Het is nu vr maart 29, 2024 4:04 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Begraafplaats Renesse 
Auteur Bericht
Pieter F
Bericht Begraafplaats Renesse
Vanmiddag was ik op de begraafplaats in Renesse. Hier ligt Aircraftman 1st Class Henry Milward begraven. Hij was op 17 september 1939 het eerste geallieerde slachtoffer in Nederland. Naast zijn graf staat een klein houten kruis zonder opschrift. Rondom deze twee graven staat een lage haag. Dit wekt de indruk dat het houten kruis ook iets met de oorlog te maken zou hebben. Is er iemand die hier meer vanaf weet?

Afbeelding


di okt 23, 2012 9:33 pm
Dennis N
Bericht Re: Begraafplaats Renesse
Even een mailtje naar de gemeente moet al snel een antwoord op je vraag geven denk ik.


do okt 25, 2012 12:37 pm
Staf
Fedor

Geregistreerd:
do feb 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 1642
Bericht Re: Begraafplaats Renesse
Ik gok op een onbekende drenkeling uit de oorlogstijd. Men vermoedt dat het een oorlogsslachtoffer is (daarom de heg om beide graven) maar men weet het gewoon niet.

Een soortgelijke situatie is op deze begraafplaats:
http://nl.tracesofwar.com/artikel/2449/ ... t-Waal.htm

Gezien de periode is de kans zeer groot dat de drenkeling in Tull en het Waal ook een Britse soldaat is, maar blijkbaar weet men het echt niet.

_________________
Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.


do okt 25, 2012 1:34 pm
Profiel
philip reinders
Bericht Re: Begraafplaats Renesse
Dat graf wordt of is onderzocht, jaren geleden was ik door op het kerkhof, toen een oude man mij vertelde dat deze persoon was aangespoeld na de slag om arnhem,(November 1944) met een soort zwembroekje aan van parachute en een ring om zijn vinger, er is toen ook aangenomen dat het hier een Britse para betrof, maar om een of andere reden is dit toch weer terug gedraaid, en toen begraven als onbekende drenkeling. Meer kan ik er niet over vertellen.


do okt 25, 2012 3:48 pm
philip reinders
Bericht Re: Begraafplaats Renesse
Graf Tull en T'Waal

philip reinders schreef:
Dat graf wordt of is onderzocht, jaren geleden was ik door op het kerkhof, toen een oude man mij vertelde dat deze persoon was aangespoeld na de slag om arnhem,(November 1944) met een soort zwembroekje aan van parachute en een ring om zijn vinger, er is toen ook aangenomen dat het hier een Britse para betrof, maar om een of andere reden is dit toch weer terug gedraaid, en toen begraven als onbekende drenkeling. Meer kan ik er niet over vertellen.


do okt 25, 2012 3:48 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group