Het is nu vr maart 29, 2024 7:47 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
[Adoptiegraf] Hall Robert J 
Auteur Bericht
Ishirra
Bericht 
Momenteel heb ik contact met Rudy Zumula, de president van de 83rd Division Association. Zij houden elk jaar enkele reunies met veteranen enz (ik denk zelfs dat hijzelf ook een veteraan is). Hij ging mijn verhaal publiceren in de Thunderbolt Magazine (het magazine van zijn association) in de hoop dat ik atwoord krijg van veteranen die zich mijn soldaat herinneren.
Ook vond ik iemand in een oude forum post (uit 2005) die de purple heart had van Robert Hall (hij had de papieren erbij) Na een email te hebben verstuurd leerde ik dat hij de medaile aan een museum of organisatie heeft geschonken. Zou wel mooi geweest zijn, moest ik zijn purple heart kunnen bemachtigd hebben :)

Ik houd jullie op de hoogte!


do okt 04, 2007 12:42 pm
Dennis N
Bericht 
Natuurlijk mogelijk maar de kans is zeer klein dat er mensen zijn die Hall herinneren als soldaat. Als ik kijk naar zijn rang en de datum van sneuvelen is hij zeer waarschijnlijk een replacement geweest en die vielen wat minder op als mannen die al heel wat actie hadden gezien.

IMO, ik denk dat die Purple Heart met papieren thuis horen bij de familie, wat die er verder mee doen is hun zaak.


do okt 04, 2007 5:04 pm
Ishirra
Bericht 
Dat was ook m'n plan. Als ik dan nog familie zou vinden (hij was getrouwd) had ik die kunnen afgeven. De medaille ligt nu bij een organisatie die zich bezig houd met militaire zaken (als ik het goed begrepen heb) dus hebben ze er ook niets meer aan.
Nou ja, we blijven zoeken :mrgreen:


do okt 04, 2007 8:23 pm
muncio
Bericht Re: Adoptie graf Hall Robert J
Ishirra schreef:
muncio schreef:
Ik zag het in 1 oogopslag die soldaat van jou ligt naast die van mij C-13-19.
Interessant als je een bezoek doet maak een svp foto.


Ik ben van plan morgen of dit weekend een bezoekje te brengen, ik zal een foto voor je nemen.


Ha leuk dat waardeer ik.
:P


vr okt 05, 2007 12:37 am
Ishirra
Bericht 
Ben vandaag naar Margraten geweest en heb natuurlijk enkele foto's genomen van het graf dat ik geadopteerd heb. Het was mooi weer zoals je kan zien en ik schrok er eerlijk gezegd van hoeveel mensen dat er wel rondliepen. Zowel oudere als jongeren...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


za okt 06, 2007 8:05 pm
Ishirra
Bericht 
Blijkbaar is m'n email in die 83rd Infantry Association al rond gegaan zonder dat "m'n verhaal" is verschenen. Ik heb vanmorgen 2 emails gehad, eentje met tips over hoe ik een file moet aanvragen IDPF (maar dat wist ik al) en hijzelf ging dan een After Action Report aanvragen voor zijn unit (die zou naar het schijnt vollediger zijn omdat hij vet is, maar wat daar van aan is weet ik ook niet zo goed). Nog kort over de IDPF, verschillende files zitten in dezelfde box en als iemand al met de box bezig is waar jouw soldaat inzit gaan ze makkelijk zeggen dat de file vernietigd is tijdens de brand. Hij raad me aan als ik dat bericht krijg, om een aantal weken te wachten en het dan nog eens opnieuw te proberen.
De andere email was van de historicus van de association en hij herinnert zich Robert Hall, de naam komt hem althans zeer bekend voor. Hij heeft direct het 329th Regimental History Book nagekeken maar Robert heeft deze niet getekend dus het kan zijn dat hij nog onder een ander regiment heeft gediend en daar het History Book heeft getekend. Hij heeft dan nog wat andere boeken gechecked en z'n nummer en datum van sneuvelen blijken al correct te zijn. Nu gaat hij proberen uit te zoeken hoe hij gesneuveld is en waar. Ook ging hij aan zijn 1st machine gun Squad Leader vragen of hij zich Robert nog kan herinneren. Ik heb ook nog enkele namen gehad van veteranen die met Robert zouden gediend hebben, hij ging proberen om me in contact te brengen met hen.
Als het een beetje meevalt hoef ik niet te wachten op de reports om meer info over Robert Hall te vinden, leuk :mrgreen:


zo okt 07, 2007 12:28 pm
T(h)ijs
Bericht 
Hier ook een Thunderbolt adoptant. Ik heb hier het boek liggen, 'The Thunderbolt across Europe' wat de historie van de 83ste weergeeft. De kaart daarin geeft aan dat het 329e op 6 April '45 bij Schieder/Schwalenberg/Vahlbruch en de Weser rivier zat. Overigens is daar ook wel aardig op te zien hoe ze aan de naam Rag Tag Circus kwam, van 4 April tot 12 April ongeveer 20km ( zo uit de losse hand geteld ). Misschien kan ik morgen even een scanner zoeken en de kaart inscannen.

