vietnam gehad....

Jammer dat ik er zo laat was, had er graag nog even gebleven!

De Cemetery zelf vind ik zelfs nog mooier als Margraten, heel mooi gelegen ook.

Een aantal pics (eens wat anders dan die zonovergoten foto's!):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


zo nov 11, 2007 9:56 pm
Jochen S.
Bericht 
Gisteren weer eens Tommies graf bezocht op HC. Daarna een interessante rondleiding door de aanwezige attendant dhr. Anderson.
Zie ook: http://www.adoptiegraven.nl/forum/viewt ... ?f=6&t=118

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding


wo dec 19, 2007 1:55 pm
RainbowRob
Bericht 
Afgelopen zaterdag ben ik weer op Henri-Chapelle geweest. Ik bezoek het kerkhof 1 keer per maand. Meestal is Caroline dan aanwezig en die is altijd ongelooflijk behulpzaam. Nadat ik afgelopen zaterdag na veel onduidelijke omleidingen eindelijk op het kerkhof aankwam was er helemaal niemand behalve (althans dat denk ik, het was immers niet Andy of Caroline) Alvin Nagle. Ik vroeg hem naar een vaas met water voor mijn bloemen. Caroline gaat die dan altijd direct vullen maar van hem was er alleen en blik richting een bak met vazen. Na die zelf gevuld te hebben (geen probleem hoor maar zijn reactie was verre van vriendelijk) vroeg ik of hij toevallig nog een Amerikaanse vlag had liggen omdat ik een foto wou maken voor familie van Robert Kile in Amerika. Het enige wat uit hem kwam was no flag. Toen ik zei dat ik die van Caroline altijd kreeg en dat ik graag een foto wou maken voor de broer van Robert zei hij dat hij Caroline niet was en dat ik dan maar een andere keer moest terugkomen want hij was bezig! Mocht ik nog informatie voor deze man willen hebben over het kerkhof dan moest ik maar even kijken via google dan vond ik vast wel iets. En daar kom je dan elke maand met een paar bloemmetjes aanzetten om vervolgens zoiets te horen.

Overigens doen ze de adoptie tegenwoordig niet meer zelf.
Ze hebben het in handen gegeven van " Le Cercle Royal Le Briscard". Ze zijn te bereiken op dit emailadres rossion.christian@scarlet.be

Het certificaat geven ze je dan tijdens een ceremonie op het kerkhof ik meen op 18september. Mocht je hier niet bij kunnen zijn dan sturen ze het op.


di apr 15, 2008 11:58 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group