Het is nu vr maart 29, 2024 1:55 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Polarbears / R.A.O.C. in relatie tot Canadese Greatcoat? 
Auteur Bericht
Whoa Mahomet
Bericht Polarbears / R.A.O.C. in relatie tot Canadese Greatcoat?
Wie kan mij vertellen of de combinatie van de straatnamen R.A.O.C. en de Polarbears wel mogelijk is op deze Canadese Greatcoat?
De jas is gemerkt met Vancouver 40-42.
Als de combinatie zou kloppen kan dan een groene Canadese baret met embleem R.A.O.C. worden gedragen bij deze jas?

[


ma dec 22, 2008 6:24 pm
Nico Roelofs
Bericht 
De 49th West Riding Division is een Britse eenheid en liep normaal gesproken ook in Britse kledij. Maar er zijn gevallen bekend dat er ook met Canadese kledij is gelopen. Alleen deze emblemen combinatie is wel goed maar niet voor op een greatcoat. De enige emblemen die op een greatcoat gedragen mogen worden zijn rang emblemen en arms of service stripes.

En over het hoofddeksel. Het is een Britse eenheid dus normaal hoort daar ook een Britse General Service Cap op. Of bij een vroege uitbeelding kan de Field Service Cap ook. Voor officieren kun je de Khaki Beret gebruiken.


di dec 23, 2008 12:32 pm
Whoa Mahomet
Bericht 
Nico Roelofs,
bedankt voor je reactie.
Ik heb de jas zo gekocht.
Ik zal de straatnamen en Polarbears van de Greatcoat halen en ze op een Engelse BD jas bevestigen.
Heb je misschien nog tips voor me zoals kleur draad die ik moet gebruiken en afstand van schouder enz.
Ik heb een beret embleem van de R.A.O.C. moet daar nog een ondergrondje onder of kan dat rechtstreeks op de beret?
Bedankt!


di dec 23, 2008 6:09 pm
Nico Roelofs
Bericht 
Heb je het boek The British Soldier I? Daar staan namelijk de maten zo in. Maar het Divisie embleem hoort 51mm onder de schoudertitel te zitten. Gemeten vanuit het midden aan de onderzijde van het embleem. In de praktijk namen ze het niet altijd zo precies met de maten. Als je naar foto's kijkt zul je zien dat die maten nog wel eens verschillen.

Zo uit me hoofd dacht ik dat er achter het embleem van de RAOC een rood stukje vilt hoort. Stukje vilt moet iets groter zijn dan het embleem maar heeft wel de vorm van het embleem. Maar je kunt hem ook zo op de baret maken. Dat zag je ook vaak zat.


di dec 23, 2008 7:36 pm
Whoa Mahomet
Bericht 
Hallo Nico,
ik ben niet in het bezit van het genoemde boek.
Maar ik zal eens op zoek gaan naar het boek.
Bedankt voor je gegeven adviezen hier kan ik mee aan de slag.


di dec 23, 2008 10:21 pm
Nico Roelofs
Bericht 
Graag gedaan. Je heb van boeken die voor de Brits verzamelaar een beetje interessant zijn de, British Soldier deel 1 en 2 en 3 delige boeken serie van Gordon over Equipment, Weapons en Uniforms.


wo dec 24, 2008 3:58 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group