Het is nu vr apr 19, 2024 2:02 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
25 mei Memorial Day, Margraten 
Auteur Bericht
Pieter F
Bericht 
Het was een mooie toespraak John, jammer dat je hem hebt moeten missen.

Ik was er rond een uur of 13:45, na een reis van bijna 5 uur. Ik heb echter geen man van 2 meter gezien en bij de vlag zat alleen een Duits gezinnetje (Het door mij geadopteerde graf ligt op een van de laatste rijen links van de vlag). De plechtigheid vond ik erg mooi. De dag was de reistijd van in totaal ruim 9 uur waard.. :wink:


ma mei 26, 2008 8:57 am
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
-Spitfire- schreef:
Ik moet je teleurstellen John, ik heb geen foto's van Maartje (Duin). :wink:


Ah, die andere journaliste ;-).


ma mei 26, 2008 11:00 am
Profiel
Bob
Bericht 
Hebben jullie ook van die re-enactor lui gezien in battle tenue? Weliswaar zonder uitrusting erbij, maar ik vindhet persoonlijk nogal onrespectvol om met je M42 jumpsuit over het terrein te lopen. Doe dan je Class A of Ike Jacket aan...

Jullie meningen?

Bob


ma mei 26, 2008 11:02 am
Roel R
Bericht 
Ik vind "re-enacters" op herdenkingen uberhaupt niet kunnen. Er is een dresscode. Hou je daar aan! Loop niet rond in uniformen met distinctieven zoals Jump Wings en onderscheidingen die je NIET mag dragen.

Diverse mensen waren overigens volgens de Amerikaanse wet in overtreding door het dragen van deze batons.


ma mei 26, 2008 11:12 am
John S.
Bericht 
Pieter F.

Citaat:
Het was een mooie toespraak John


Ik zal de foto waarnaar de minister verwijst vanavond plaatsen.


ma mei 26, 2008 11:24 am
Pieter F
Bericht 
John S. schreef:
Ik zal de foto waarnaar de minister verwijst vanavond plaatsen.


Goed idee. Ik ben na gisteren wel benieuwd naar die foto.


ma mei 26, 2008 11:38 am
Bob
Bericht 
Roel Rijks schreef:
Ik vind "re-enacters" op herdenkingen uberhaupt niet kunnen. Er is een dresscode. Hou je daar aan! Loop niet rond in uniformen met distinctieven zoals Jump Wings en onderscheidingen die je NIET mag dragen.

Diverse mensen waren overigens volgens de Amerikaanse wet in overtreding door het dragen van deze batons.


Mee-eens, maar er was trouwens ook een Nederlander die een krans legde namens een 1 of andere AB related organisatie die in Class A liep met allerlei onderscheidingen erop...

Bob


ma mei 26, 2008 11:56 am
Maurice1976
Bericht 
Pieter F schreef:
Het was een mooie toespraak John, jammer dat je hem hebt moeten missen.

Inderdaad John het was mooi om te horen. Ik wist meteen welke foto hij bedoelde.
Trouwens tof je even gesproken te hebben.

Spitfire, hoop dat je interwiew voor de rest van de dag goed verlopen is.

Pieter F schreef:
Ik was er rond een uur of 13:45, na een reis van bijna 5 uur. Ik heb echter geen man van 2 meter gezien en bij de vlag zat alleen een Duits gezinnetje (Het door mij geadopteerde graf ligt op een van de laatste rijen links van de vlag). De plechtigheid vond ik erg mooi. De dag was de reistijd van in totaal ruim 9 uur waard.. :wink:

Rond de tijd dat jij aankwam was John (2 mtr) niet meer aanwezig, ik heb hem rond 12.30 nog even kort gesproken.
Heb nog een tijdje in de buurt van de vlag staan/zitten te vertellen met een bekende, maar zag weinig beweging rondom de vlag, heb tijdens de ceremonie samen met 'Strike' aan de, vanaf de tribune gezien, rechterzijkant gestaan ter hoogte van de kranslegging.

Roel Rijks schreef:
Ik vind "re-enacters" op herdenkingen uberhaupt niet kunnen. Er is een dresscode. Hou je daar aan! Loop niet rond in uniformen met distinctieven zoals Jump Wings en onderscheidingen die je NIET mag dragen.
Diverse mensen waren overigens volgens de Amerikaanse wet in overtreding door het dragen van deze batons.


Even vooropgesteld dat ik zelf geen re-enactor ben.
Maar ieder zijn eigen mening hoe je daar over denkt, maar als je je daar aan stoort spreek hun daar dan de volgende keer op aan en vraag gewoon waarom ze zo gekleed aanwezig zijn.
Het is in mijn ogen namelijk een heel ander verhaal als ze op verzoek in hun Class A komen.
(zie pagina 1 van dit topic)

Maar ik denk dat een van de aanwezige re-enactors beter op hetgeen jij schrijft kan reageren.


ma mei 26, 2008 12:20 pm
Bob
Bericht 
Maurice1976 schreef:
Het is in mijn ogen namelijk een heel ander verhaal als ze op verzoek in hun Class A komen.


