Het is nu do maart 28, 2024 7:50 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
17th Airborne Division ceremony Margraten 11-11-2007 
Auteur Bericht
reinoud
Bericht 17th Airborne Division ceremony Margraten 11-11-2007
17th Airborne Division ceremony at the Margraten cemetery November 11, 2007

279 jonge soldaten die dienden bij de 17th Airborne Division vonden hun laatste rustplaats op de Nederlans Amerikaanse begraafplaats bij Margraten. Zij gaven hun leven zodat wij het onze kunnen leven op onze eigen manier in een modern, democratisch en vreedzaam Europa. Nederlandse adoptanten van graven van deze paratroepen zullen zich op zondag 11 november verzamelen op de Margratense begraafplaats om de mannen van de 17th Airborne Division te eren.

December de 31e zal de laatst dag zijn van het bestaan van de 17th Airborne Division Association in de Verenigde Staten. De veteranen van deze vereniging en hun families hebben gedurende meer dan 60 jaar de herinneringen aan hun gevallen kameraden in leven gehouden. Het aantal overlevende veteranen neemt snel af doordat de hoge leeftijd, slechte gezondheid en de dood hun tol eisen. Herinneringen aan een verschrikkelijke era meer dan 60 jaar geleden ebben met hun langzaam weg. De vereniging heeft omwille van velerlei redenen besloten de activiteiten te stoppen per 31 december.

Om te voorkomen dat dit moment ongemerkt voorbij zal gaan hebben adoptanten van 17th Airborne graven plannen geinitieerd voor een ceremonie ter ere van de mannen van de 'Thunder from Heaven' Division

De ceremonie zal starten om 11:11 uur met leggen van een krans.

Pierre Ackermans, Jos Bex, Joseph Bisscheroux, Frank Bontje, Luc Horck, John Smeets, Joe en Flory Somers


Bron en tekst:
www.fallennotforgotten.nl


za nov 10, 2007 12:29 am
Dennis N
Bericht 
Ondanks dat ik niemand van de 17th heb geadopteerd zal ik er toch zijn.


za nov 10, 2007 11:13 am
John S.
Bericht 
I'll be there !!


za nov 10, 2007 12:36 pm
-Spitfire-
Bericht 
Ik kijk even. Er zit een kans in dat ik er ook naar toe ga met de trein en bus. Maar ik moet nog even kijken hoe ik dan daarna op Henri-Chapelle kom als ik ga!


za nov 10, 2007 12:40 pm
-Spitfire-
Bericht 
Is aanwezig ! :D


za nov 10, 2007 5:34 pm
John S.
Bericht 
Het was koud en nat. Ik had mijn spiegelreflexcamera niet bij me. Met mijn pocketcamera heb ik toch wat foto's kunnen maken. Ik had problemen met de belichting, waardoor de kwaliteit van de foto's niet goed is. Excuses daarvoor.

Afbeelding

Afbeelding
Militaire attaché van de USA, colonel Calbos

Afbeelding

Afbeelding

Tekst op de muur in de kapel. En een bekend hoofd..

Afbeelding

Een van de bekendste forumleden in actie.

Afbeelding

Afbeelding

De krans voor de 17th Airborne.

Afbeelding

Afbeelding

Bert in gesprek met Adrian Caldwell van AWON.

Afbeelding

Afbeelding

Adrian en echtgenoot samen met kol. Calbos.


zo nov 11, 2007 4:22 pm
Panky51
Bericht 
Jumpmaster,

Bedankt voor de mooie foto's ! Goed om mijn vrienden Adrian en Robert (weer) te zien. Vorige week waren zij 2 dagen mijn gast. Ook nog foto's van TC en Ann Gibbs?

Groetjes,

Paul


zo nov 11, 2007 5:02 pm
John S.
Bericht 
Paul, ik hoop dat je hier wat mee kunt:

Afbeelding

Afbeelding

Gr.

John


zo nov 11, 2007 5:12 pm
-Spitfire-
Bericht 
Wie is dat dan op die foto? :lol:

Afbeelding
Lawrence' graf. Grappig genoeg stonden de bloemen die ik drie weken geleden heb gebracht er ook nog bij. Dus nou staan er twee bosjes!

Afbeelding
Amerikaanse Colonel (ben weer zijn naam kwijt) die sprak tijdens de Ceremonie, T.C. Gibbs en Robert Caldwell

Afbeelding
Adrian Caldwell

Afbeelding
De Walls of Missing, bovenin de naam van Leroy Leist.

Afbeelding
T.C. Gibbs

Afbeelding
Unknown

Afbeelding
Zomaar een boom...


zo nov 11, 2007 7:27 pm
Panky51
Bericht 
Bedankt voor de foto's !
Tyrus Cobb Gibbs is de man op die foto, hij sprong als nosegunner uit zijn getroffen B-24 die op 28 januari 1945 bij Haamstede naar beneden kwam...


zo nov 11, 2007 8:37 pm
Dennis N
Bericht 
Panky51 schreef:
Bedankt voor de foto's !
Tyrus Cobb Gibbs is de man op die foto, hij sprong als nosegunner uit zijn getroffen B-24 die op 28 januari 1945 bij Haamstede naar beneden kwam...


De mensen die op de STIWOT meeting zijn geweest weten dit ongetwijfeld... ;)

Hij sprong trouwens niet uit de B24 omdat die getroffen was, maar omdat ze 2 motoren 'verloren' waren...

Jullie hebben mij trouwens wel mooi uit die foto's geknipt! :P
Vond het wel een eer dat Colonol Calbos mij maar bleef bedanken voor al het gedane 'werk'.

Ik heb helaas op Margraten weinig foto's gemaakt, weer veel te druk met andere dingen. Daarna ook nog ff op HC geweest, maar dat vul ik in het desbetreffende topic wel in.

Trouwens iemand die weet wie er aan het filmen was?

Afbeelding

Afbeelding

En nog eentje na een borrel die ons weer wat warm maakte na de koude dag op Margraten... ;)

Afbeelding


zo nov 11, 2007 8:40 pm
John S.
Bericht 
Dennis:

Citaat:
Jullie hebben mij trouwens wel mooi uit die foto's geknipt!


Je wilde ook maar niet stil blijven staan.. :wink:


zo nov 11, 2007 9:27 pm
-Spitfire-
Bericht 
Overigens kon de beheerder wel aardig zingen zeg! :wink:


zo nov 11, 2007 9:27 pm
Dennis N
Bericht 
-Spitfire- schreef:
Overigens kon de beheerder wel aardig zingen zeg! :wink:


Wel aardig zingen? Pfew, het kippevel stond drie kontjes hoog, geweldig!

Hebben jullie (Sebastiaan en John) trouwens nog TC een trap van 4 treden in 1 keer zien nemen? Mijn god! Zag hem in 1 keer vanuit mijn ooghoeken die trap af sprinten omdat hij een trede mistte. Achteraf een hilarsich moment!


zo nov 11, 2007 9:31 pm
-Spitfire-
Bericht 
Ja, ik stond toen bij jullie. Gelukkig bleef TC overeind en konden we rustig verder naar de volgende trap! Die overigens met minder problemen ging!


zo nov 11, 2007 10:21 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group