Ik neem aan dat je met de historicus Dave Curry bedoelt? Ik moet dit weekend ook nog even een artikel pennen voor het Assoc. boekje over mijn adoptiesoldaat.


ma okt 08, 2007 11:51 pm
T(h)ijs
Bericht 
Zoals beloofd :) Zoals je kan zien zijn het 1e en 2e battalion van het 329ste ingezet rond 6 April.

EDIT, ik heb ook even zitten googelen op dat Halle verhaal, maar ik vind nergens terug welk regiment dat geweest zou moeten zijn. Ben benieuwd waar Dave Curry mee komt.

EDIT, EDIT. Sterker nog, als je goed rondkijkt lijkt het alsof Halle door de 104th Inf. Div. Timberwolves bevrijdt is.

Afbeelding


di okt 09, 2007 9:49 am
Ishirra
Bericht 
T(h)ijs schreef:
Hier ook een Thunderbolt adoptant. Ik heb hier het boek liggen, 'The Thunderbolt across Europe' wat de historie van de 83ste weergeeft. De kaart daarin geeft aan dat het 329e op 6 April '45 bij Schieder/Schwalenberg/Vahlbruch en de Weser rivier zat. Overigens is daar ook wel aardig op te zien hoe ze aan de naam Rag Tag Circus kwam, van 4 April tot 12 April ongeveer 20km ( zo uit de losse hand geteld ). Misschien kan ik morgen even een scanner zoeken en de kaart inscannen.

Ik neem aan dat je met de historicus Dave Curry bedoelt? Ik moet dit weekend ook nog even een artikel pennen voor het Assoc. boekje over mijn adoptiesoldaat.


Waar heb je dit boek gekocht? Zou graag een copy bemachtigen!
En ik heb wel contact met Dave Curry maar de historicus waar ik ook nog contact mee heb is Louis Gomori, en dan heb ik nog contact met ene Rudolph Zamula, hij is de voorzitter dacht ik.


wo okt 10, 2007 12:20 am
T(h)ijs
Bericht 
Zie http://www.amazon.com/Thunderbolt-Histo ... 898392780/ . Het moet dan wel uit de states komen maar dat maakt niks uit.


wo okt 10, 2007 9:19 am
Ishirra
Bericht 
Heb vandaag een mailtje gekregen van een Librarian. Ze mogen normaal geen opzoekingen doen omdat het teveel tijd vergt maar omdat m'n verhaal haar zo raakte, heeft ze haar vrije tijd opgeofferd om zijn "obituary" te lokaliseren. En die stak vandaag in m'n inbox.
De naam van zijn vrouw, 7 maanden oude dochter, zus, tweelingbroer (die ook in het leger was) en z'n oud adres staan erop. Nu kunnen we alweer wat verder :mrgreen:

Afbeelding

Name: Hall, Robert Jordan
War: World War 2
Age: 26
Died in: Kamnade, Germany
Date: April 6, 1945
Buried in: Margraten, Holland, American Military Cemetery
Service: Rifleman with Infantry Company, 9th Army


wo okt 17, 2007 7:43 pm
Ishirra
Bericht 
Heb een lokale krant gemaild, twee journalisten zijn nu met m'n verhaal bezig. Binnenkort word er een stukje in de krant geplaatst. Ik hou jullie op de hoogte.


wo dec 26, 2007 9:50 pm
Ishirra
Bericht 
Vandaag (31 decemeber) staat m'n artikel in de krant. Je kan het HIER online lezen. Hopelijk krijg ik er reacties uit :mrgreen:


di jan 01, 2008 2:18 am
T(h)ijs
Bericht 
Ziet er goed uit, ik hoop met je mee dat je reacties krijgt :)


di jan 01, 2008 10:44 am
Ishirra
Bericht 
De dochter van z'n zus heeft me gecontacteerd. Ze ging vandaag zijn dochter en de rest van de familie bellen en hen in contact brengen met mij. Ze gaan op zoek naar foto's van hem en verhalen en dergelijke. M'n jaar begint goed :mrgreen:


di jan 01, 2008 3:04 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group