Het is nu do maart 28, 2024 1:10 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
[Adoptiegraf] Hall Robert J 
Auteur Bericht
Ishirra
Bericht 
Ondertussen een mailtje gehad van z'n dochter. Het was een lange en persoonlijke mail, het was net of we elkaar al jaren kende.

Robert Hall was een professionele danser en trainde paarden in z'n vrije tijd, samen met z'n tweelingsbroer Allan, die de oorlog overleeft heeft. Hij deed iets wat nu nog altijd redelijk onbekend is in Amerika (het wint stilletjesaan wel bekendheid nu) en dat is dressuur. Hij heeft z'n dochter 1 keer gezien, toen hij verlof had met kerst in 1944. Toen hij vertrok naar Europa, op 1 Januari 1945 had hij het gevoel dat hij niet meer ging terug komen. Hij beschreef dit gevoel in een brief naar z'n moeder, het gevoel bleek juist te zijn. Hall is 3 maanden later gesneuveld in Duitsland. Z'n dochter heeft deze brief bijgehouden samen met dagboeken van haar moeder en andere brieven van haar vader.
Zelf heeft ze het graf van haar vader nog nooit gezien, wel de foto's die gemaakt zijn door Robert's zus, toen die in Margraten was jaren geleden. De dochter zelf heeft een ziekte aan haar botten, en ik denk dat ze hierdoor in een rolstoel zit. Ik weet niet in hoeverre zij kan reizen, maar ik ga haar zeker uitnodigen om naar België te komen en dan zal ik met haar het graf van haar vader bezoeken.
Het is toch leuk als er uit zoiets simpel, bloemen plaatsen op een graf van een held die z'n leven gaf voor het bevrijden van mijn land, een mooie vriendschap uit verder komt.


wo jan 02, 2008 1:33 pm
John S.
Bericht 
Indrukwekkend verhaal !!


wo jan 02, 2008 2:45 pm
Ishirra
Bericht 
Heb vandaag een mail gehad van Het Nieuwsblad, een veel gelezen krant in België. Ze hebben mijn artikel online gelezen en willen een interview. Mooie kans om STIWOT en het adopteren van graven wat bekender te maken in België :mrgreen:


do jan 03, 2008 4:15 pm
Ishirra
Bericht 
Vond het wel jammer dat ze STIWOT (wat ik toch een paar keer vernoemd heb) er niet bij gezet hebben, al bij al een mooi interview :mrgreen:


ma jan 14, 2008 7:14 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Ishirra schreef:
Vond het wel jammer dat ze STIWOT (wat ik toch een paar keer vernoemd heb) er niet bij gezet hebben, al bij al een mooi interview :mrgreen:


Ach, je hebt in ieder geval je best gedaan voor ons ;). Kan ik het interview ergens online lezen?


ma jan 14, 2008 7:24 pm
Profiel
Ishirra
Bericht 
HIER het eerste deel (let niet op de foto, de journalist vroeg iets en zodra ik antwoordde neemt die fotograaf een foto... sta er weer lekker sappig op moet ik zeggen....)
HIER het tweede deel.
Ze hebben zelfs de dochter van Bob gebeld voor enkele vragen te stellen, vond ik wel leuk van hen.

Voor ik hier ook een kritiek krijg van bepaalde personen (ik ga geen namen noemen) over het aantal graven dat ik geadopteerd heb: Ja ik heb 20 graven op mijn naam staan, samen met 6 familieleden en vrienden (dus in totaal zijn we met 7) bezoek ik deze (3 zijn er persoonlijk van mij, voor de andere doe ik ook wel research maar die zijn eigelijk van vrienden of familieleden) Sommige wilden echter niet met naam in de krant staan daarom dat ik dus gezegd had dat ik 20 graven heb geadopteerd om geen ruzie te krijgen met familie/vrienden. Dit even ter verduidelijking, als je nog vragen moest hebben, wil ik ze gerust beantwoorden. :mrgreen:


do jan 24, 2008 11:30 pm
Maurice1976
Bericht 
An,

Ik stuur je een PM gestuurd.

Maurice


za apr 26, 2008 3:05 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group