Het is nu vr maart 29, 2024 4:41 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
Informatie over vliegenier 100th Bomb Group 
Auteur Bericht
John S.
Bericht Informatie over vliegenier 100th Bomb Group
Ik kreeg dit weekend dit bericht via AWON binnen. Is er iemand die mij meer kan vertellen over Leroy Leist?:


Today I honor the memory of my father, S/Sgt. Leroy "Babe" Leist who
gave his life so that we could all enjoy the freedoms of today.
Sixty-two years ago at 1:30 PM on a miserably cold and stormy day, my
dad's B-17 of which he was the tailgunner, crashed off the coast of
Holland. All ten men of the crew lost their lives that terrible day.

Now, sixty-two years later, I search diligently for his plane and the
six men still at their battle stations with the plane. With the help of
kind Dutch who are anxious to help locate the plane, the dream of
bringing my dad and these men home will become a reality.

In their memory,

Adrian Leist Caldwell
Daughter of S/Sgt. Leroy Leist
100th Bomb Group
MIA 4 February 1944
Memorialized at Margraten, Holland



Meer info:


http://www.awon.org/awleist.html


ma feb 06, 2006 9:00 am
John S.
Bericht 
Voor diegenen onder u die niet weten wat AWON is: Amercan WW2 Orphans Network. Ik heb een aantal contacten bij AWON en ik zie ze geregeld op Margraten.
Zij hebben een mooie site (WWW.AWON.org) waar je meer info en indrukwekkende verhalen kunt vinden.


ma feb 06, 2006 9:05 am
Panky51
Bericht 
Jumpmaster,

Adrian Leist Caldwell is een goede vriendin! Ik heb haar en haar familie diverse malen ontmoet, ook in Amerika. Het onderzoek naar haar vader en de overige nog vermiste bemanningsleden is nog in volle gang.
Meer over hem kun je hier lezen:

http://www.basher82.nl/Data/margraten/leist.htm


Gr.

Paul
Associate member of the Awon


ma feb 06, 2006 2:23 pm
John S.
Bericht 
Paul, bedankt voor je bijdrage.

PM verstuurd.


ma feb 06, 2006 2:39 pm
Panky51
Bericht 
Nog wat meer via de 100th BG website...

http://www.100thbg.com/mainpages/crews/ ... green1.htm

en

http://fieldofstories.com/Leist/Leist_eng.htm

http://www.100thbg.com/splasher/grandfather.htm


ma feb 06, 2006 3:08 pm
joost29
Bericht 
Alhoewel ik maar zijdelings betrokken ben in deze topic, is het toch interessant om te vermelden dat morgen de zoektocht naar het wrak, met mogelijk nog de stoffelijke resten van o.a. Leroy Leist, wordt hervat. Houd TV en krant in de gaten.

[bron: mail van Adrian Leist Caldwell]
[quote]
Please send up a prayer that over the next several days that this fine group of Dutch Marines will be successful in locating the B-17 that crashed off their coast on 4 February 1944. We hope to recover the remains of not only my dad, but the five other crewmen who remain missing. JPAC, our Government agency in charge of recovery and identification sent an underwater Anthropologist and photographer to be on board during this search of three known crash sites in the area where my dad's plane should be located.
[endquote]


di jun 13, 2006 6:23 pm
Dennis N
Bericht 
Even dit topic naar boven voor het volgende.
Ook ik ben betrokken geraakt bij de zoektocht naar de verloren B-17 en heb de laatste maanden mijn steentje kunnen bijdragen. Het verhaal op fallenbutnotforgotten.nl trok meteen mijn aandacht, zeker omdat de waarschijnlijke crash-site maar een klein stukje van mijn woonplaats vandaan is.

Om als eerste op de laatste post van dit topic terug te komen, het wrak wat destijds gevonden is was NIET de B-17, het betrof een Thunderbolt P-47.
Zover ik kan zien en als je kijkt naar wat er al niet gedaan is, lijkt het spoor hier op Goeree Overflakkee dood te lopen, m.i. moet de zoektocht verder gaan richting Duitsland. Waarom? Toen de B-17 neerstortte was het een zeer koude winter (de beruchte hongerwinter) en weinig mensen waren maar buiten te vinden. Echter langs de kust van Ouddorp, waar de eerste 3 lichamen gevonden werden, waren genoeg bunkers en Duitse manschappen te vinden (Atlantik-wall), dus ik denk dat dat de laatse kans is op een ooggetuige een Duitse militair zal zijn. Ook het vinden van een Duitse ooggetuige is denk ik haast 0%, maar we moeten elke mogelijkheid aangrijpen.

Nu het verzoek aan een van jullie, wie kan mij helpen om een stuk tekst te vertalen naar het Duits toe. Volgende vraag, wie weet waar ik dit stuk tekst het beste kan plaatsen, denk aan een duitse veteranen-site of iets dergelijks. Dus als iemand zo'n site kent, laat het me aub weten!!!

De tijd dringt, elke dag ontvallen er ons weer mensen die al deze verschrikkingen hebben meegemaakt. Laat hen, met die ene kans op het vinden van de B-17, deze niet mee het graf in nemen!


za dec 16, 2006 8:31 pm
Panky51
Bericht 
Darth Den NL,

Bedankt voor je berichtje. Hebben wij al contact gehad?

Gr.

Paul


za dec 16, 2006 9:40 pm
Dennis N
Bericht 
Euhm, contact gehad? Volgens mij niet, zou dat moeten dan? Maar als je Duits goed is, schroom je niet! :P

Stuur anders maar ff een PM Paul!


za dec 16, 2006 9:44 pm
John S.
Bericht 
Dear AWONers

I just read Diane Lassitter's post of the beautiful and heart-wrenching
speech given by Maxime Verhagen on Memorial Day at Margraten. In the
speech, he mentions John Smeets and his daughter honoring the grave his
family has adopted.

I had the honor and pleasure of meeting John last November when we
visited Holland. We took our veteran friend back for a visit to the
island where his plane crashed and he was taken POW in 1945. It happens
to be the same island of which my dad's plane crashed off the coast.
We spoke to a foundation at the Liberty Park War Museum in Overloon.
Diane told him of our visit and he drove many kilometers to meet us that
day and hear our stories.

As always, I continue to be amazed at the extent to which the Dutch will
go to meet us as we visit Holland. He was a wonderful young man, and we
enjoyed our short visit.

Thank you Diane for putting us in contact with John.

Adrian Caldwell
Daughter of SSGT Leroy E Leist
Memorialized on the Wall of the Missing
Margraten, Holland


do jun 05, 2008 12:39 pm
philip reinders
Bericht 
Maar is zo te zien verder geen schot in de zaak gekomen, omdat het laatste van 2006 was mbt locatie/zoektocht?


do jun 05, 2008 3:26 pm
Dennis N
Bericht 
Aanstaande woensdag gaan we weer de zee op..... De zoektocht is juist per 2006 opgevoerd!

Het blijft zoeken naar een speld in een ongelofelijk grote hooiberg, maar we geven niet op!!


ma jun 09, 2008 10:53 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group