Het is nu vr maart 29, 2024 3:08 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
25 mei Memorial Day, Margraten 
Auteur Bericht
Ronald S
Bericht 
Bedankt John.

Ik wil hier niemand aanvallen alleen netjes uitleggen wat bepaalde beweegredenen zijn.

Groet

Ronald


ma mei 26, 2008 3:47 pm
swinny
Bericht 
Ik had in het begin toen ik jullie zag ook zo iets van , dat kan je toch niet maken, ik kan het niet uitleggen , was een gevoel.

Maar ook zag ik hoeveel aanspraak en bewondering jullie kregen , dus dat gevoel van mij was zo verdwenen.

Stond eerlijk gezegd wel een beetje jaloers te kijken.

Zag er echt goed uit, complimenten
Andy


ma mei 26, 2008 3:53 pm
Ronald S
Bericht 
Bedankt Andy, en kom de volgende keer gewoon eens kennis maken.

Groet

Ronald


ma mei 26, 2008 4:27 pm
comanchero
Bericht 
strike schreef:
Bedankt John.

Ik wil hier niemand aanvallen alleen netjes uitleggen wat bepaalde beweegredenen zijn.

Groet

Ronald


Goed, het gaat dus niet over dezelfde persoon als ik dacht, maar ik ken dus ook een man die zich actief met re-enactment bezighoudt. Enkele jaren terug kreeg ik als cadeau één van zijn jasjes van hem. Ben zelden ergens zo blij mee geweest.

Ik kan me er als hobby misschien niet heel veel bij voorstellen, maar nogmaals, als het gebeurt met alle respect voor de 'echte' veteranen, waarom zou daar dan iemand problemen mee hebben?


ma mei 26, 2008 4:28 pm
swinny
Bericht 
strike schreef:
Bedankt Andy, en kom de volgende keer gewoon eens kennis maken.

Groet

Ronald


Met plezier


ma mei 26, 2008 5:22 pm
Granaat44
Bericht 
Hoi, Strike.
Trek het je niet aan.
Een ander heeft gauw commetaar op een ander,ze kunnen het gewoon niet hebben.
Ik vond het prachtig dat uniform,en het hoort er ook bij.
Hoop je volgende jaar weer te mogen ontmoeten,samen met maurice 1976.
Groetjes , Leendert.


di mei 27, 2008 12:01 am
97Th Division
Bericht 
Mooie foto´s !

Ik vind ontzettend jammer dat ik toch niet gegaan ben, aangezien de weersvoorspellingen dat het zondag erg slecht weer zou worden en ik zag dat ze zaterdag toen ik even bloemen was gaan brengen dat ze een tent waren aan het opbouwen ( was die voor die viering in de ochtend bedoeld ? ). Toch ben ik vandaag nog even gauw na school een kijkje gaan nemen en het was toch nog druk en een paar mensen die nog zelfs bloemen kwamen brengen.

Hebben ze overigens niet alleen bij soldaten uit de staat Oklahoma speciale vlaggetjes geplaats ? Viel me op omdat een vrouw die vlaggetjes weer aan het weghalen was ( volgens mij een Amerikaanse )


di mei 27, 2008 12:56 am
Ronald S
Bericht 
Hey Leendert, nee trek het me zeker niet aan. Wellicht tot volgend jaar.

@977Th Division, Er worden buiten de NL en US vlaggetjes twee extra geplaatst. namelijk de Oklahoma en de 101st Airborne vlaggetjes.

Ik heb ze gisteren ook weer weggehaald.

Groet

Ronald


di mei 27, 2008 8:55 am
T(h)ijs
Bericht 
Ik was er ook bij en het was een schitterende dag. Ik stond deze keer bij het vuurpeloton en heb daardoor meer van de ceremonie meegekregen dan op de tribune vorig jaar. Ik heb een hele rits foto's genomen maar deze vond ik (natuurlijk) de mooiste.

