Het is nu vr apr 19, 2024 7:06 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
museum General George C Marshall Ground Transportation Museu 
Auteur Bericht
arjan van pelt
Bericht museum General George C Marshall Ground Transportation Museu
hallo allen ik heb van een collega op het werk vernomen dat het general george c marshall museum verhuist gaat worden naar museum in overloon. dit zou te maken hebben met de sluiting van de hal in zwijndrecht. hij vertelde dat ze in overloon er een aantal loodsen bij gaan bouwen. kan iemand mij dit bevestigen?


zo sep 26, 2004 3:40 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Ik quote mezelf maar even van een ander forum 8):

barry schreef:
Het is volgens mij al langer bekend dat het Marshall Ground Transportation Museum van plan is haar collectie in bruikleen te geven aan het Nationaal Oorlogs- en Verzetsmuseum Overloon. Het Marshall Ground Transportation Museum is een prive initiatief van de heer Jaap de Groot. In 1991 besloot de heer De Groot de fraaiste voertuigen van zijn omvangrijke prive collectie onder te brengen in een museum. De hiervoor opgerichte " Stichting Historisch Materieel " is belast met het beheer van het Marshall Ground Transportation Museum. Het schijnt echter zo te zijn dat de collectie die in Zwijndrecht staat opgesteld slechts de helft is van de totale collectie. Er lijkt dus sprake van ruimtegebrek te zijn en dit is dan misschien ook de reden van de verhuizing.


zo sep 26, 2004 4:02 pm
Profiel
arjan van pelt
Bericht 
dank je hartelijk per wanneer gaat dit gebeuren


zo sep 26, 2004 4:10 pm
Rick
Bericht 
Vanaf 2005 moet dacht ik de overtocht beginnen.

Rick


zo sep 26, 2004 4:20 pm
arjan van pelt
Bericht 
ben zeer bennieuwd word zeker 1 van sde mooiste museums in europa


zo sep 26, 2004 4:26 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Hmm, daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Persoonlijk ben ik lange tijd niet in Overloon geweest maar ik hoor weleens dat er daar niet al te zorgvuldig met de collectie omgesprongen wordt.


zo sep 26, 2004 4:28 pm
Profiel
Rick
Bericht 
De orginele voertuigen staan bijna allemaal buiten bij Overloon het meeste wat binnenstaat is na-oorlogs.
De kwaliteit is zodoende erg slecht maar van het marshall museum gaan hun eigen monteurs mee hopelijk houden die de voertuigen in goede staat.

Rick


zo sep 26, 2004 4:31 pm
Ronald Stassen
Bericht 
Er is mij ingefluisterd dat Overloon met man en macht bezig is alles wat zich in slechte staat bevind op te knappen. Sterker nog in de nabij toekomst zou dit een museum moeten worden dat zijn weerga niet kent.
Laten we hopen dat deze informatie correct is en dat de mensen achter museum Overloon inderdaad hun droombeeld gaan waarmaken.


zo sep 26, 2004 5:33 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11907
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Discussie over Overloon is al vaker geweest (overigens zijn de Mitchell, de Renault tank en diverse voertuigen in de hal wel degelijk uit Wo2

Inderdaad zijn ze aan het opknappen, ook wat buiten stond/staat, de Panther is de eerste in de reeks. Bedenk bijvoorbeeld dat vroeger alles buiten stond, ook wat nu in de hal staat.
Overloon is niet perfect, maar met het geld wat ze hebben en de kennis en vakkundigheid die ze er bij krijgen beloofd het in ider geval veel goeds voor de toekomst. Wellicht kan iedereen die vind dat he tnog beter moet zich aanmelden als "vriend van Overloon" of beter nog als vrijwilliger.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


zo sep 26, 2004 5:46 pm
Profiel WWW
Ronald Stassen
Bericht 
Inderdaad Wilco,

Het is ook gemakkelijk om kritiek te leveren maar zelf er niets aan te doen.
Dus mensen meld je aan en je zult zien dat Overloon zal prolongeren.


zo sep 26, 2004 6:09 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group