Het is nu do maart 28, 2024 11:56 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
tips over bezoek aan Auschwitz 
Auteur Bericht
ErnstJan
Bericht tips over bezoek aan Auschwitz
Een vriend en ik willen binnenkort graag een weekend naar Auschwitz en dan overnachten in waarschijnlijk Krakau.
Denken eraan om te gaan vliegen.

Iemand tips waar we aan moeten denken, wat we echt moeten zien en over bijv overnachtingen daar en of je beter met de auto kan gaan?


zo jun 10, 2012 7:00 pm
Polencafe
Bericht Re: tips over bezoek aan Auschwitz
Hoi ErnstJan,

Je kan met ryanair van b.v. Eindhoven vliegen naar Krakau.
Met de tram die vlak buiten het vliegveld is ben je snel op loopafstand van Krakau, heel gemakkelijk allemaal.

Voor overnachten raad ik geen hostel aan, wel goedkoop maar ook lawaaiig.

Wanneer willen jullie er heen?


za jun 16, 2012 11:54 pm
RainbowRob
Bericht Re: tips over bezoek aan Auschwitz
Wil je het kamp zelfstandig bezoeken of met een gids?


di jul 10, 2012 9:51 pm
wo2-Martijn
Bericht Re: tips over bezoek aan Auschwitz
Hoi ErnstJan,

Ik ben zelf in Polen geweest, toen zijn we vanaf Dusseldorf naar Warschau gevlogen. Na een paar dagen de trein gepakt naar Krakau, en 'n paar dagen later vanaf Krakau naar Dusseldorf terug gevlogen. Zeker niet duur! Was wel in Februari. Je kunt vast ook rechtstreeks naar Krakau, of anders vanaf Eindhoven. Maar als je Warschau ook wilt zien is dit ideaal.

Ik heb voor jou een telefoonnummer van een zwarte taxi die in Krakau woont!
Die meneer weet erg veel, dus is ook meteen een gids. Wij zijn met hem 3 dagen op pad geweest! En niet duur.

Ik heb mijn reis online gezet op m'n website die staat nu 2 weken online: http://www.mj-wo2tour.nl :wink:
Voor het tel.nr. stuur me dan een PM.


wo jul 11, 2012 1:04 pm
muncio
Bericht Re: tips over bezoek aan Auschwitz
Ik ben gewoon met de auto geweest. Als je met de auto gaat dan is de snelweg naar Krakau prima. Alleen het stuk tussen Auschwitz en Krakau is tweebaans maar op zich geen vervelende weg.
Ik ben bij Forst de grens overgegaan maar kwam de eerste kilometers op een baggerweg uit leek wel een tankbaan. Ongeveer km of 20-30 meende ik.
In Krakau kan je het beste een stadkaart kopen, want het is een drukke stad met verkeer. Je staat zomaar in een file en dat gaat de hele dag door.
Laat niets in je auto liggen want ze slaan zo je ruitje eruit, maar betaal liever voor bewaakt parkeren.
Ik heb de reis met de auto als bijzonder ervaren omdat je ook wat meepakt van het land en als je met vrienden bent ben je er ook zo.


ma jul 16, 2012 7:12 pm
koos24
Bericht Re: tips over bezoek aan Auschwitz
Ik ben in 2005 en 2008 ook met de auto geweest, in 2008 met de Tomtom die werkt tot op straat niveau.
Ga in september die hoek weer in ook weer met de auto, in 2005 had je nog bewaakte parkeerplaatsen en werd dat ook aangeraden de afgelopen jaren is de welvaart behoorlijk gegroeid en kijken ze niet meer op van een auto uit West Europa het Trabant tijdperk is al geruime tijd afgesloten.

Overigens hebben de meeste hotels wel een parkeerplaats (binnenplaats) die afgesloten wordt.


ma jul 16, 2012 7:23 pm
muncio
Bericht Re: tips over bezoek aan Auschwitz
Koos ze sloegen mijn raampje in 2010 nog in! maar ook weer leuk om 3 uur op een politiebureau midden in Krakau te zitten voor aangifte haha :D


zo jul 22, 2012 6:15 pm
koos24
Bericht Re: tips over bezoek aan Auschwitz
muncio schreef:
Koos ze sloegen mijn raampje in 2010 nog in! maar ook weer leuk om 3 uur op een politiebureau midden in Krakau te zitten voor aangifte haha :D


Oke, ik heb weer een Polen-rondreis voor september op de agenda, ik zal alvast 3 uur politiebureau Krakau inplannen :lol:


wo jul 25, 2012 10:48 pm
Polencafe
Bericht Re: tips over bezoek aan Auschwitz
koos24 schreef:
muncio schreef:
Koos ze sloegen mijn raampje in 2010 nog in! maar ook weer leuk om 3 uur op een politiebureau midden in Krakau te zitten voor aangifte haha :D


Oke, ik heb weer een Polen-rondreis voor september op de agenda, ik zal alvast 3 uur politiebureau Krakau inplannen :lol:

Neem ook effe extra zlotys mee, de bekeuringen zijn danig omhoog gekrikt 8)


do jul 26, 2012 8:13 pm
Marcoo
Bericht Re: tips over bezoek aan Auschwitz
Heb nu al weer zin in je fotoverslag koos!


vr jul 27, 2012 10:26 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group