Afbeelding

Voor andere fotos zie link


di mei 27, 2008 9:20 am
Maurice1976
Bericht 
97Th Division schreef:
Mooie foto´s !

Ik vind ontzettend jammer dat ik toch niet gegaan ben, aangezien de weersvoorspellingen dat het zondag erg slecht weer zou worden en ik zag dat ze zaterdag toen ik even bloemen was gaan brengen dat ze een tent waren aan het opbouwen ( was die voor die viering in de ochtend bedoeld ? ). Toch ben ik vandaag nog even gauw na school een kijkje gaan nemen en het was toch nog druk en een paar mensen die nog zelfs bloemen kwamen brengen.


Er stond geen tent meer zondagmiddag...
Dat mensen gisteren nog bloemen brachten is natuurlijk geweldig, maar het viel mij wel op dat ondanks alle graven geadopteerd zijn niet op alle graven bloemen stonden, hier en daar kan ik me voorstellen maar er stonden op veel graven geen bloemen...helaas

97Th Division schreef:
Hebben ze overigens niet alleen bij soldaten uit de staat Oklahoma speciale vlaggetjes geplaats ? Viel me op omdat een vrouw die vlaggetjes weer aan het weghalen was ( volgens mij een Amerikaanse )


Nee, bij de 101st airborne graven ook, die worden geplaatst door 'strike'.


di mei 27, 2008 9:23 am
T(h)ijs
Bericht 
Maurice1976 schreef:
Er stond geen tent meer zondagmiddag...
Dat mensen gisteren nog bloemen brachten is natuurlijk geweldig, maar het viel mij wel op dat ondanks alle graven geadopteerd zijn niet op alle graven bloemen stonden, hier en daar kan ik me voorstellen maar er stonden op veel graven geen bloemen...helaas.


Ik heb het graf naast 'mijn' graf ook voorzien van een bloem omdat daar geen bloemen stonden. Dat zag ik meer mensen doen overigens.


di mei 27, 2008 9:42 am
Ronald S
Bericht 
Ben het met je eens, ze verdienen allemaal bloemen.
Maar waarom adopteer je een graf als je op zo een bijzondere dag toch geen bloemen brengt. Uitzonderingen daar gelaten uiteraard.

Ronald


di mei 27, 2008 9:47 am
Roel R
Bericht 
strike schreef:
Ik was één van de re-enactors die er in uniform liep.
Inderdaad op uitnodiging. Hoog geplaatste functie bekleders hebben de afgelopen twee jaar alleen maar lof, veteranen vinden het super dat we dit doen. Bezoekers zijn onder de indruk willen op de foto en vragen ons het hemd van het lijf. Familie van veteranen die aanwezig waren waren zeer enthousiast, hebben gelijk adressen gewisseld en willen in contact blijven.
AL vijf jaar zet ik de dag voor memorial day de welbekende 101st vlaggetjes, ieder jaar worden er weer velen ontvreemd en vullen we die aan met nieuwe. Met memorial day zelf leggen we een krans voor alle gesneuvelden. Dit betaal ik allemaal uit eigen zak. Met sommige veteranen hebben we zeer goed contact en die zijn erg onder de indruk.
En dan beginnen een aantal personen zich soms druk te maken over wat wel en niet kan???????????

Diegene die de krans legde is familie van Col. Earl de Rudder die bij Point du Hoc met het 2de batt Rangers naar boven kwam juni 1944.

En dan begint er één over wat wel en niet kan???

Mijn uniform is historisch correct en vele zaken zoals ribons zijn een kado van een 504th veteraan en van de rest weet ik de herkomst door research etc.

Kom de volgende keer eens vragen en ik zal je vriendelijk, wellicht onder het genot van een drankje dat ik ook nog wel wil betalen eens uitleggen hoe het bij ons werkt.


Dag Ronald,

Laat ik voorop stellen dat ik enorm respect heb voor een ieder die een graf verzorgd en die zijn best doet om eer te bewijzen aan de jongens die in Margraten rusten en de veteranen die het geluk hebben dat ze de oorlog overleefd hebben.

