Het is nu do maart 28, 2024 2:45 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vakantie Normandië 
Auteur Bericht
Jan1981
Bericht 
je kunt ze beter in oost europa zoeken, zoals tjechie.

Scheelt soms aanzienlijk


zo jun 27, 2010 2:44 pm
wo2-freak
Bericht 
Ik kan helaas niet naar tsjechië afreizen om een aankoop te doen. Dmv post zal het ook niet lukken, want wapens importeren gaat niet :p


zo jun 27, 2010 5:01 pm
wo2-freak
Bericht 
Bedankt voor de hulp. We waren iets te laat met het boeken v/d vakantie, daardoor was het aanbod van vakantiehuizen erg klein. Toch nog een kunnen vinden en gisteren geboekt.

Het gaat om een vakantiehuis in La Chapelle Urée, departement Manche. De meesten dingen die ik wil bezoeken en dus met WW2 te maken hebben, zijn in Calvados. Volgens mij liggen wij niet zo ver weg van steden als Caen en Carentan vandaan. Iemand die dit gebied misschien kent of er zelf ook is geweest? Zo ja, ligt het erg ver van de landings stranden, Caen, St. Mere Eglise etc. vandaan, of valt dat allemaal wel mee?


za jul 03, 2010 7:36 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Nogal een entje uit de richting... Het is 1,5 uur naar Bayeux en ongeveer net zo ver naar Carentan.

Maar goed, als je daaro zit, zou ik (ook al heeft het geen zak met WOII te maken) naar Mont Saint-Michel gaan (maar dat zullen je ouders al wel van plan zijn vermoed ik. Mortain is ook in de buurt. Avranches ook dichtbij (zit een museum). Ram op de hoofdpagina van OM dat dorpje in en zet het zoeken op Google Maps aan, zoom dan uit en kijk wat je interessant vind.

Je zit nu ongeveer in het gebied van de Duitse tegenaanval (Mortain) en Patton's draai richting Bretagne. Meer eind juli/augustus dan begin juni.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


za jul 03, 2010 9:03 pm
Profiel WWW
wo2-freak
Bericht 
Bedankt voor de informatie Jeroen. Anderhalf uur moet geen probleem zijn. We zijn daar toch een week (wat ik zelf weinig vind, had liever 2 of zelfs 3 weken). Gewoon 2x richting Caen en van 's morgens vroeg tot 's avonds (laat als het kan) zoveel mogelijk musea, monumenten, begraafplaatsen (al moet je hiermee rustig aan doen) en bezienswaardigheden bezoeken/bekijken. Naast Caen wil ik ook graag steden als St. Mere Eglise bezoeken. Ik weet niet hoeveel er hier te doen is, maar The Longest Day is een van mijn favoriete WW2 films en hierin komt STME voor. Bekend met de soldaat die aan de kerk toren komt te hangen.

Ik heb er iig erg veel zin in. De 24e is het dan zover :)


za jul 03, 2010 9:52 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Geen zorgen, John hangt er nog steeds. Je moet van St. Mere Eglise houden, er is een museum en natuurlijk een paar beroemde winkeltjes (niets kopen hè :wink:). Zie ook: http://www.oorlogsmusea.nl/country.asp? ... chin=place

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


za jul 03, 2010 9:58 pm
Profiel WWW
wo2-freak
Bericht 
Haha, bedankt. Ik zaal een paar mooie foto's maken van John :)
Over een jaartje, wanneer ik 18 word, ga ik voor mijn rijbewijs. Dan ga ik alleen of met een paar vrienden nog een keer naar Normandië om alles te zien wat ik wil zien. Een week, waarvan we niet eens alles aan WW2 besteden vind ik toch wel erg weinig en je zult daarmee lang niet alles kunnen zien in Normandië. Zul je wel een volle maand de tijd voor moeten nemen denk ik.


zo jul 04, 2010 12:33 am
wo2-freak
Bericht 
Vandaag te horen gekregen dat het vakantiehuisje op die datum al bezet is, terwijl aangegeven stond van niet. Dus een andere gezocht en geboekt en hopelijk komt het dit keer wel goed. We zitten nu in La Lande-d'Airou. Iemand die dit gebied kent of hier geweest is? Ik heb via Oorlogsmusea gekeken en google maps gebruikt, kan niet echt zien of we nou dichter bij zitten of niet (caen, landingsstranden enz.). Iemand die kan helpen? :)


ma jul 05, 2010 6:36 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Je zit een stukkie dichterbij :mrgreen: Nu is het maar een uurtje naar Carentan en Bayeux. Kun je meteen even door Saint-Lô rijden en het verhaal van Howie leren.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


ma jul 05, 2010 7:10 pm
Profiel WWW
wo2-freak
Bericht 
O, dat is mooi! Heel mooi zelfs. Morgen krijgen we antwoord :)

Vraag: is er op oorlogsmusea ook wat bekend van bezienswaardigheden/begraafplaatsen/monumenten/musea in Azië/Japan?
Ik heb hierover bijna niets gezien (nergens niet), maar ben wel benieuwd hoe de Japanse militaire begraafplaatsen eruit zien en de Geallieerden in Azië.


--

Edit: heb even Japan ingetikt op Oorlogsmusea en er kwamen meteen resultaten naar voren. Zo makkelijk kan het dus zijn (keek eerst alleen maar op het kaartje). :mrgreen:


ma jul 05, 2010 7:21 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Zie: http://www.oorlogsmusea.nl/countries.asp voor alle landen. Je kunt dan doorklikken naar een lijst per land en filteren op begraafplaatsen. Momenteel staan er al meer dan 11.000 WOII gerelateerde bezienswaardigheden op OM, dus keuze genoeg.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


ma jul 05, 2010 9:18 pm
Profiel WWW
wo2-freak
Bericht 
Kort nadat we voor het 2e huisje gingen, kregen we een telefoontje dat die ook al bezet was, terwijl aangegeven stond van niet :?

Meteen een nieuwe gezocht en deze was gelukkig wel vrij. Echt vrij en niet alleen volgens de site. We zitten nu in La Chapelle Yvon. Dat is al bijna een week definitief, dus we zitten goed. Volgens mij zelfs iets dichterbij Caen, maar dat weet ik niet 100%
zeker. Iig geen twijfel meer :)


zo jul 11, 2010 6:14 pm
Johan WILLAERT
Bericht 
In vogelvlucht zo'n 50Km van CAEN en 60Km van Pegasus Bridge

Zo'n 100Km van Omaha Beach en een 150Km van Ste Mere Eglise...


zo jul 11, 2010 6:27 pm
wo2-freak
Bericht 
Hmm... 150 KM. 1.5 uur ongeveer is het verst rijden, terwijl Caen eerst 100-150 km was. Dichterbij dus :)


zo jul 11, 2010 6:41 pm
wo2-freak
Bericht 
Volgende week wil ik het volgende allemaal bezoeken in Normandië:

Amerikaanse Begraafplaats en Monument Normandië
Wiederstandsnest 62
Omaha Beach
Duitse Oorlogsbegraafplaats La Cambe
Caen
Pointe du Hoc
U.S. Paratrooper John Steele
Pegasus Brug
Le Mémorial de Caen (Museum)
The Airborne Museum Sainte-Mère-Église
Musée D-Day Omaha
Tiger 1 Tank Vimoutiers
Musée de la Libération


Iemand nog tips?


vr jul 16, 2010 7:54 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group