Het is nu do maart 28, 2024 4:45 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Foto's van Australische oorlogsgraven 
Auteur Bericht
Pieter F
Bericht Foto's van Australische oorlogsgraven
Een contact van mij in Australië is bezig met een bijzonder project. Hij heeft een Roll of Honour opgesteld van alle gesneuvelde Australische vliegers. Hiervoor verzamelt hij foto's van hun grafstenen. Het gaat om 11200 graven in 67 landen. Een groot aantal landen heeft hij, door een grote inzet en veel hulp, al compleet. In Nederland mist hij nog 14 graven.

Zijn er mensen die een foto hebben van de onderstaande graven? En die bereid zijn ons te helpen met het verzamelen van deze laatste Australische graven?





Netherlands requirements remaining.
Now just (17) photos remaining in (7) cemeteries to complete the Netherlands.

If you can assist I would be most appreciative.


CHARLES, THOMAS ERIC Flying Officer 412902 97sq 30/01/1944 25 Royal Australian Air Force Australian Grave 6. BARSINGERHORN (KOLHORN) GENERAL CEMETERY Netherlands Noord-Holland
Met dank aan Sylvie.

LAW, NORMAN CHARLES Flying Officer 415432 97sq 30/01/1944 26 Royal Australian Air Force Australian Grave 7. BARSINGERHORN (KOLHORN) GENERAL CEMETERY Netherlands Noord-Holland
Met dank aan Sylvie.

WISHART, RODGER PERYMAN Flight Lieutenant 400907 97sq 30/01/1944 23 Royal Australian Air Force Australian Grave 5. BARSINGERHORN (KOLHORN) GENERAL CEMETERY Netherlands Noord-Holland
Met dank aan Sylvie.

BERRY, WESTON ROBERT Flight Sergeant 33396 12sq 12/06/1943 29 Royal Australian Air Force Australian Grave 689. BEVERWIJK GENERAL CEMETERY Netherlands Noord-Holland
Met dank aan Sylvie.

BOAL, HAROLD JAMES Flight Sergeant 409497 97sq 31/01/1944 20 Royal Australian Air Force Australian Plot B. Row C. Coll. grave 15. HAARLEMMERMEER (ZWANENBURG) GENERAL CEMETERY Netherlands Noord-Holland
Met dank aan Paul.

HART, ALLAN ROBERT Pilot Officer 412434 463sq 31/01/1944 22 Royal Australian Air Force Australian Plot B. Row C. Coll. grave 15. HAARLEMMERMEER (ZWANENBURG) GENERAL CEMETERY Netherlands Noord-Holland
Met dank aan Poppybooks

BUTLER-WILLIAMS , GEOFFREY HUGH Sergeant 402848 12sq RAF 3/07/1942 24 Royal New Zealand Air Force New Zealand Plot 2. Row A. Grave 5. LAREN (BARCHEM) GENERAL CEMETERY Netherlands Gelderland

RENDLE, PATRICK WILLIAM JAMES Flight Sergeant 420055 78sq 29/06/1943 22 Royal Australian Air Force Australian Row 4. Grave 157. MAASTRICHT GENERAL CEMETERY Netherlands Limburg
Met dank aan S.Aarts

BIFFEN, JACK STANLEY Flight Sergeant 411839 460sq 24/05/1943 21 Royal Australian Air Force Australian Plot 3. Row 1. Grave 748. SCHOONEBEEK (OUD SCHOONEBEEK) GENERAL CEMETERY Netherlands Drenthe

DAVIS, BERESFORD MILTON TROY Flight Sergeant 405966 460sq 24/05/1943 20 Royal Australian Air Force Australian Plot 3. Row 1. Grave 752. SCHOONEBEEK (OUD SCHOONEBEEK) GENERAL CEMETERY Netherlands Drenthe

DYCE, KENNETH DOUGLAS Flight Sergeant 412411 460sq 24/05/1943 21 Royal Australian Air Force Australian Plot 3. Row 1. Grave 753. SCHOONEBEEK (OUD SCHOONEBEEK) GENERAL CEMETERY Netherlands Drenthe

WRIGHT, CHARLES SINCLAIR Flight Sergeant 421066 460sq 24/05/1943 25 Royal Australian Air Force Australian Plot 3. Row 1. Grave 749. SCHOONEBEEK (OUD SCHOONEBEEK) GENERAL CEMETERY Netherlands Drenthe

LANE, JEFFREY GORDON Flight Sergeant 25514 625sq RAF 13/06/1944 21 Royal Australian Air Force Australian Joint grave 80. SPANBROEK CHURCHYARD Netherlands Noord-Holland
Met dank aan Sylvie.

TAINSH, CHARLES STIRLING DUNDAS Flight Sergeant 418583 625sq RAF 13/06/1944 26 Royal Australian Air Force Australian Joint grave 80. SPANBROEK CHURCHYARD Netherlands Noord-Holland
Met dank aan Sylvie.


vr feb 18, 2011 11:13 pm
Pieter F
Bericht 
Dankzij de medewerking van Sjoerd Aarts hebben we een foto van het graf van Flight Sergeant Rendle (Maastricht). Nog 13 te gaan.


vr feb 18, 2011 11:18 pm
PoppyBooks
Bericht 
Laat hem anders eens contact zoeken met deze organisatie.
http://twgpp.org/ : The War Graves Photographic Project.

