Het is nu vr maart 29, 2024 2:42 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Het verzet tegen Hitler in München (fotoverslag) 
Auteur Bericht
Meveda
Bericht Re: Het verzet tegen Hitler in München (fotoverslag)
Indrukwekkend weer.........


za jul 28, 2012 7:16 pm
Ries
Bericht Re: Het verzet tegen Hitler in München (fotoverslag)
Ook zonder je kwinkslag ben ik op de hoogte van de studentenverzetsbeweging en de naam, maar toch bedankt rjajo.

Waar het me om gaat is dat het lijkt alsof veel Müncheners (liever) niet op de hoogte zijn.


za jul 28, 2012 7:33 pm
Paul Siemons
Bericht Re: Het verzet tegen Hitler in München (fotoverslag)
Ries schreef: Waar het me om gaat is dat het lijkt alsof veel Müncheners (liever) niet op de hoogte zijn.

W.O. II ligt hun dus nog op de maag?


Mvg,
P.Siemons


za jul 28, 2012 10:12 pm
koos24
Bericht Re: Het verzet tegen Hitler in München (fotoverslag)
Ries schreef:
Ook zonder je kwinkslag ben ik op de hoogte van de studentenverzetsbeweging en de naam, maar toch bedankt rjajo.

Waar het me om gaat is dat het lijkt alsof veel Müncheners (liever) niet op de hoogte zijn.


Er was nog meer maar heb niet alles geplaatst (meer is niet altijd beter)

Afbeelding
Afbeelding

Verder nog wat monumenten die ik niet bezocht heb zoals deze in de Gefängnis München-Stadelheim
omdat de gevangenis nog in gebruik is kan je er niet bij.
Afbeelding
(foto van internet)

Er is nog een gedenksteen in het park (centrum) die heb ik door tijdgebrek niet bezocht.
Afbeelding
(foto van internet)

Ook in het paleis van justitie is een monument te vinden, de zaal waar ze veroordeeld zijn, nummer 253 is
na de oorlog nooit meer gebruikt en nu te bezichtigen.
Afbeelding
Im Andenken an diese bewegenden Ereignisse wurde der Saal 253 des Justizpalasts, der während des 2. Weltkriegs stark zerstört wurde, nicht wieder in seinen ursprünglichen Zustand mit Eichenvertäfelungen und Fresken versetzt, sondern dient heute noch als Gedenkstätte.
(bron: internet)

In het graf van Hans en Sophie Scholl op begraafplaats Friedhof am Perlacher Forst liggen ook de ouders die ver na de oorlog overleden zijn en de moeder van Christoph Probst

Hier worden ook herdenkingen gehouden zoals hier in 2008 bij de 65ste sterfdag.
http://www.weisse-rose-stiftung.de/fkt_ ... sinh0cvnf2


zo jul 29, 2012 1:48 am
Jente
Bericht Re: Het verzet tegen Hitler in München (fotoverslag)
Zeer interessant fotoverslag!


ma jul 30, 2012 4:58 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group