Mijn reactie was te kort door de bocht, zeker aangezien ze geen recht doet aan het goede werk dat vele van jullie doen. Ikzelf ben ook zeer actief betrokken bij het herdenken van de Tweede Wereldoorlog en bij veteranen. Zie www.leudalmonument.nl

Toch blijf ik bij een gedeelte van mijn standpunt. Het dragen van een uniform is een recht wat hoort bij het militair en of veteraan zijn. Op een uniform zitten distinctieven die een militair door jarenlange inzet en dienst kan verdienen. (bloed, zweet en vaak ook tranen)

Te denken valt aan een rang, vaardigheidsbrevetten en andere eretekens. Een re-enacter heeft vaak (een enkele uitzondering daargelaten) niets gedaan om deze te verdienen. Al het bovenstaande kan ik nog overheen komen, als iedere re-enacter zo’n betrokkenheid heeft als jij, door je post, aan geeft te hebben.

Wat ik wel echt een pijnlijk punt vind is dat veel re-enacters onderscheidingen dragen. Onderscheidingen zijn persoonsgebonden en niet overdraagbaar.

Ikzelf ben verzamelaar van Nederlandse onderscheidingen en heb ook veel onderscheidingen gekregen van veteranen. Dragen doe ik deze uiteraard niet. In veel landen is het dragen van onderscheidingen die je niet mag dragen strafbaar. (Nederland, Amerika, Rusland, Engeland etc).

Ik vraag je niet de lintjes van je pak te halen. Ik vraag je alleen eens over het volgende te denken. Ik heb re-enacters gezien de afgelopen dagen die onderscheidingen droegen die de Amerikaanse militairen die in Margraten aan het assisteren waren ook droegen en verdiend hadden door hun diensttijd in Afghanistan en Irak. (ik weet niet of jij ook zulke onderscheidingen droeg) Vind je dat kunnen?

Hopelijk heb ik je met mijn post laten zien dat er toch veel mensen zijn die een vreemd gevoel krijgen bij re-enacters. Hoewel ik dus toe geef dat vele, waaronder ik ook, misschien niet altijd weten wat jullie beweeg redenen zijn.


di mei 27, 2008 9:59 am
Ronald S
Bericht 
Roel,

Het is sommige mensen heel moeilijk bij te brengen eindelijk eens te stoppen met oordelen maar eerst eens te informeren. Daarmee kunnen al heel veel misvattingen voorkomen worden.
Het zijn soms net kudde dieren die elkaar klakkeloos volgen, napraten kunnen ze ook (een papagaai heb ik al).

Als je met eer bepaalde ribons draagt, geen medailles, en je houdt aan de voorschriften moet er niks aan de hand zijn. Het hoort bij het uniform.
Wij beelden levende geschiedenis uit en het uniform is daar onderdeel van.
De mannen van het Amerikaanse leger waren allemaal enthousiast, wie ben jij dan om te oordelen?

We zullen het nooit eens worden maar oordeel niet over mij voordat je weet wat er aan de hand is. Zal ik ook niet over jou doen.
Geeft ook niet we leven in een vrij land maar begrip voor elkaar is vaak heel ver te zoeken.
Ik ga door waar ik mee bezig ben, omdat de veteranen mij hebben laten weten goed bezig te zijn en dit te waarderen.

Ik heb mijn militaire opleiding gehad en mag bepaalde zaken dragen.

Trouwens mijn organisatie is www.band-of-brothers.nl en www.band-of-brothers.be

By the way, Leuke website en een heel goed initiatief Roel!

Met vriendelijke groet

Ronald


di mei 27, 2008 10:22 am
Dennis N
Bericht 
Interessante discussie, maar hier niet op zijn plaats. Back to topic dus en desnoods een topic openen aangaande het wel of niet reenacten/dragen van onderscheidingen daarbij/etc!


di mei 27, 2008 3:34 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group