Het is nu do maart 28, 2024 3:29 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vakantie Normandië 
Auteur Bericht
sky
Bericht 
daarvoor hoe je niet in de stad te zijn.... Cean Memorial Centre heeft goede docu's en films.


do jul 22, 2010 1:31 pm
wo2-freak
Bericht 
Maar die zijn waarschijnlijk wel een stuk duurder dan wanneer je ze gewoon in de winkel koopt. Ik zag een keer in een museum de film ''Battle of the Bulge'' liggen voor €35,-. Deze kun je bij elke film winkel kopen voor €6,-. Dus ik denk dat de prijsverschillen wel groot zullen zijn..


do jul 22, 2010 1:43 pm
wo2-freak
Bericht 
Bedankt voor de tip Sky!
Ik had een mailtje gestuurd en die is inmiddels al beantwoord. Daarin geven ze ook het Memorial Museum of Caen aan, maar ook de FNAC in het centrum van de stad.
Dat is geen onbekende winkel :mrgreen:


do jul 22, 2010 3:15 pm
GI joe
Bericht 
Bernieres sur mer is ook een mooi plaatsje met (waarschijnlijk) het allereerste door landingstroepen vanuit zee, bevrijde huis in Frankrijk. Het is erg bekend doordat het huis op een aantal foto's staat. Hier landden indertijd de Queens Own Rifles of Canada ondersteund door flail tanks van de 22nd Dragoons behorend tot de 79th Armoured Division.


do jul 22, 2010 4:53 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht 
Juist en in Courseulles sur mer, er juist naast , hebben ze fantastische verse oesters. Heel de zeedijk daar trouwens zit nog vol met oorlogsmateriaal...

_________________
Ni dieu, ni maitre


do jul 22, 2010 6:48 pm
Profiel
Johan WILLAERT
Bericht 
In de hoofdwinkelstraat van Bayeux is er een winkel met de naam PLAYER, nabij op ongeveer 100m van het toerismebureau.

Ze verkopen computergames en DVDs waaronder een heel groot aanbod Franse films.

Hou er wel rekening mee dat ze heel zelden NL ondertitels hebben

http://commerce.118000.fr/v_bayeux_14/c ... 0021670752


do jul 22, 2010 7:43 pm
wo2-freak
Bericht 
NL ondertitels heb ik niet perse nodig, als er maar Engelse ondertiteling is. Duits kan er ook nog mee door. Geen ondertiteling is ook geen probleem. Kan een film waarvan ik de taal niet zo goed ken meestal wel volgen. Of het moet een Chinese film zijn, dan houd het op. (Niet dat ik Perzisch, Arabisch, Turks, Russisch, Japans, Portugees, Zimbabwaans, etc. wel zou verstaan hoor :P)


do jul 22, 2010 8:12 pm
Vin1
Bericht 
HKBA44 schreef:
Juist en in Courseulles sur mer, er juist naast , hebben ze fantastische verse oesters. Heel de zeedijk daar trouwens zit nog vol met oorlogsmateriaal...


Zou dat niet inmiddels een keer leeg geplukt zijn na al die jaren zoeken door velen...


vr jul 23, 2010 12:11 am
wo2-freak
Bericht 
De zeedijk bij Courseulles sur mer? Mag je daar wel zoeken? Is dat niet te gevaarlijk? Is het mogelijk/verstandig om daar te zoeken?


vr jul 23, 2010 1:05 am
wo2-freak
Bericht 
Terug van vakantie. Was erg leuk en bijzonder om in Normandië te zijn. Ik heb het volgende o.a. bezocht:

- Amerikaanse begraafplaats & monument Normandië, Colleville.
- WN 60 & 62
- Duitse begraafplaats La Cambe
- Caen Memorial - Museum
- Memorial de Mont-Ormel Museum
- Museum Falaise
- Point du Hoc
- St. Mere-Eglise
- Utah Beach + dat restaurant

En nog meer. Ik zal wel wat foto's plaatsen binnenkort.

Amerikaanse begraafplaats was erg groot. Ze hadden er ook een mooi en groot informatiecentrum/museum. Ik liep daar denk ik wel 3 a 5 uurtjes rond. Natuurlijk ook stil gestaan het feit dat daar mensen liggen die hun leven gaven voor onze vrijheid. Verder een erg goed onderhouden begraafplaats. Dat was ook al zo bij Henri-Chapelle.


vr jul 30, 2010 11:07 pm
sky
Bericht 
Zo gisteren terug uit Arromanche... goed B&B ( Arroplace ) gevonden midden in het dorp konden van daaruit heerlijk op pad.

Batterie d'Azeville ( goede tour hebben ze daar)
Batterie de Crisbecq
WN 62
Colleville begraafplaats
Batterie Longues
Utah beach... zijn daar druk bezig met uitbreiding mmuseum.. moet dus weer terug :) ( vervelend)

was even kort tripje van paar dagen... toch weer lekker bijtanken....


ma aug 16, 2010 1:26 pm
muncio
Bericht 
Klinkt uitnodigend om er te kijken!.


di aug 17, 2010 11:03 am
Mia
Bericht 
Moet je doen Muncio, een aanrader.


di aug 17, 2010 7:14 pm
Lauw
Bericht 
Ik vond Azeville één van de betere musea, zeker een must. Ook goed te combineren met Batterie de Crisbecq een eindje verderop.

Iemand nog bij Batterie Maisy op bezoek geweest deze zomer? Ben benieuwd of het afgelopen jaar nog wat boeiends is opgegraven.


wo aug 18, 2010 2:25 am
analyzer
Bericht 
Lauw schreef:
Ik vond Azeville één van de betere musea, zeker een must. Ook goed te combineren met Batterie de Crisbecq een eindje verderop.

Iemand nog bij Batterie Maisy op bezoek geweest deze zomer? Ben benieuwd of het afgelopen jaar nog wat boeiends is opgegraven.


Ik ben in het voorjaar geweest. met prachtig weer op een namiddag bezocht.
Is van een andere orde dan Azeville en Crisbecq, maar vind het toch een zeer mooi beeld geven van hoe zo een batterij eruit ziet (met de kanonnen mooi opgesteld onder een camo-net)
Ze hebben daar nog een geraamte (hoe kan dit ook anders) van een gesneuvelde Duister gevonden.


vr feb 11, 2011 8:53 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group