In Class A lopen vind ik niet erg, want dat is een uitgaansuniform en zeer geschikt voor een memorial day zoals zondag. Maar de ribbons, onderscheidingen e.d. zijn een heel ander verhaal.

Maarja, het is gewoon mijn mening. :)

Bob


ma mei 26, 2008 1:05 pm
comanchero
Bericht 
Ik denk dat ik weet over wie jullie het hebben, ook al ben ik door omstandigheden dit jaar niet op Margraten geweest. Hij is lid van de Vereniging van Airborne Vrienden, een goede vriend van mij en ook een re-enactor.

Ik ken hem goed genoeg om te weten hoe onnoemelijk veel research hij in deze zaken steekt. Als hij in vol ornaat Class A uniform loopt, wil dat zeggen dat hij zoveel mogelijk de precieze herkomst van alle spullen die hij aan heeft, heeft geprobeerd te achterhalen. Zijn respect voor de veteranen is enorm en hij vraagt hen notabene altijd om toestemming als hij op stap gaat in uniform.

En waar het zijn jump-wings betreft: die heeft hij officieel behaald in Ft Bragg. (Vooropgesteld dat we het over dezelfde persoon hebben :oops:


ma mei 26, 2008 1:23 pm
John S.
Bericht 
Maurice:

Citaat:
Maar ieder zijn eigen mening hoe je daar over denkt, maar als je je daar aan stoort spreek hun daar dan de volgende keer op aan en vraag gewoon waarom ze zo gekleed aanwezig zijn.
Het is in mijn ogen namelijk een heel ander verhaal als ze op verzoek in hun Class A komen.


Ben ik helemaal met je eens.


ma mei 26, 2008 1:29 pm
Pieter F
Bericht 
Maurice1976 schreef:
Heb nog een tijdje in de buurt van de vlag staan/zitten te vertellen met een bekende, maar zag weinig beweging rondom de vlag, heb tijdens de ceremonie samen met 'Strike' aan de, vanaf de tribune gezien, rechterzijkant gestaan ter hoogte van de kranslegging.

Toen ik bij de vlag kwam zat er een Duits gezin met twee kinderen op de treden, verder niemand, dus dan hebben we elkaar misgelopen. Ik zou overigens vrij makkelijk te herkennen geweest zijn met mijn STIWOT-tas.. :wink:
Tijdens de ceremonie hebben we dan tegenover elkaar gestaan. Ook ik stond namelijk ter hoogte van de kranslegging, alleen vanaf de tribune gezien aan de linkerkant.


ma mei 26, 2008 2:23 pm
Maurice1976
Bericht 
Helaas, geen stiwot-tas gezien...
Ik was ook vrij gemakkelijk te herkennen aan m'n zwarte airborne-polo met 502pir en pow/mia badge, 1.90mtr lang en kaal (met getrimde bakkebaarden) en onmisbare zonnebril op het hoofd... maar goed we hebben elkaar misgelopen... volgende keer gewoon beter.


ma mei 26, 2008 2:39 pm
Ronald S
Bericht 
Ik was één van de re-enactors die er in uniform liep.
Inderdaad op uitnodiging. Hoog geplaatste functie bekleders hebben de afgelopen twee jaar alleen maar lof, veteranen vinden het super dat we dit doen. Bezoekers zijn onder de indruk willen op de foto en vragen ons het hemd van het lijf. Familie van veteranen die aanwezig waren waren zeer enthousiast, hebben gelijk adressen gewisseld en willen in contact blijven.
AL vijf jaar zet ik de dag voor memorial day de welbekende 101st vlaggetjes, ieder jaar worden er weer velen ontvreemd en vullen we die aan met nieuwe. Met memorial day zelf leggen we een krans voor alle gesneuvelden. Dit betaal ik allemaal uit eigen zak. Met sommige veteranen hebben we zeer goed contact en die zijn erg onder de indruk.
En dan beginnen een aantal personen zich soms druk te maken over wat wel en niet kan???????????

Diegene die de krans legde is familie van Col. Earl de Rudder die bij Point du Hoc met het 2de batt Rangers naar boven kwam juni 1944.

En dan begint er één over wat wel en niet kan???

Mijn uniform is historisch correct en vele zaken zoals ribons zijn een kado van een 504th veteraan en van de rest weet ik de herkomst door research etc.

Kom de volgende keer eens vragen en ik zal je vriendelijk, wellicht onder het genot van een drankje dat ik ook nog wel wil betalen eens uitleggen hoe het bij ons werkt.


ma mei 26, 2008 2:46 pm
John S.
Bericht 
Right on Ronald !!


ma mei 26, 2008 3:23 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group