Het is nu do maart 28, 2024 1:06 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
3 vragen mbt Normandië 
Auteur Bericht
David
Bericht 3 vragen mbt Normandië
Over anderhalve week ga ik maar weer 's naar Normandië. 15e keer of zo...
Intussen kan ik met m'n ogen dicht de omgeving af rijden. Echter nog steeds zijn er dingetjes die ik moet bekijken.

Nu wil ik vanuit Port en Bessin een boottochttje gaan maken naar Omaha en/of de Mulberry havens bij Arromanches. zie www.lesvedettesdenormandie.fr. Puur om 's een keer vanuit de zeekant te kijken.
Iemand hier ervaringen mee?

Ook ben ik nog nooit in het memoiral van Caen geweest. Heb hier al zoveel diverse vehalen over gehoord. Van zeer negatief tot zeer positief. Wederom; wat is jullie mening?

Het Charles de Gaulle museum in Bayeux. Is het wat? Mijn standplaats is Bayeux zelf dus ik zit om de hoek, maar een biertje in de hoofdstraat kan natuurlijk ook als het museum niet noemenswaardig is.

Ik hoor het graag van jullie!


zo jul 24, 2011 6:47 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Neem aan dat je het tapijt van Bayeux al gezien hebt? Heeft niks (nou ja, ik kan wel een connectie noemen) met WOII te maken, maar toch. Verder als je nog nooit in het memoiral van Caen, ga er dan heen en laat je niet (mis)leiden door negatieve reacties. Trek er wel even de tijd voor uit, je bent er of zo doorheen, of de hele dag zoet :wink:

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


zo jul 24, 2011 7:00 pm
Profiel WWW
David
Bericht 
Het beruchte/bekende tapijt dus nog nooit gezien Jeroen. :roll: . Dan maar liever een biertje 8)

Wat betreft Caen denk ik dat ik er toch maar 's een keer heen ga. Net op de site wel interessante (tijdelijke) expo's gezien.


zo jul 24, 2011 7:14 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Tapijt is beter dan het museum in Caen :P

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


zo jul 24, 2011 7:20 pm
Profiel WWW
Rysher
Bericht 
Wat wel zeer aan te raden is, is de 360 graden bioscoop in Arromanches.
Arromanches 360

hier een link:
http://www.oorlogsmusea.nl/artikel/80/A ... 60.htm?p=0

Ik ben zelf ook een aantal jaar geleden in Normandië geweest. Als je meer interessante locaties wilt weten hoor ik het wel.
veel plezier gewenst alvast! :wink:


ma jul 25, 2011 4:19 pm
David
Bericht 
Is mij reeds bekend.. Zoals ik al zei, kom ik er al een aantal jaar :wink: :mrgreen: Evengoed bedankt!!


ma jul 25, 2011 8:26 pm
Rysher
Bericht 
Oeps, overheen gelezen :roll:


ma jul 25, 2011 11:23 pm
David
Bericht 
Boottocht gaat niet door. Zeer oncourante vaartijden in de week dat ik er zit..


vr jul 29, 2011 3:01 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht 
Ga gewoon eens bij laag tij naar bijv: Omaha en kijk dan met de rug naar de zee, naar de wn's. Kruip daarna naar boven en bekijk vanuit deze positie het strand, het alternatief voor het boottochtje, :wink: ik heb zo alle stranden bekeken en een heel ander beeld van de landingen gekregen.

_________________
Ni dieu, ni maitre


vr jul 29, 2011 3:37 pm
Profiel
David
Bericht Re: 3 vragen mbt Normandië
Jean, klopt! Ben er vrijwel altijd met laagtij op Omaha.
Dan zie je inderdaad hoe moeilijk het was om de duinen te beklimmen.

Leek me dit jaar alleen wel 's leuk om een paar honderd meter vanuit de kust te kijken en rond de restanten van Mulberry te varen. Helaas..


ma aug 01, 2011 4:08 pm
David
Bericht Re: 3 vragen mbt Normandië
Naar mijn inzien hoef je niet naar Caen te rijden voor het museum.... Zeer oppervlakkig, veeeeeeel te druk.
Nee, dit is een absolute afknapper.

Ik begrijp dat het voor een leek nog wel een interessant iets kan zijn. Ook het daaropaansluitende gedeelte van na '45 speelt daar goed op in.
Maar als je iets beter geinformeerd bent in de gehele WO2-geschiedenis kan je beter naar één van de vele andere interessantere stekjes.


do aug 11, 2011 11:15 am
David
Bericht Re: 3 vragen mbt Normandië
Tapijt in Bayeux laat ik ook altijd links liggen. De leeftijd om dat tapijt te zien moet volgens mij rond de 65+ liggen :lol: .

St. Lo. kan ik inderdaad wel eens heen. Heb hier nog een paar mooie boeken liggen over de slag om deze stad.


do aug 11, 2011 2:28 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group