Het is nu do maart 28, 2024 10:29 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
[Adoptiegraf] Hall Robert J 
Auteur Bericht
Ishirra
Bericht [Adoptiegraf] Hall Robert J
Na anderhalve week had ik m'n Certificaat al, daar schrok ik wel van.
Wat we ook jammer vonden is dat we voor meerdere graven vroegen (we zijn met meerdere personen) en we hebben er maar eentje gekregen. Ach ja, in de toekomst komen er misschien wel meer.
Dit is de info die ik toegestuurd heb gekregen:

Naam: HALL Robert J
Vak, Rij, Graf: C - 12 - 19
rang: PVT
Registratienummer: 31412193
Eenheid: 329 INF 83 DIV
Datum van sneuvelen: 6 april 1945
Staat: Connecticut

Nou was ik aan het denken, in BOB was er een zekere pvt Hall, die Winters Coach noemde, en die stierf tijdens de missie om guns te vernietigen (in die bunker door een granaat) Is dit dezelfde Hall of ben ik aan het verkeerde eind bezig....


wo okt 03, 2007 1:48 pm
-Spitfire-
Bericht 
Er zijn zoveel Hall's die zijn gesneuveld. Daarnaast is de 83rd Division een hele andere eenheid als de 101st Airborne Division. Dus dat lijkt me eigenlijk niet. :wink:


wo okt 03, 2007 2:48 pm
Dennis N
Bericht 
-Spitfire- schreef:
Er zijn zoveel Hall's die zijn gesneuveld.


Yep, 413 om precies te zijn...... :S

Waarom heeft dan niet ieder zelf een graf geadopteerd? Zoals het bij mij in eerste instantie overkwam (in 1x zes graven adopteren), zal het bij de Stichting Adoptiegraven ook wel overgekomen zijn...


wo okt 03, 2007 3:42 pm
-Spitfire-
Bericht 
Die op een begraafplaats overzees zijn begraven of zijn vermist. Daarnaast zullen er ook nog wel honderden terug naar de Verenigde Staten zijn gebracht. Maar goed dat is nogal off-topic. :wink:


wo okt 03, 2007 3:44 pm
Ishirra
Bericht 
-Spitfire- schreef:
Er zijn zoveel Hall's die zijn gesneuveld. Daarnaast is de 83rd Division een hele andere eenheid als de 101st Airborne Division. Dus dat lijkt me eigenlijk niet. :wink:


Ja maar 83th en 101st waren ergens gedropt waar ze niet hoorden te zijn, en die Hall was zijn division kwijt maar ja nou denk ik aan iets. De datum van sneuvelen komt dan niet overeen, want in april 45 zaten ze al ergens aan de Elbe dacht ik....


wo okt 03, 2007 4:48 pm
Dennis N
Bericht 
83ste gedropt? Dat is voor het eerst dan! ;)
Denk dat je in de war bent met het 82ste wat een airborne division was/is. Het 83ste is een infantry division....


wo okt 03, 2007 4:51 pm
Ishirra
Bericht 
ok nu is het officieel
ik ben een afgestudeerde boekhouder (doe het werk wel niet) die slecht is met cijfers :oops: voel me zo'n idioot nu lol


wo okt 03, 2007 4:57 pm
Dennis N
Bericht 
Maakt niet uit, maar eerst ff 'googlen' voordat je conclusies trekt kan geen kwaad! ;)


wo okt 03, 2007 5:00 pm
muncio
Bericht Re: Adoptie graf Hall Robert J
Ik zag het in 1 oogopslag die soldaat van jou ligt naast die van mij C-13-19.
Interessant als je een bezoek doet maak een svp foto.
Ishirra schreef:
Naam: HALL Robert J
Vak, Rij, Graf: C - 12 - 19
rang: PVT
Registratienummer: 31412193
Eenheid: 329 INF 83 DIV
Datum van sneuvelen: 6 april 1945


wo okt 03, 2007 5:20 pm
Dennis N
Bericht 
Trouwens, jou soldaat was rond de tijd van sneuvelen vlak bij Langenstein, aangezien ze daar 11 april 1945 aankwamen. Ik weet niet of dat vlak bij de Elbe is, maar zo op het kaartje te zien niet. ;)


wo okt 03, 2007 5:26 pm
Ishirra
Bericht 
Dennis N schreef:
Trouwens, jou soldaat was rond de tijd van sneuvelen vlak bij Langenstein, aangezien ze daar 11 april 1945 aankwamen. Ik weet niet of dat vlak bij de Elbe is, maar zo op het kaartje te zien niet. ;)


De site die ik daarstraks aan het controleren was vertelde mij dat de 83rd in Keulen veiligheid deed en dat ze zo naar de Elbe wilden doorstoten (dit is nogmaals het bewijs dat je dus niet alles mag geloven wat online staat, behalve als het van go2war2 komt natuurlijk :wink: )


wo okt 03, 2007 5:44 pm
Ishirra
Bericht Re: Adoptie graf Hall Robert J
muncio schreef:
Ik zag het in 1 oogopslag die soldaat van jou ligt naast die van mij C-13-19.
Interessant als je een bezoek doet maak een svp foto.


Ik ben van plan morgen of dit weekend een bezoekje te brengen, ik zal een foto voor je nemen.


wo okt 03, 2007 5:45 pm
Dennis N
Bericht 
Ik heb nog wat verder gekeken en ik denk dat jou soldaat gesneuveld is bij het veroveren van de stad Halle. Deze stad werd veroverd op 6 april 1944 en ligt volgens mij vlak bij de Rijn. Pas aan het eind van de oorlog waren ze bij de Elbe.


wo okt 03, 2007 5:48 pm
Ishirra
Bericht 
Nou dan is die website gelijk een heel stuk overgeslagen. Heb net ook gevonden dat ze idd die dag in Halle gevochten hebben, dus het is heel waarschijnlijk dat hij daar gestorven is. Tenzij hij eerder gewond werd en toen pas is overleden...

Nou ja, ik ben dus druk bezig met info vinden, ik hou jullie wel op de hoogte :mrgreen:


wo okt 03, 2007 5:52 pm
Ishirra
Bericht 
Nog een vraagje, ik kom op de site voor een aanvraag van een OMPF en daar zeggen ze dat alleen een vet of familie informatie mag aanvragen. Gaat dit nou echt niet meer of is het wel mogelijk om nog info te krijgen


wo okt 03, 2007 5:59 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group