Volgens mij hebben zij van elk Gemenebest graf in Nederland een afbeelding.



Richard


za feb 19, 2011 10:04 am
Pieter F
Bericht 
Het zijn inderaad enkele graven in uithoeken van Nederland, Cor. Daar komen ik en enkele anderen nooit en hebben we nog niemand gevonden die ons kan helpen.
Ik zal het eens aan Steve van het WGPP voorstellen. Maar dan moet hij zelf wel deze foto's ook al hebben. :wink:


za feb 19, 2011 10:15 am
PoppyBooks
Bericht 
@Pieter: Foto Alan Robert Hart via de email gestuurd.


BOAL, HAROLD JAMES Flight Sergeant 409497 97sq 31/01/1944 20 Royal Australian Air Force Australian Plot B. Row C. Coll. grave 15. HAARLEMMERMEER (ZWANENBURG) GENERAL CEMETERY Netherlands Noord-Holland

Boal werd pas bijgezet op 29 november 2001 (zeer regenachtige dag).
In mei 2000 werd begonnen met het bergen van de bommenwerper waarin nog de resten lagen van de overige 5 bemanningsleden.

foto voor de bijzetting
Afbeelding


za feb 19, 2011 10:54 am
Pieter F
Bericht 
Comu schreef:
Valt me vooral op dat de meeste van deze mannen in de noordelijke helft van het land liggen. Ik bedoelde eigenlijk; Zijn ze allemaal daar omgekomen en is er een bepaalde link te leggen dat zij als Australiërs een bepaald gebied bestreken of is dat stom toeval?


Er liggen overal door het land Australische vliegers begraven. Sommigen maakte als Aussie deel uit van een RAF crew, anderen vlogen bij de 450's en 460's Squadrons van de RAAF. Naar mijn weten bestreken zij geen apart gebied en liggen er niet overwegend Australiërs in het noorden begraven, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mij nooit zozeer in deze vraag heb verdiept.
Dat de mannen in dit lijstje allemaal in de noordelijke helft van Nederland begraven liggen heeft er denk ik meer mee te maken dat de graven in zuid en midden Nederland al gefotografeerd zijn. Deze uithoeken blijven dan over, tenzij je een keer in de buurt moet zijn daar ergens.


za feb 19, 2011 10:58 am
Pieter F
Bericht 
PoppyBooks schreef:
@Pieter: Foto Alan Robert Hart via de email gestuurd.


Reuze bedankt! Ik heb het lijstje bijgewerkt.


za feb 19, 2011 11:17 am
Pieter F
Bericht 
Comu schreef:
Ah, zit het zo. Dank. Ik maakte dus even een patroon uit de locaties, en dacht even dat het een trend bevatte, maar dit maakt weer een hoop duidelijk.


Ik heb het even voor je nagekeken in mijn Excel-bestandje. Het ging om 366 vliegers, die verspreid over 99 begraafplaatsen in heel Nederland begraven liggen.


za feb 19, 2011 4:31 pm
Sylvie
Bericht 
Zal straks de foto's van Spanbroek en Kolhorn proberen te maken en dan hoor je weer van me.


zo feb 20, 2011 12:46 pm
Pieter F
Bericht 
Dat zou geweldig zijn, Sylvie!


zo feb 20, 2011 12:58 pm
Sylvie
Bericht 
Heb ze per email naar je toegestuurd.

Groeten, Sylvie


zo feb 20, 2011 2:49 pm
Leo
Bericht 
@ Comu,

Dat er velen in Noord-Holland begraven liggen kan te maken hebben met de aan- en afvliegroutes van de bombardementen op de Duitse havens,nl : Emden, Bremen, Hamburg enz.

Volgens het boek van Ab Jansen (Sporen aan de hemel) werden geallieerde piloten eerst plaatselijk begraven, sommige (US) gingen daarna naar Margraten en andere naar hun vaderland.

Velen liggen nog begraven in de dorpen waar ze neerkwamen.


zo feb 20, 2011 3:05 pm
Pieter F
Bericht 
Sylvie schreef:
Heb ze per email naar je toegestuurd.

Groeten, Sylvie


Nogmaals ontzettend bedankt. Ik zal het lijstje in de openingspost aanpassen.


zo feb 20, 2011 3:22 pm
Pieter F
Bericht 
Leo schreef:
@ Comu,

Dat er velen in Noord-Holland begraven liggen kan te maken hebben met de aan- en afvliegroutes van de bombardementen op de Duitse havens,nl : Emden, Bremen, Hamburg enz.


Hierdoor is het inderdaad te verklaren dat er in Noord-Nederland veel vliegers begraven liggen. Maar voor het zuiden van Nederland gaat dit ook op, dit lag weer meer op de aanvliegroute naar het Ruhrgebied.

Indien gewenst, kan ik van de 366 vliegers van de RAAF wel een overzicht per provincie maken.


zo feb 20, 2011 3:29 pm
Paul
Bericht 
Ik heb Boal (Zwanenburg) nog wel hier, Pieter. Ik zal hem naar je mailen.


zo feb 20, 2011 5:43 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group