Het is nu do maart 28, 2024 9:50 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Maison Mathelin, Bastogne 
Auteur Bericht
David
Bericht Maison Mathelin, Bastogne
In de afgelopen 3 jaar dat ik Bastogne heb bezocht, heb ik ieder jaar vergeefs bij dit museum voor de deur gestaan. iedere keer was het gesloten. Zelfs tijdens de Decembermaand. Terwijl je dan toch de grootste drukte mag verwachten...
Dit jaar ga ik weer naar Bastogne, en ga ik weer kijken of het open is. Maar eerst wilde ik vragen of het de moeite waard is. Is er iemand geweest? En zo ja, wat is uw indruk van dit museum?

P.s op oorlogsmusea.nl staat hier niet zoveel over vermeld, daarom deze vraag.


do apr 08, 2004 4:53 pm
Ronald Stassen
Bericht 
David,

navraag heeft geleerd dat het museum een tijdje dicht geweest is i.v.m. verbouwing. Binnenkort, je krijgt nog een exacte datum van me, gaat het echter weer open. Een volledig vernieuwd museum opent dan haar deuren.

Groet

Ronald


za apr 10, 2004 6:54 pm
MarXell
Bericht Bastogne
Geachte forumleden,

Ik ga eind deze maand een lang weekend naar de Ardennen en zal o.a. Bastogne zeker aandoen. Ik zal naar deze museum omzien.

Marcel


zo apr 11, 2004 12:16 am
Rick
Bericht 
Je gaat niet als enige een lang weekend naar de ardennen ik ga daar ook aan het eind van de maand heen dus als iemand nog weet wanneer het museum opent zou dat welkom zijn.

Rick


zo apr 11, 2004 4:17 am
Ronald Stassen
Bericht 
All,

Helaas kan ik jullie nog geen data geven.
Houd dit forum in de gaten, als ik nieuws heb zal ik het hier melden :lol:

Ronald


zo apr 11, 2004 9:15 pm
MarXell
Bericht 
Check out this link:

http://www.netevents.be/Yellow.Detail.c ... 12&lang=nl

De benodigde info.

Marcel


zo apr 11, 2004 9:38 pm
Ronald Stassen
Bericht 
MarXell,

Dit is bij mijn weten oude informatie en niet "up to date" voor zover ik weet en mijn bronnen aangeven.

Ronald


ma apr 12, 2004 8:47 pm
martijn
Bericht 
Heel toevallig kwam ik op internet dit museum tegen. http://www.museum-poteau44.be/. Ik weet niet of het iets is maar aan de foto's te zien lijkt het me wel wat. Het dorp Poteau bevind zich in de driehoek Malmedy, Vielsalm en St. Vith.
Waarschijnlijk ga ik dit najaar ook naar de ardennen.


di apr 13, 2004 12:21 pm
David
Bericht 
Ronald;
Volgens mij is dit inderdaad oude informatie. Deze folder ken ik wel maar dat is nu zeker niet meer up-to-date. De entreeprijzen zijn namelijk nog in Belgische Francs aangegeven..... :wink:


di apr 13, 2004 7:37 pm
Ronald Stassen
Bericht 
Martijn,

Het door jouw aangedragen museum is een heel bekend museum en mag zeker niet gemist worden.
Je kunt hier een tocht door het voormalige oorlogsgebied maken in één van de twee rupsvoertuigen. Je kunt hier filmmateriaal en andere materiaal uit en over de WWII bekijken.

Veel plezier alvast.

Groet

Ronald


di apr 13, 2004 10:10 pm
marc
Bericht 
klinkt erg goed! :D Ik ga in de zomer naar de Ardennen en hoop dan ook een kijkje te gaan nemen daar!.


wo apr 14, 2004 10:52 am
David
Bericht 
Het museum in Poteau is zeker een aanrader. Een heel aardig Nederlands echtpaar vertelt je graag wat er zich in de omgeving heeft afgespeeld, onder het genot van een bakje koffie. Ga ook zeker met de rit mee want dan leer je precies waar, wanneer en waarom die bekende Duitse propagandafoto's gemaakt zijn.

En na afloop van de tour nog ff een paar mooie US overschoenen en een originele M43 broek gevonden, voor een leuke prijs.


zo apr 18, 2004 9:42 am
steunwieler
Bericht 
Ik denk dat ik ook maar eens ga kijken bij dit museum.
Ik ben al bij het historical center of zoiets geweest.
Dit ligt in Bastogne.


zo mei 16, 2004 3:06 pm
Ronald Stassen
Bericht 
Steunwieler,

Het gaat inderdaad om Bastogne Historical Center.

Ronald


di mei 18, 2004 3:09 pm
steunwieler
Bericht 
Ah zo...

P.S. wat vinden jullie daarvan??
De film is overigens wel tof en die geweren en panzerfaust,... zijn ook goed onderhouden.


wo mei 19, 2004 4:02 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group