Auteur |
Bericht |
Jeroen
Bestuur STIWOT
Jeroen
Geregistreerd: za maart 13, 2004 10:20 pm Berichten: 7850 Woonplaats: Helmond
|
 Liberty Road
Zoals een aantal van jullie wel weten loopt er een 'Liberty Road' van Normandië naar Bastogne. Deze weg is gemarkeerd met paaltjes op elke kilometer. Hij begint zowel op Utah Beach als in Sainte-Mère-Église en loopt in Bastogne via het Place Mac Auliffe naar het Bastogne Historical Center.
Nu is mijn vraag, heeft er iemand toevallig foto's (en eventueel locaties) van één of meerdere paaltjes die daar tussen staan? 
_________________ "When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.
|
za dec 12, 2009 11:29 am |
|
 |
Fedor
Fedor
|
_________________ Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.
|
za dec 12, 2009 6:48 pm |
|
 |
Jeroen
Bestuur STIWOT
Jeroen
|
Die heb ik al... toch bedankt 
_________________ "When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.
|
za dec 12, 2009 6:53 pm |
|
 |
55Osq
55Osq
|
|
za dec 12, 2009 8:43 pm |
|
 |
Comu
Comu
Geregistreerd: do jun 18, 2009 1:58 pm Berichten: 1251 Woonplaats: Dordrecht
|
Ik zal je er vanavond een of meer sturen. Heb ze afgelopen zomer gemaakt toen ik twee weken bij Ste marie du mont was
_________________ "Iedereen is gek geworden en vindt alles maar normaal." Youp van 't Hek
|
ma dec 14, 2009 2:06 pm |
|
 |
RainbowRob
RainbowRob
|
In het toeristisch bureau in Bastogne is het mogelijk om een kaart te kopen met de volledige route erop en dus ook met alle paaltjes.
|
ma dec 14, 2009 4:06 pm |
|
 |
pedor
pedor
Geregistreerd: za sep 02, 2006 10:51 am Berichten: 176 Woonplaats: Leiden
|
RainbowRob schreef: In het toeristisch bureau in Bastogne is het mogelijk om een kaart te kopen met de volledige route erop en dus ook met alle paaltjes.
Ik heb een Michelin kaart nr 105 "Voie de la Liberte" . een reprint van een
kaart uit 1947 met de volledige route.
Deze heb ik een aantal jaar geleden gekocht in een reiswinkeltje in Leiden
_________________ "I have nothing to offer but blood, toil, tears and sweat"
Winston S Churchill
|
ma dec 14, 2009 6:23 pm |
|
 |
Jeroen
Bestuur STIWOT
Jeroen
|
Comu schreef: Ik zal je er vanavond een of meer sturen. Heb ze afgelopen zomer gemaakt toen ik twee weken bij Ste marie du mont was
Waar heb je ze naar toegestuurd? Ben net terug van een weekje zonder internet... en kan 'm zo snel even niet terugvinden in de stapel mails...
Kaart 105 heb ik ondertussen, het probleem daarbij is echter nogsteeds dat het een kaart uit 1947 is en zelfs de Fransen hun wegen hebben aangepast 
|
wo dec 23, 2009 9:39 pm |
|
 |
Comu
Comu
|
Sorry, Jeroen. Door omstandigheden is het er niet van gekomen. Ik stuur ze meteen naar je stiwot mail.
_________________ "Iedereen is gek geworden en vindt alles maar normaal." Youp van 't Hek
|
wo dec 23, 2009 10:01 pm |
|
 |
Comu
Comu
|
Jeroen, dat foute UPC wil niet meewerken. Morgen nieuwe poging, voordat mijn vuistafdruk in het scherm staat...
Update: Vastbijters blijven het probereen anders slapen ze slecht.
Hoop dat het wat voor je is
|
wo dec 23, 2009 10:39 pm |
|
 |
pedor
pedor
Geregistreerd: za sep 02, 2006 10:51 am Berichten: 176 Woonplaats: Leiden
|
Citaat: Kaart 105 heb ik ondertussen, het probleem daarbij is echter nogsteeds dat het een kaart uit 1947 is en zelfs de Fransen hun wegen hebben aangepast
Dat is waar en er zijn heel veel palen kapot, slecht onderhouden of niet meer te zien door begroeiing en bebouwing. Hierdoor zijn er volgens mij palen weggehaald en niet meer teruggeplaatst. In Bretagne heb ik een heel stuk erop gelet en via mijn kilometerteller elke 100 meter opgelet. Dit was een leuke bezigheid voor de kinderen, maar ze kwamen op een zeer onregelmatig afstand van elkaar voor.
_________________ "I have nothing to offer but blood, toil, tears and sweat"
Winston S Churchill
|
wo dec 23, 2009 10:42 pm |
|
 |
Barry
Barry
|
 Re: Liberty Road
Kijk hier maar eens: - https://www.routeyou.com/user/pois/192075/velopaliseEn dan zoeken op: - Voie de la Liberté
|
di okt 15, 2019 11:41 am |
|
|