Het is nu vr apr 19, 2024 4:39 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vakantie Normandië 
Auteur Bericht
Jan1981
Bericht 
Als je naar colleville sur mer gaat (AM begr. plaats), kun je daarna iets naar het oosten terug, naar longues sur mer.
Daar heb je een duitse kustbatterij nog redelijk intact. (hebben welgeteld maar 1 keer kunnen knallen op de vloot)

nog verder naar oosten heb je Arromanches, natuurlijk bekend om de kunstmatige mulberry haven.
Liggen nog een aantal afgezonken caissons. Daar is ook een leuk museum(pje) direct aan de boulevard.

Ik ben er geweest, en vond t echt de moeite waard.

Wat leuk is, ik zat in Marolles vlak in de buurt waar jij dat huisje hebt gevonden in La chapelle.

Het is heel makkelijk rijden daar vandaan.
Je rijdt zo via Lisieux naar Caen zonder af te slaan, dan ben je er eigenlijk al.
Caen was een half uur als ik me goed herinner...(was in 2004)

Hoop dat je er wat mee kan... :wink:


vr jul 16, 2010 8:21 pm
Johan WILLAERT
Bericht 
Ik zou het memorial van Caen laten vallen en vervangen door Dead Man's Corner en het Big Red One Assault Museum...

Het vernieuwde museum van Bayeux vind ik tevens de moeite om wat meer algemene achtergrond over de invasie te leren...


vr jul 16, 2010 9:23 pm
wo2-freak
Bericht 
Bedankt voor de informatie en tips mensen! Ik zal er zeker gebruik van gaan maken!
Al is Normandië voor de meesten hier bekend en zijn de foto's niet meer zo interessant, ik zal er wel een aantal op het forum posten als ik terug ben :D


vr jul 16, 2010 10:02 pm
Vin1
Bericht 
Iets ten westen van Carentan ligt een mooie oude originele Baileybrug.
Niet de eerste bezienswaardigheid waar de meeste toeristen heen gaan, maar persoonlijk vind ik het toch wel even de moeite waard om iets om te rijden:

Afbeelding


vr jul 16, 2010 10:39 pm
muncio
Bericht 
Schitterend!


za jul 17, 2010 12:25 pm
Vin1
Bericht 
Bedankt voor het compliment :D


zo jul 18, 2010 10:01 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Mooie foto's, zoals we van je gewend zijn :wink: Heb je misschien een fototje die we op oorlogsmusea.nl kunnen gebruiken en de locatie?

Twee kleine (zeur) puntjes: Bailey bridge zijn twee woorden in het Engels (i.t.t. Baileybrug in het NL). Daarnaast is het 'to' in 'Near to Carentan' ook overbodig.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


zo jul 18, 2010 10:25 pm
Profiel WWW
Vin1
Bericht 
Nooit een ster geweest in mijn talen hoor.... :?
Ben beter met de cijfertjes.... :wink:

Stuur anders even een PB, dan mail ik je de gegevens even waar je om vraagt.


ma jul 19, 2010 12:47 am
Vin1
Bericht 
Comu schreef:
Als je toch in de buurt van Carentan zit, ben je in een wip op Utah Beach. Mooi museum, museumcafe, gedenktekens en een aantal batterijen die de moeite waard zijn. Bv. Azzeville


Daar sluit ik mij zeker bij aan!


wo jul 21, 2010 1:46 pm
wo2-freak
Bericht 
Bedankt voor alle tips tot nu toe! Utah Beach wil ik misschien ook wel zien ja.
Maar ik heb nog een vraag, niet een die met bezienswaardigheden of iets dergelijks te maken heeft, maar een meer ''algemene'' vraag:

Ik heb een grote collectie oorlogsfilms, maar ik heb nog lang niet alle oorlogsfilms die ik wil hebben. Ik zoek nog een grote groep buitenlandse films, waaronder Franse, die niet in Nederland zijn uitgekomen. Caen is natuurlijk een grote stad, met meer dan 100.000 inwoners, maar ik twijfel of daar wel winkels zijn waar ze films verkopen. Misschien komt dat omdat ik Caen nog steeds zie als een ouderwetse stad. Ik durf mijn vraag bijna niet te stellen, maar toch: zijn er in Caen ook winkels waar ze films/games etc. verkopen?

Het is misschien wel een domme vraag, maar ik heb zekerheid nodig. Ik wil namelijk alvast een lijst maken met films die ik wil gaan kopen
:mrgreen:


wo jul 21, 2010 9:05 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Hehe, zou kunnen... maar misschien kom je ze ook wel tegen in de museumwinkeltjes (al zullen ze daar wel duurden zijn dan in een normale platenzaak).

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


wo jul 21, 2010 9:09 pm
Profiel WWW
wo2-freak
Bericht 
Daar had ik al over nagedacht, vandaar mijn vraag. Ik heb al rondgekeken op het internet, maar ik haal er niet veel uit. Iemand die het weet? :D


wo jul 21, 2010 9:16 pm
Vin1
Bericht 
Caen is zeker geen oudbollige stad hoor. Gewoon een leuk centrum met genoeg winkels. Ik ben er vorig jaar geweest alleen ik heb niet op winkels gelet waar ze dit soort films verkopen? Dus dat kan ik niet bevestigen.


wo jul 21, 2010 10:35 pm
wo2-freak
Bericht 
Er zijn ook geen speciale winkels waar ze alleen maar oorlogsfilms verkopen hoor :P Nou ja, misschien ergens op de wereld wel een of twee. Maar in elke winkel waar ze films verkopen, of het noude Media Markt is of de Freeredordshop, verkopen ze heel veel oorlogsfilms. Ik denk dus, dat in een stad als Caen, er vooral oorlogsfilms verkocht worden in een film/cd winkel. Maar aan de andere kant lijkt het mij sterk dat er in een stad met 110.000 inwoners, geen één film winkel is. Ik woon zelf in een ''dorp'' met 40.000 inwoners en er zijn er al 5 :mrgreen:


do jul 22, 2010 12:31 am
Pieter F
Bericht 
Leg je vraag anders neer bij de Office de Tourisme van Caen. Zij kunnen je vast een lijstje geven met de belangrijkste filmwinkels.


do jul 22, 2010 11:55 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group